    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Sat, 10 Apr 2010 23:05:24 +0200
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl
    <1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
    <1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
    <1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
    <hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
    <hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
    <hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
    <hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
    <hpq42n$7u1$1@news.onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 17:05:51 +0200, Jurand napisał(a):

    > Ty tu nie filozuj, tylko powiedz konkretnie - co spowoduje, że woda zostanie
    > zassana z wylotu silnika, a nie z punktu oznaczonego "wylot wody". Albo w
    > jaki sposób chcesz rozwiązać problem mieszania się wody z bypassu z wodą z
    > "wylotu wody" w miejscu oznaczonym przeze mnie TUTAJ.

    Jeszcze raz FIZYKA.

    Przykro mi bardzo, ale braków ze szkoły podstawowej nie mam ani ochoty, ani
    możliwości Ci uzupełnić.

    > Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu takiego
    > obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
    > wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)

    Pasuje.

    > Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu wody.
    > Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.

    O ile dziura będzie na tyle mała, że nie będzie przez nią jednocześnie
    możliwy wlot powietrza, to nie.
    To mniej więcej tak samo, jak butelka pełna wody, zanurzona samą szyjką
    dalej pozostanie pełna - woda jakoś nie wypływa.

    > Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
    > miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
    > miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...

    Stosunek długości do średnicy. I istotnie, powietrze nią nie może się
    dostać. No chyba, że płetwonurek się zakradnie i wpuści.

    > Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem na
    > rysunku.

    Mhm. Powietrze pod lustrem wody :D Coraz ciekawiej. A tak swoją drogą, to
    po otwarciu się termostatu wylotem lecieć będzie całkiem ładny strumień
    wody i całe Twe rozumowanie szlag trafia.

    > No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?

    A to zależy od konstrukcji wskaźnika. Zaś temperatura spada o ilkanaście
    stopni.

    > I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia termostatu?

    Nie, to na pewno zassanie powietrza wylotem :>

    > Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz na
    > stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.

    Oczywiście, że ingerencją zewnętrzną jesteś w stanie. Tylko z tego nic nie
    wynika.

    --
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)