-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder2.feed.ams11.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer03.am
s4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.
xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.twe
aknews.nl!fx01.ams1.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
References: <3fTWO.128060$hP51.16054@fx08.ams1> <vgilpc$lep$1@news.chmurka.net>
<tPdXO.132080$3UEf.55039@fx06.ams1>
<180ofu884eisx.1e2x1ke9sjl3d$.dlg@40tude.net>
<vgkktq$pbh$1@news.chmurka.net>
<eanjkd5j54lw$.1w292at45gacq.dlg@40tude.net>
<OumXO.182491$CStb.158698@fx12.ams1>
<sv72rnvr4w7q$.181pgvxnn795u.dlg@40tude.net>
<qQvXO.131899$hP51.1228@fx08.ams1>
<5vwd2re3p2fk$.ozpj5pu91d44$.dlg@40tude.net>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 79
Message-ID: <6OAYO.12291$Zok1.4534@fx01.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Nov 2024 04:26:42 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Tue, 12 Nov 2024 04:26:42 GMT
X-Received-Bytes: 4682
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725911
[ ukryj nagłówki ]On 2024-11-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Fri, 08 Nov 2024 21:58:46 GMT, Marcin Debowski wrote:
>> On 2024-11-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> On Fri, 08 Nov 2024 11:21:18 GMT, Marcin Debowski wrote:
>>>> On 2024-11-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>> On Fri, 8 Nov 2024 10:16:42 +0100, Janusz wrote:
>>>>>> W dniu 8.11.2024 o 09:38, J.F pisze:
>>>
>>>>>>>> A jeśli to czasami takie hamowanie, że na mokrej jezdni może być i
>>>>>>>> poslizg? Rozumuję tak: tam są jakieś łożyska, pierścień zewnętrzny jest
>>>>>>>> nieruchomy. Czy przy hamowaniu/przyspieszaniu działąją tam siły w tych
>>>>>>>> samych kierunkach/miejscach? Zresztą nie upieram się, że to musi być w
>>>>>>>> skrzyni.
>>>>>>>
>>>>>>> Głowny opór stawia silnik.
>>>>>>> I może być on przez chwilę dość duży, jeśli ktos np wrzuca dwójkę i
>>>>>>> puszcza sprzęgło, a prędkość taka, że silnik musi np nagle wejsc na
>>>>>>> 4000 obr.
>>>>>>>
>>>>>>> Ale w praktyce na mokrej jezdni to się chyba nie zdarza, przynajmniej
>>>>>>> nie mnie. Co innego śnieg/lód.
>>>>
>>>> Ze dwa razy mi się zdarzyło i to mimo, że motór ma niby kontrole
>>>> antypoślizgową, z tym, że przy przyspieszaniu.
>>>
>>> Przy przyspieszaniu siły inne, szczególnie jak silnik mocny.
>>
>> No więc m.in. stąd wątpliwości czy to jest obliczone na jakieś nieco
>> bardziej radykalne hamowanie. Tu rozpędzasz masę, tam wyhamowujesz tę
>> masę. Gdzieś te siły działają zapewne w odmiennym układzie biegunowym.
>> Fakt, że rozpędzasz powiedzmy w kilka sekund, a hamujesz może w
>> kilkanaście, ale to nie musi być różnica np. rzędu wielkości.
>
> Silnik bez gazu stawia nieduzy opór, i tyle skrzynia musi przeniesc.
>
> Ale jest inny moment - jedziesz na luzie, szybko, wrzucasz niski bieg,
> i puszczasz sprzegło. Tu trzea silnik rozpędzic do duzej prędkosci
> szybko, co wymaga duzej siły/predkosci.
No nie puszczam sprzęgła aż tak gwałtownie, ale wystarczy, że z 2 na 1
jest odczuwalena deceleracja i silnik czy skrzynia dość głosno wyją. Z 3
na 2 też. Powyżej efekty pomijalne.
> Przez ułamek sekundy, ale coś można połamać.
>
> Ale sprzegło raczej tak dużo nie przeniesie, a sporo zalezy od jego
> konstrukcji.
>
>>>>>>> Jeszcze gorzej na 1 biegu, ale czy tak wrzucacie ?
>>>>>
>>>>>> Raczej ciężko wrzucić w normalnej skrzyni która nie ma synchronizatora na 1.
>>>>>
>>>>> W samochodach niektóre mają, może nawet większośc ma.
>>>>> Ale i tak raczej nie wrzucam celem hamowania silnikiem.
>>>>
>>>> W wymienionym motorze nie ma z tym żadnego problemu.
>>>
>>> Na przełożeniach motorowych się nie znam, w samochodach silnik na
>>> jedynce stawia spory opór.
>>
>> W motorze również. Jakbym próbował wyhamować z większej predkości z
>> jedynki to pewnie byłby poślizg nawet na suchym. Na jedynce, w końcowym
>> etapie mogę wyhamować do jakiś kilku km/h.
>
> Ale to juz powoli idzie.
Nie aż tak powoli skoro potrafi przyblokować koło.
> Nie wiem czy się poslizgniesz, za to ... przy duzej predkosci silnik
> chyba mozna uszkodzic.
> Choc motorki wysokie obroty znoszą.
Nie ten. Tzn. nie wiem czy nie znosi, ale ten ma silnik niskoobrotowy,
podobno jakaś modyfikacja z Hondy Freed albo czegoś podobnego (minus 2
cylindry). Skrzynia pewnie zupełnie inna, ale silnik nie jest typowy dla
750cc jak w innych Hondach typu CB400 czy CB600.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 12.11.24 07:53 JDX
- 12.11.24 08:57 Marcin Debowski
- 12.11.24 12:24 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=