    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy to mozliwe ?
    Date: Thu, 30 Jul 2009 23:24:34 +0200

    Użytkownik KarolW napisał:

    > Dobra moze troche odchodze od tematu ale jakie sa zalety sluchawek
    > wysokoomowych ?
    > No bo jakies chyba musza byc skoro sie je stosuje np w lotnictwie ?

    Hehe... pytanie co rozumiemy pod pojęciem "wysokoomowe" ? :-)
    To pewna zaszłość historyczna z czasów radiostacji lampowych.
    Następujące po nich radiostacje półprzewodnikowe często miały "na
    pokładzie" transformator dopasowujący do wysokoomowych słuchawek starego
    typu (niekiedy ten transformator był zabudowany pod tablicą przyrządów
    poza radiostacją). Starsze słuchawki elektromagnetyczne produkowane
    przez Wielkiego Brata o impedancji 2x2000om (słownie: cztery kiloomy)
    powoli były zastępowane słuchawkami elektromagnetycznymi 2x50om lun
    2x55om. Współczesne lotnicze słuchawki dynamiczne mają impedancję na
    poziomie 100..300om choć są również 1000om (ile oni musieli drutu
    namotać na te cewkę ;-)).

    P.S. Tak z ciekawości zerknąłem sobie na oferty słuchawek lotniczych
    i... wygląda na to, że ich impedancja jest chyba tajemnicą wojskową :-)
    bo bardzo rzadko ją podają.

    Pozdrawiam
    Grzegorz