  • 301. Data: 2011-02-08 16:21:44
    Temat: Re: Czy to już koniec? Nareszcie!
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-07 17:23, J.F. pisze:

    > http://jfox.republika.pl/moto/wypadki-swiatla.gif
    >
    > W wypadkach i zabitych moze tego nie widac, ale decyzja z roku 2007 to
    > nas troche rannych kosztowala.

    A to ciekawe, bo liczba wypadków spowodowanych zderzeniem czołowych już
    w 2007 spadała z 11,9 na 11,3. Jeżeli chodzi o zabitych to odpowiednio w
    2006 19,3 a w 2007 18,3.

    Co najważniejsze są to dane w ujęciu rocznym. Biorąc pod uwagę, że w
    2007 z różnych przyczyn sumaryczna ilość wypadków dość znacznie wzrosła,
    to ten jeden rodzaj na który światła mogły mieć wpływ wyraźnie zmalały.
    Gdyby jeszcze uwzględnić godziny i miesiące gdzie ta zmiana mogła mieć
    wpływ to już zupełnie nie ma o czym mówić.

    > Bo mnie tez przeszkadza ze moge dostac mandat za brak swiatel w samo
    > poludnie w miejskim korku, oraz ze musze placic za cos co nic nie daje

    Nie możesz dostać mandatu, za przestrzeganie przepisów. Stojąc w korku
    jak nie jesteś ani pierwszy ani ostatni, to możesz wyłączyć światła. To
    też kolejny przykład dopasowywania rzeczywistości do własnej wizji.

    A.

  • 302. Data: 2011-02-08 16:25:00
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-07 15:48, Kamrat pisze:

    > No właśnie, "chyba że" albo "jeśli jest".
    > Z tym, też nie na pewno, bo przestępcy wyprzedzający na trzeciego często
    > używają pobocza do wyprzedzania.
    > Masz coś jeszcze interesującego do dodania?

    Na forum do którego dałeś link, na rysunku pobocze było. Nie tylko nie
    czytasz tego na co odpisujesz ale nawet nie oglądasz tego co
    zamieszczasz. Twoja percepcja jest imponująca.

    A.

  • 303. Data: 2011-02-08 16:26:28
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-07 17:59, z pisze:

    > A ja się kiedyś nadziałem na rowerzystę. Nawet miał niby jakieś
    > światełko. Udało się ale czerwona lampka mi się zapaliła.
    > Człowiek się przyzwyczaja do tego że wszystko na drodze się świeci.
    > Taka jest ułomna natura człowieka.
    > Ale gdzie tam kto by się zajmował takim pryszczatym zagrożeniem
    > spowodowanym tym przepisem. Rowerzyści na madagaskar :-)

    Ale nie da się ukryć, że na drogach dajmy na to krajowych, zdecydowanie
    częściej jeżdżą samochody niż rowery, tudzież piesi środkiem pasa.

    A.

  • 304. Data: 2011-02-08 16:28:56
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-08 09:51, Artur(m) pisze:

    > Formę trzeba trzymać, i z Nelixem, i w chorobie:).

    E, tam... prawdziwy twardziel nie strzępi języka po próżnicy. Daje w ryj
    i tyle:)

    A tak serio, są tacy co innego języka nie kumają. Taki neelix jak zrobi
    PJ to na serio może zacząć jeździć jak opisuje. I to wcale nie jest
    takie śmieszne.

    A.

  • 305. Data: 2011-02-08 16:29:37
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-08 07:25, Marek Dyjor pisze:

    > prawdopodobnei nie ma nawet prawa jazdy, taki kierowca teoretyk

    Nie wiem dlaczego masz wątpliwości:)

    A.

  • 306. Data: 2011-02-08 16:36:48
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-08 13:46, Mario pisze:
    [...]
    > Ale to samo można powiedzieć o jeżdżeniu w kasku. Z pewnością mógłby
    > uratować komuś życie. Czy równie chętnie zgodzisz się na jazdę w kasku?
    > Żeby było jasne, mówimy o samochodzie a nie jednośladzie.

    A w jaki sposób Twój kask chroni życie innego kierowcy. Tak nawiasem,
    domyślam się, że obowiązek zapinania pasów również krytykujesz? Kaski na
    budowach, przepisy przeciwpożarowe, itp. itp.

    > Oczywiście :-). Dla mnie staniu w korku w słoneczny dzień z "mijania ON"
    > to głupota. Wolno mi mieć takie zdanie? :-)

    Jak już wszystko zawiedzie, wolno Ci również przeczytać przepisy, z
    których się dowiesz, że stojąc w korku nie musisz mieć włączonych świateł.

    A.

  • 307. Data: 2011-02-08 16:37:56
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-07 21:38, Kamrat pisze:

    > Po pierwsze, artykuł ten nie mówi prawdy.
    > Po drugie, co światła do jazdy dziennej mają wspólnego ze światłami mijania.
    > Po trzecie, liczba wypadków miała spaść o 20% - spadła?

    Liczba wypadków spowodowanych zderzeniem czołowym, udowodnij, że nie?

    A.

  • 308. Data: 2011-02-08 16:57:33
    Temat: Re: Czy to już koniec? Nareszcie! NIE KONIEC, TO POCZĽTEK :)
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 08/02/2011 15:16, J.F. wrote:

    > Naprawde ?
    >
    > http://www.se.pl/auto-moto/auto-porady/automatyczne-
    swiatla-do-jazdy-dziennej_170677.html

    > Prasa klamie, Superekspres klamie bardziej, ale mysle ze jest w tym
    > sporo prawdy.
    >
    > Prawde mowiac to ma techniczny sens zeby zamiast marnowac swiatla
    > mijania zapalic LEDowe swiatla dzienne.
    > Pozostaje oczywiscie pytanie merytoryczne - po co unijny obywatel ma
    > przeplacac za nic nie dajace lampki, a moze nawet szkodliwe.

    Rodzi sie tez pytanie, na ile takich lampek moglbys sobie pozwolic
    pracujac zamiast marnujac czas na jalowe dyskusje w internecie. ;)

    Kamil

  • 309. Data: 2011-02-08 17:39:20
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > Jak już wszystko zawiedzie, wolno Ci również przeczytać przepisy, z
    > których się dowiesz, że stojąc w korku nie musisz mieć włączonych świateł.

    Hm.. a czy korek to tylko taki co stoi? Po co mam świecić gdy przesuwam
    się w żółwim tempie z domu do pracy a odległości między samochodami są
    nie większe niż 100m. Fakt, światła baardzo potrzebne wtedy. :-P

    pozdrawiam
    mario

  • 310. Data: 2011-02-08 17:39:48
    Temat: Re: Czy to już koniec? Nareszcie! NIE KONIEC, TO POCZźTEK :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Feb 2011 15:57:33 +0000, Kamil wrote:

    >Rodzi sie tez pytanie, na ile takich lampek moglbys sobie pozwolic
    >pracujac zamiast marnujac czas na jalowe dyskusje w internecie. ;)

    Ale ja wole marnowac czas na usenecie, albo wypic piwo, zamiast
    zarabiac na nikomu niepotrzebne lampki :-P

    Policjanci niech czasu nie marnuja tylko sypia mandaty za
    nieoswietlone .. rowery i dzieciaki bez odblaskow :-)

    J.