-
Data: 2010-04-10 17:05:51
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl...
> ########
> wlot ######## wylot
> P===-=#silnik#======
> | ######## |
> | |
> | |
> +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
> | T bypass TUTAJ
> |
> |
> ^ woda zimna
>
>>> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
>>> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
>>> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
>>
>> Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ
>> wody
>> zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca,
>> które
>> oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
>> zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
>> oznaczona jako "wylot wody"?
>
> Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
> strumieniami.
Ty tu nie filozuj, tylko powiedz konkretnie - co spowoduje, że woda zostanie
zassana z wylotu silnika, a nie z punktu oznaczonego "wylot wody". Albo w
jaki sposób chcesz rozwiązać problem mieszania się wody z bypassu z wodą z
"wylotu wody" w miejscu oznaczonym przeze mnie TUTAJ.
>> Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał
>> gumowego
>> węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z
>> tego
>> obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz
>> wtedy
>> obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
>> "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś
>> wodę
>> w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
>
> No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
> nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu takiego
obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)
> Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
> dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.
Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu wody.
Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.
> Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
> przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.
Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...
>>> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
>>
>> O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego
>> zagadnienia,
>> bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
>> Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
>
> No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?
Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem na
rysunku.
>> Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
>> znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
>
>
> Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
> to nagły opadnięcie wskazówki.
No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?
I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia termostatu?
Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz na
stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.10 17:07 Jurand
- 10.04.10 22:58 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:05 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:06 Adam Płaszczyca
- 11.04.10 10:32 Jurand
- 11.04.10 10:42 Jurand
- 11.04.10 18:18 Plumpi
- 12.04.10 10:15 Jackare
- 12.04.10 10:24 Jackare
- 12.04.10 14:02 Gom
- 12.04.10 16:36 Adam Płaszczyca
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 08:29 Jurand
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=