eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy to w ogóle lutuje ?Re: Czy to w ogóle lutuje ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
    oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!un
    t-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
    References: <no8adc$ahl$1@mx1.internetia.pl> <no8f6r$4ih$1@dont-email.me>
    <no8ht4$5kl$1@mx1.internetia.pl> <no9cml$k02$1@node2.news.atman.pl>
    <noarcr$29t$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <nocv23$4f9$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <nodfoq$mar$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <noev65$2ms$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57ab0ac1$0$5411$426a74cc@news.free.fr>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nofvuj$49o$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <noo2oj$ilf$1@node1.news.atman.pl>
    Organization: : : :
    Date: Sat, 13 Aug 2016 23:26:20 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.3-10 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 21
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1471123580 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12557 77.253.217.116:19511
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704012
    [ ukryj nagłówki ]

    HF5BS pisze:

    >> nie słyszłem, by komuś zaczęła wrzeć dopiero *po* wyłączeniu silnika.
    >
    > Wprawdzie z pompą... lat temu prawie 40, Ojciec przywiózł z zagranicy
    > Forda Taunusa. Normalnie, gdy auto było w ruchu, wskaźnik temperatury
    > grzecznie tkwił sobie pośrodku.
    > Ale wystarczyło kilka minut postoju po wyłączeniu silnika, by wskazówka
    > powędrowała blisko setki i po ponownym odpaleniu silnika po kilku minutach
    > się stabilizowała w połowie skali. Nie wiem czemu, ale to akurat chyba
    > najlepiej zapamiętałem z "posiadania" tego samochodu.

    To akurat dobrze rozumiem. Lat temu 40 większość samochodów maiała
    wentylator pracujący stale, bo napędzany wprost z wału. Bilans cieplny
    wyglądał wtedy nieco inaczej. Wzrost temperatury bloku silnika jest
    oczywisty, ale oczywiste jest również, że nie dojdzie w nim do wrzenia.
    Wtedy też często mówiło się o "przechłodzonych silnikach" -- i na zimę
    zakładało się różne osłony na chłodnicę lub maskę samochodu.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: