  • 21. Data: 2009-03-17 10:09:34
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > OK Darku! Ale zawsze słyszałem że jak aparat kompaktowy to raczej Olympus
    > lub Canon... Pewnie i Panasonic jest OK, ale w tym modelu musiałbym
    > dokupić od razu drugi akumulator (ciekawe za ile).

    Też tak kiedyś myślałem ale jeszcze mi się nie zdarzyłożebym był kiedys na
    wakacjach odcięty od pradu więcej niż od rana do nocy a na taki czas i
    kilkaet zdjęć wystarcza 1 akumulator orginalny który ładuje sie ok 2 godz.
    Co innego plauszki które nieraz mają różny stopien zużycia i potrafia padać
    po kilkunasty zdjeciach i ładowaniu całą noc. Przemyśl to.

  • 22. Data: 2009-03-17 10:11:27
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > Musisz niestety coś zrobić z tym starym Canonem (dać dziecku, pożyczyć
    > koledze jadącemu na surfing).

    I kolega będzie musiał się zrekompensowac jak powiesz że to twoje cacuszko
    było i smutno Ci teraz :)

  • 23. Data: 2009-03-17 10:12:46
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):

    > Opanujcie się. Przecież nawet jak się uda zrobić ładne zdjęcie tym
    > aparatem, to potem ciężko będzie z tego zrobić ładną pamiątkową odbitkę
    > 13x18!

    Nieprawda.
    Nie da się tego opublikować na całą stronę w Zwierciadle, ale na
    pamiątkowe A4 dobrze naświetlone 2Mpix jak najbardziej się nadaje.

    > 3-4MPX to takie minimum na domowe potrzeby. A na 8MPX te domowe potrzeby
    > się kończą (też wg.mnie). Często trzeba poprawić horyzont, czy przesunąć
    > kadrowanie. Czasami okaże się, że kadr z poziomego na pionowy przydałoby
    > się zmienić i wtedy 3-4MPX jak znalazł. Miałem takie sytuacje.

    Ktoś kto jest świadomy takich sytuacji i ma ochotę bawić się w
    prostowanie horyzontu i kadrowanie potrafi chyba sam sobie odpowiedzieć
    dlaczego koniecznie musi wymienić jedną małpkę na inną.

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2009-03-17 10:21:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    "Paweł W." wrote:

    > Z 2mpx bezpośrednio z aparatu??? Bo po zabiegach w PS mających na celu
    > usunięcie pikselizacji, to jeszcze uwierzę (mam na myśli powiększenie
    > rozmywanie a potem wyostrzanie - coś jakby antialising).

    Mierzysz swoja miarka. Nie wszyscy sa skrzywieni ;)

    Poszukaj na grupie opinii o zdjeciach Marka Wyszomirskiego
    boda 3MPx na 30x45cm - wszyscy twierdza, ze sa sliczne :)

    Znaczy, prawie wszyscy ;)

  • 25. Data: 2009-03-17 10:24:05
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Mam dwa kompakty, Minoltę F200 i Canona G7, oba dzieli produkcyjnie
    > ok. 4 lat. Zdjecia oba robią dobre, w różnej rozdzielczości
    > oczywiście. Dzieli je przepaść jeżeli chodzi o komfort użytkowania,
    > szybkość, używalność ekraniku z tyłu...
    > Zmieniaj bracie, może ci się nawet po tym spodoba robienie zdjęć i
    > będziesz je robił częściej.

    I szybciej dojdziesz do jedynie slusznego wniosku,
    ze _musisz_ miec lustrzanke najlepiej FF ;-)

  • 26. Data: 2009-03-17 10:47:50
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Mierzysz swoja miarka. Nie wszyscy sa skrzywieni ;)
    >
    > Poszukaj na grupie opinii o zdjeciach Marka Wyszomirskiego
    > boda 3MPx na 30x45cm - wszyscy twierdza, ze sa sliczne :)
    >
    > Znaczy, prawie wszyscy ;)

    No tak :)
    Bo piekno fotografii polega nie w liczeniu przez lupe pixeli na odbitce.
    Wiec jesli tylko kwestie niedoskonalosci technicznych nie odciagaja
    uwagi od tresci to juz jest dobrze. I tak jak 3-4MPx pozwalaja markowi
    robic ciekawe wystawy robali tak Wantuchowi 4-5MPx wystarczalo by zrobic
    ciekawe albumy i wystawy objazdowe z powiekszeniami wiekszymi niz
    paznokiec. Oczywiscie - tez jestem za dazeniem do doskonalosci ale
    jestem z tych, ktorzy nie przywiazuja do doskonalosci technicznej
    wiekszej wagi niz do tresci fotografii.
    Chyba nieco odeszlismy od tematu? :)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 27. Data: 2009-03-17 11:11:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > dazeniem do doskonalosci ale jestem z tych, ktorzy nie przywiazuja do
    > doskonalosci technicznej wiekszej wagi niz do tresci fotografii.

    Ale skad, wlasnie wszystko wyjasniles Pawlowi :)

  • 28. Data: 2009-03-17 11:14:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Ale skad, wlasnie wszystko wyjasniles Pawlowi :)

    Tylko po co te narzekania, że mało pikseli? Bo mimo wszystko ciągle je
    tu słychać. Nie wprost, ale słychać. :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 29. Data: 2009-03-17 11:50:46
    Od: "Krzysztof" <k...@g...pl>

    Dziekuje za wasze cenne opinie.Kiedy porownalem zdjecia z obydwu aparatow
    ,faktycznie niczym sie nie roznia,moze nawet z a40 da sie wiecej
    wykrzesac(dla znawcow)
    Sklaniam sie ku opcji -dozbierac i kupic lustrzanke, tym bardziej ze pociaga
    mnie fotografia od zawsze-nie mam tylko czasu sie za to zabrac.Kupno a4o w
    tamtych czasach to byla wlasnie chec robienia cos wiecej.
    Prosze wiec teraz o propozycje na co konkretnie powinienem zbierac-prosze o
    konkretne modele w umiarkowanych cenach abym mogl sobie na ich temat troche
    poczytac

  • 30. Data: 2009-03-17 11:54:24
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Mi sie bardziej podobaja zdjecia z canona niz panaslonika, sam mam A510. :-)

    Za taka kase lepiej kupic juz A590is i wgrac CHDK softcik.