  • 31. Data: 2009-03-17 12:15:24
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Dziekuje za wasze cenne opinie.Kiedy porownalem zdjecia z obydwu
    > aparatow ,faktycznie niczym sie nie roznia,moze nawet z a40 da sie
    > wiecej wykrzesac(dla znawcow)
    > Sklaniam sie ku opcji -dozbierac i kupic lustrzanke, tym bardziej ze
    > pociaga mnie fotografia od zawsze-nie mam tylko czasu sie za to
    > zabrac.Kupno a4o w tamtych czasach to byla wlasnie chec robienia cos
    > wiecej. Prosze wiec teraz o propozycje na co konkretnie powinienem
    > zbierac-prosze o konkretne modele w umiarkowanych cenach abym mogl
    > sobie na ich temat troche poczytac

    Taaa i to jest perfekcyjny przyklad na to, ze nie warto udzielac
    jakichkolwiek porad - i tak pytacz zrobi na odwrot.

  • 32. Data: 2009-03-17 12:27:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > pociaga mnie fotografia od zawsze-nie mam tylko czasu sie za to
    > zabrac.Kupno a4o w tamtych czasach to byla wlasnie chec robienia cos

    Proponuję zatem stać się najpierw znawcą swojego a40 i dopiero jak
    stwierdzisz, że nic więcej nie da się wykrzesać (nie, że Ty nie umiesz),
    dopiero zastanowić się nad upgradem. Jeżeli jednak stwierdzisz, że
    pokonywanie ograniczeń prostego kompakta Cię nie bawi, to obawiam się,
    że z wykorzystaniem lustrzanki też będziesz miał kłopot.

    > Prosze wiec teraz o propozycje na co konkretnie powinienem
    > zbierac-prosze o konkretne modele w umiarkowanych cenach abym mogl sobie
    > na ich temat troche poczytac

    Panasonic G1
    Canon 1000D
    Canon 5D Mark II
    Nikon D700
    Olympus E-620
    Sony A300

    A przedtem jak najwięcej poczytaj o obiektywach.

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2009-03-17 12:28:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewula pisze:
    > Taaa i to jest perfekcyjny przyklad na to, ze nie warto udzielac
    > jakichkolwiek porad - i tak pytacz zrobi na odwrot.

    A dlaczego zabronić osobom innym niż z "kręgu wtajemniczonych"
    posiadanie lustrzanki, tym bardziej, że chce się uczyć???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 34. Data: 2009-03-17 12:38:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krzysztof pisze:
    > Prosze wiec teraz o propozycje na co konkretnie powinienem
    > zbierac-prosze o konkretne modele w umiarkowanych cenach abym mogl sobie
    > na ich temat troche poczytac

    Najciekawszą w tej chwili propozycją jest wg. mnie Olympus E-620 (na
    chwilę obecną, a zaraz następne targi foto). Jeśli natomiast nie zależy
    ci na bajerach, a wyłącznie na robieniu zdjęć w sposób tradycyjny (bez
    podglądu w czasie rzeczywistym na LCD), to masz do wyboru na początek
    takie modele:

    - Sony A200
    - Pentax K200D
    - Pentax Km
    - Nikon D40 (brak stabilizacji optycznej w korpusie - potrzebne szkła ze
    stabilizacją)
    - Nikon D60 (jak D40, więcej megapikseli, parę fajnych i mniej
    znaczących udogodnień)
    - Olympus E-520 (ten ma co prawda LV, ale umieściłem go ze względu na
    zbliżoną cenę)
    - Canon 1000D (też z LV, brak stabilizacji optycznej w korpusie -
    potrzebne szkła ze stabilizacją)
    - Olympus E-420 (mały, zgrabny, wg. niektórych przez to niewygodny, brak
    stabilizacji optycznej w korpusie - potrzebne szkła ze stabilizacją,
    jeśli ci na niej zależy, ale bardzo drogie, bo chyba tylko Leica i
    Panasonic)

    Są to wszystko najtańsze i prawie najtańsze modele producentów. W sam
    raz na początek, kiedy nie ma się co porywać na lustrzanki z wyższych
    półek, bo w razie błędnego wyboru traci się bardzo dużo przy
    odsprzedaży, a sprzęt i tak szybko się starzeje, jak każda elektronika.
    Jeśli wybierzesz jakąś firmę, to weź pod uwagę, że obiektywy i inne
    akcesoria, szczególnie wymagające współpracy z aparatem, nie są
    przenośne między systemami (Pentax i Samsung - jeden system, Panasonic i
    Olympus - jeden system [Panasonic G1 - nowy system, częściowo
    współpracujący ze starszym systemem 4/3]).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 35. Data: 2009-03-17 12:41:11
    Od: j...@a...at

    On 17 Mrz., 08:25, "Krzysztof" <k...@g...pl> wrote:
    > Witam
    > Mam juz od wielu lat 2 MP canon a40 ktory jest ciagle sprawny.Czy oplaca sie
    > amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do czasu(uroczystosci,wycieczki)
    > zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic sf3.?
    > Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?
    > Pozdrawiam

    trche zle postawiels pytanie.
    amatorowi nigdy sie wymiana sprzetu nie oplaca , gdyz do tego interesu
    zawsze doklada.
    najmniej nieoplacalny ( czyli najbardziej oplacalny ) jest niezakup
    aparatu.

    ale jesli zmienisz zobaczysz wzrost jakosci - szczegolnie na wiekszych
    powiekszeniach gdybys takie chcial robic.
    w wielkosci monitora roznica bedzie juz mniejsza ale jednak widoczna.

    ja mam, zwyczaj zmiany aparatu jesli pojawia sie o podwojnej liczbie
    MPx i za kazdym razem obserwowalem wzrost jakosci.
    Teraz mozesz zamienic na 5 * krotna MPX czyli mozesz sobie wyobrazic
    roznice.

    Ale roznica zalezy tez od warunkow obserwacji tzn w pewnych warunkch
    ( np b. male zdjecia ) roznicy nie zaobserwujesz.

  • 36. Data: 2009-03-17 12:41:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > A dlaczego zabronić osobom innym niż z "kręgu wtajemniczonych"
    > posiadanie lustrzanki, tym bardziej, że chce się uczyć???

    To nie jest temat watku.

  • 37. Data: 2009-03-17 13:20:06
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 11:24:05 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > I szybciej dojdziesz do jedynie slusznego wniosku,
    > ze _musisz_ miec lustrzanke najlepiej FF ;-)

    Do tego wniosku potrzebuje jeszcze dołączyć trochę kasiory, gdyby nie
    to, to wiekszość onanistów by miała FF, z obiektywami wielkości
    katedry w Licheniu.
    pzdr
    Piotr

  • 38. Data: 2009-03-17 13:20:59
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Tylko po co te narzekania, że mało pikseli? Bo mimo wszystko ciągle je
    > tu słychać. Nie wprost, ale słychać. :/

    Ano wlasnie z tym parciem na piksele od lat probuje "walczyc",
    bo od lat stoje na stanowisku, ze mimo uplywu czasu i postepu techniki
    lepsze wartosciowe 6MPx pikseli z leciwego 300D i dobrej optyki niz 9MPx
    z "paznokcia" i ze nie w ilosci piekno.
    "Walczyc" nie tylko slowami ale tez czasami na plenerki chce mi sie
    wozic calkiem spore formaty wykonane z 6Mpx jeszcze w czasach dinozaurow
    i 300D.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 39. Data: 2009-03-17 13:34:34
    Od: j...@a...at

    On 17 Mrz., 14:20, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> wrote:

> [...]
    > "Walczyc" nie tylko slowami ale tez czasami na plenerki chce mi sie
    > wozic calkiem spore formaty wykonane z 6Mpx jeszcze w czasach dinozaurow

    tak samo bylo 80 lat temu kiedy to posiadacze aparatow plytowych czy
    na blony zwojowe wlczyli z malym obrazkiem

    postepu nie zatrzymasz.

    bardzo wazny jest stopien pokrycia powierzchni kadru elementami
    swiatloczulymi , a ten ze wzrostem liczby px najczesciej rosnie.
    wielkosc matrycy nie ma zadnego znaczenia , znaczenie ma wielkosc
    pixela ( odstep szumow od sygnalu uzytecznego )
    i wlasnie stopien pokrycia powieszchni kadru pixelami.

    jesli np te same pixele jak np w nikonie d1 przed laty umiescilbys na
    matrycy o polowe mniejszej to przy wystrczajaco rozdzielczym
    obiektywie dostalbys lepszy obraz. w fotografii cyfrowej wielkosc
    matrycy jest bez znaczenia.nie tyle wzrost pixeli jest istotny co
    stopien pokrycia powierzchni kadru . Wzrost liczby pixeli daje jednak
    mozliwosc zwiekszenia stopnia pokrycia powierzchni kadru co jest
    czynnikiem pozytywnym , negatywym moze byc zminijszenie srednicy
    pixela . czyli zmniejszenie odstepu szumu od sygnalu - ale wspolczesne
    cmosy maja w tym zakresie spora reserwe jeszcze.

  • 40. Data: 2009-03-17 13:39:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > Wzrost liczby pixeli daje jednak mozliwosc zwiekszenia stopnia pokrycia powierzchni
    kadru

    Możesz rozwinąć?

    --
    Mirek