-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
ws.dfn.de!news.uni-stuttgart.de!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!mike
!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Sat, 10 Apr 2010 23:05:24 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 81
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <9...@o...org.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <pgt0j60hr8t1$.dlg@lepper.institute.com>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpq42n$7u1$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270933716 7476 77.236.9.21 (10 Apr 2010 21:08:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Apr 2010 21:08:36 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272061
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 10 Apr 2010 17:05:51 +0200, Jurand napisał(a):
>> Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
>> strumieniami.
>
> Ty tu nie filozuj, tylko powiedz konkretnie - co spowoduje, że woda zostanie
> zassana z wylotu silnika, a nie z punktu oznaczonego "wylot wody". Albo w
> jaki sposób chcesz rozwiązać problem mieszania się wody z bypassu z wodą z
> "wylotu wody" w miejscu oznaczonym przeze mnie TUTAJ.
Jeszcze raz FIZYKA.
Przykro mi bardzo, ale braków ze szkoły podstawowej nie mam ani ochoty, ani
możliwości Ci uzupełnić.
>> No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
>> nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
>
> Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu takiego
> obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
> wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)
Pasuje.
>> Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
>> dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.
>
> Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu wody.
> Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.
O ile dziura będzie na tyle mała, że nie będzie przez nią jednocześnie
możliwy wlot powietrza, to nie.
To mniej więcej tak samo, jak butelka pełna wody, zanurzona samą szyjką
dalej pozostanie pełna - woda jakoś nie wypływa.
>> Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
>> przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.
>
> Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
> miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
> miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...
Stosunek długości do średnicy. I istotnie, powietrze nią nie może się
dostać. No chyba, że płetwonurek się zakradnie i wpuści.
>> No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?
>
> Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem na
> rysunku.
Mhm. Powietrze pod lustrem wody :D Coraz ciekawiej. A tak swoją drogą, to
po otwarciu się termostatu wylotem lecieć będzie całkiem ładny strumień
wody i całe Twe rozumowanie szlag trafia.
>> Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
>> to nagły opadnięcie wskazówki.
>
> No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?
A to zależy od konstrukcji wskaźnika. Zaś temperatura spada o ilkanaście
stopni.
> I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia termostatu?
Nie, to na pewno zassanie powietrza wylotem :>
> Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz na
> stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.
Oczywiście, że ingerencją zewnętrzną jesteś w stanie. Tylko z tego nic nie
wynika.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.10 23:06 Adam Płaszczyca
- 11.04.10 10:32 Jurand
- 11.04.10 10:42 Jurand
- 11.04.10 18:18 Plumpi
- 12.04.10 10:15 Jackare
- 12.04.10 10:24 Jackare
- 12.04.10 14:02 Gom
- 12.04.10 16:36 Adam Płaszczyca
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 08:29 Jurand
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
- 13.04.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 17:32 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 18:30 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML