-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
m!postnews.google.com!11g2000yqr.googlegroups.com!not-for-mail
From: Jackare <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Wed, 7 Apr 2010 20:27:07 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 94
Message-ID: <8...@1...googlegroups.com>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<1...@g...googlegroups.com>
<1...@o...org.pl>
<6...@3...googlegroups.com>
<12x2gc0kznoxr$.dlg@oldfield.org.pl>
<c...@y...googlegroups.com>
<1...@o...org.pl>
<0...@x...googlegroups.com>
<n...@o...org.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.73.80.3
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1270697227 21707 127.0.0.1 (8 Apr 2010 03:27:07 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Apr 2010 03:27:07 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 11g2000yqr.googlegroups.com; posting-host=89.73.80.3;
posting-account=owSyOgoAAAB7KK8IaEDTSt_qfaeN3g7s
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271289
[ ukryj nagłówki ]On 8 Kwi, 00:14, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
> widziałeś Ty kiedyś taką prosta, odśrodkową pompe hydroforową?
No to cofnij się do swego postu i zastanów czy piszesz o pompie
(podzespole) czy hydroforze (kompletnym urządzeniu)
>
> Zaleca się, bo?
>
by chronić silnik przed korozją, zanieczyszczeniem i zamarznięciem
wody.
>
> Ja wiem, że się robi. Rzecz w tym, że to, iż coś 'się robi' nie oznacza, że
> jest to w danym, konkretnym przypadku najlepsze.
>
Jest. Istnieją tzw dobre praktyki wynikjące m.in. z doświadczeń.
Ludzkość ma wiedzę o budowaniu statków od kilka tysiecy lat, wiedza o
statkach apędzanych maszynami ma gdzieś około 200 lat. To nie
informatyka, to nie loty kosmiczne i nie fizyka kwantowa. Do tego
dochodzą jeszcze zagadnienia ekonomiczno - techniczne czyli szacowanie
zysków i kosztów określonej komplikacji układu.
Wyprowadzenie wylotu wody ponad linię zanurzenia sprawia m.in że wylot
nie ma specjalnych oporów, nie grozi mu zamarznięcie, zarośnięcie
glonem, i zapewnia dobre opróżnienie silnika już w trakcie pracy.
Ciągła praca na pełnym obciązeniu sprawia że jest to dość istotnie
zagadnienie. Wyprowadzenie wody wylotowej do kolektorów daje oprócz
tłumienia wylou spalin także efekt eżektorowy. Spaliny uchodzące dużym
kolektorem wspomagają wylot wody przez podciśnienie i porywanie
cząstek wody. Celowo pomijam zjawiska akustyczne zachodzące w układzie
wydechowym.
> >> Nie mam otwartego. mam zamknięty.
>
> > Tak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z
> > zaworkiem odpowietrzająco-napowietrzającym zbiornik wyrównawczy.
>
> Myśl dalej. A ja jakoś zauważam, że w układzie otwartym nie pojawi się
> nadciśnienie. Ale możesz zweryfikowac swoje myślenie odkręcając korek z
> układu chłodzenia na rozgrzanym sinkiu i nachylając się nad wlewem.
>
Masz układ który dzieki zaworkowi nap-odp xsprawia wrażenie
zamkniętego w jedną stronę w pewnym zakresie ciśnień. Rurka pomiędzy
chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym ma w porównaniu ze średnicą wlewu
do chłodnicy bardzo małą średnicę, czyli dzięki tej zmianie maleje
ciśnienie w tej rurce w stosunku do ciśnienia wywieranego np na
fragment wlotu chłodnicy. Gdybyś nie zmieniając zaworku w zbiorniku
wyrównawczym (zawór to ta nacięta uszczelka gumowa) zamocował go
bezpośrednio dnem na wlewie chłodnicy to ciecz chłodząca szybko i
widocznie zmieniałaby poziom z przelaniem zbiornika włącznie. Powolne
narastanie poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym także ten zawór
cały czas uruchamia, ale nie dzieje się to uderzeniowo i dzięki małej
średniy rurki chłodnica- zbiornikw wyr. cisnienie cieczy chłodzącej
rozkłada sie także na gumowe węże wodne o dużej średnicy i tym samym
dużej sprężystości. Gdyby zamiast gumy rozprowadzać obieg chłodzenia
rurami nieelastycznymi, np metalowymi lub poliamidowymi ruch poziomu
cieczy w zbiorniku byłby dużo bardziej widoczny.
> Zrób właściwe doświadczenie - włącz czajnik i doprowadź wode do temperatury
> 87 stopni i wyłącz. Teraz zrób to, co postulowałeś, albo w inny sposób
> doprowadź do wrzenia wodę w nim zawartą.
>
> Ja rozumiem, że silnik ma pewną bezwładność termiczną, jednak gdyby było
> tak, jak postulujesz, to po wyłączeniu silnika każdy by się gotował jak ta
> lala.
>
(...)
> Dlatego pozostawione są wielkie ilości.
>
W samochodzie tak, w łodzi - nie bo woda spływa zaraz po
uieruchomieniu silnika i stąd -dodając kolejny raz uwagę o odmiennych
warunkach pracy silnika - skłonność do gotowania
--
Jackare
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 08:05 Jurand
- 08.04.10 23:32 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 23:36 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 23:37 Adam Płaszczyca
- 09.04.10 07:04 Jurand
- 09.04.10 08:01 Krzysiek Kielczewski
- 09.04.10 08:29 Marcin Stankiewicz
- 09.04.10 09:09 Jackare
- 09.04.10 11:34 Jurand
- 09.04.10 11:37 Jurand
- 09.04.10 11:38 Jurand
- 09.04.10 17:45 Plumpi
- 09.04.10 17:47 Plumpi
- 10.04.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 01:54 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=