  • Data: 2011-02-07 11:24:04
    Temat: Re: Czy to już koniec? Nareszcie!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 Feb 2011 09:36:17 +0000 (UTC), Kamrat wrote:
> [...]

    Nie zawsze sie wprowadza dyscypline, a nawet jak sie wprowadza to nie
    zawsze skutkuje

    >"Niektórzy z posłów wprost przyznają, iż podczas głosowania nad projektem
    >ustawy nakładającej obowiązek używania świateł mijania przez całą dobę, nie
    >wiedzieli do końca nad czym głosują, ponieważ projekt ustawy dotyczył
    >zupełnie innej kwestii (uprawnień Straży Granicznej i kontroli skarbowej).

    http://parl.sejm.gov.pl/StenoInter5.nsf/0/8B8587D030
    E96923C12572840072B033/$file/34_c_ksiazka.pdf

    str 290, "W 3. poprawce do art. 51 ustawy nowelizowanej
    wnioskodawcy proponują w ust. 1, aby kierujący pojazdem
    był obowiązany używać świateł mijania podczas
    jazdy w warunkach normalnej przejrzystości
    powietrza, oraz proponują skreślić ust. 4.
    Komisja wnosi o przyjęcie tej poprawki.
    Przystępujemy do głosowania.
    Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem 3.
    poprawki, zechce podnieść rękę i nacisnąć przycisk"

    Nie wiem jak trzeba byc pijanym zeby sie nie zorientowac za czym sie
    glosuje.

    >Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu potwierdza, że
    >"(...) wspomniana projektowana zmiana ustawy Prawo o ruchu drogowym jest
    >inicjatywą ministra spraw wewnętrznych i administracji i dotyczy jedynie
    >uprawnień Straży Granicznej. Dodanie tak istotnej poprawki wymagałoby zmiany
    >projektu, a zatem powrotu projektu ustawy na normalną ścieżkę uzgodnień
    >międzyresortowych."

    No nie wiem - projekt rzadowy, ale poslowie decyduja. I nie musza z
    nikim uzgadniac. Za to musza byc trzy czytania.

    >Według obowiązującego prawa, do projektu ustawy dołącza się
    >uzasadnienie, które powinno między innymi: "(...) wyjaśniać potrzebę i cel
    >wydania ustawy, przedstawiać przewidywane skutki społeczne, gospodarcze,
    >finansowe i prawne. (...) Uzasadnienie powinno przedstawiać również wyniki
    >przeprowadzonych konsultacji."

    Komisja zalatwila to prosto "tyle razy dyskutowalismy o swiatlach ze
    teraz juz nie musimy ponownie przytaczac argumentow".

    J.