eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny?Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Sun, 14 Feb 2010 23:13:54 +0100
    Organization: -
    Lines: 39
    Message-ID: <k...@4...com>
    References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266185634 31728 82.143.187.50 (14 Feb 2010 22:13:54 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 22:13:54 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582083
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 14 Feb 2010 16:47:01 +0100, Robbo wrote:
    >Chciałem to jakoś policzyć. Przyjąłem następujące
    >założenia (nie wiem do końca, czy poprawne):
    >Sprawność silnika spalinowego = 35%

    Pracujacego w optymalnych warunkach.
    W samochodzie daleko mu do tego.

    >Sprawność turbiny (model z 2005 roku, 97MW) = 90%

    90% sprawnosci idealnego silnika Carnota pracujacego w temperaturach
    uzywanych w kotle i skraplaczu tej turbiny.
    Czyli w praktyce ponizej 40% dla weglowo-parowej, jeszcze mniej dla
    nuklearnej, troche lepiej dla "gazowej".
    Do ~60% przy kombinowanej gazowo-parowej duzej mocy.

    Nie bez powodu ciagle na statkach instaluje sie Diesle, ktore osiagaja
    ok 50%.

    >Z tych moich wyliczeń wychodzi, że samochód
    >(a raczej cały układ począwszy od pozyskania
    >energii z węgla) z napędem elektrycznym będzie
    >miał sprawność ponad 2 razy większą niż
    >samochód z silnikiem spalinowym.

    Jak uwzglednisz powyzsze, i zaczniesz odejmowac wentylator wyciagowy w
    elektrowni, mlyny weglowe, zuzycie pradu kopalni - to ciekaw jestem
    czy wyjdzie w ogole lepiej.

    >Czy uzyskany wynik ma się choć trochę do rzeczywistości?

    W tych elektrycznych pojazdach czesto dbaja o dodatkowe szczegoly i
    minimalizacje strat.

    Koniec koncow - hybrydowe pojazdy pala mniej niz czysto benzynowe.
    Ale diesle potrafia byc lepsze.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: