-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer03.am1
!peering.am1!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <no8adc$ahl$1@mx1.internetia.pl> <no8f6r$4ih$1@dont-email.me>
<no8ht4$5kl$1@mx1.internetia.pl> <no9cml$k02$1@node2.news.atman.pl>
<noarcr$29t$1@node2.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<nocv23$4f9$1@node2.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<nodfoq$mar$1@node1.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<noev65$2ms$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<57ab0ac1$0$5411$426a74cc@news.free.fr>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<nofvuj$49o$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<noo1lc$hmf$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
Date: Sun, 14 Aug 2016 00:18:31 +0200
Message-ID: <13q6v2eark9u5$.5wguuekd69o6$.dlg@40tude.net>
Lines: 46
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1471126702 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 82.143.187.50:53112
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3635692472
X-Received-Bytes: 3432
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704023
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 13 Aug 2016 23:18:41 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> HF5BS pisze:
>>> Żadnej celowości w tym nie ma. Po prostu wraz z silnikiem zatrzymała
>>> się pompa wody, stanął obieg chłodzący, nastąpił lokalny wzrost
>>> temperatury w miejscu, gdzie jest termostat wentylatora. Może to
>>> i głupie, ale nikomu nie przeszkadza, za to sterowanie jest proste.
>>
>> W każdym razie gdzieś widziałem tekst, który dość zasadnie tłumaczył
>> ten wybieg.
>
> Dorabianie ideologii ma bardzo długą tradycję. Tradycja napędzania
> wentylatora chłodnicy paskiem klinowym z wału silnika też jest długa
> -- żadne nieszczęścia się wtedy nie zdarzały.
Zagotowanie sie zdarzalo, niekoniecznie nieszczesciem to bylo.
> Nic mnie nie przekona
> do tego, że wentylowanie chłodnicy wyłaczonego silnika ma jakieś
> uzasadnienie. Przemawiają do mnie proste argumenty -- tak było zrobić
> najłatwiej.
Obwody zasilane "ze stacyjki" sa w samochodach norma.
To raczej trzeba sie wysilic, zeby wpasc na to, ze mozna podlaczyc
prosto pod akumulator.
A poza tym - spojrz na wspolczesner samochody - "tak najlatwiej" juz
chyba nie obowiazuje.
>>> Ale my tu o czym innym. Nie o wentylatorze chłodnicy, lecz o nawiewie
>>> w kabinie. Nie widzę żadnego logicznego powodu, by uniemożliwić jego
>>> pracę przy wyłączonym silniku. Ale Francuzi się uparli, i weź im tłumacz.
>>
>> A skoro tak, to rozumiem, oni od dawna komunizujący, a jak wiesz,
>> komuna "lepiej wiedziała", co dla ciebie dobre.
>
> Komuna Paryska -- ta jest starsza od wszystkich innych.
Francuzi jak francuzi - w jakim samochodzie mozna wlaczyc "bez
silnika".
A powod widze - koncze jazde, gasze silnik ... i chcialbym jutro
odpalic :-)
Choc nie wykluczam, ze wspolczesne pojazdy juz umozliwiaja -
elektronicznie mozna to ladnie zrobic ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.16 00:55 HF5BS
- 14.08.16 00:56 HF5BS
- 14.08.16 11:46 Jarosław Sokołowski
- 15.08.16 14:15 J.F.
- 15.08.16 16:20 PeJot
- 16.08.16 22:36 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe