-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Date: Sun, 14 Feb 2010 23:13:54 +0100
Organization: -
Lines: 39
Message-ID: <k...@4...com>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266185634 31728 82.143.187.50 (14 Feb 2010 22:13:54 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 22:13:54 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582083
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 14 Feb 2010 16:47:01 +0100, Robbo wrote:
>Chciałem to jakoś policzyć. Przyjąłem następujące
>założenia (nie wiem do końca, czy poprawne):
>Sprawność silnika spalinowego = 35%
Pracujacego w optymalnych warunkach.
W samochodzie daleko mu do tego.
>Sprawność turbiny (model z 2005 roku, 97MW) = 90%
90% sprawnosci idealnego silnika Carnota pracujacego w temperaturach
uzywanych w kotle i skraplaczu tej turbiny.
Czyli w praktyce ponizej 40% dla weglowo-parowej, jeszcze mniej dla
nuklearnej, troche lepiej dla "gazowej".
Do ~60% przy kombinowanej gazowo-parowej duzej mocy.
Nie bez powodu ciagle na statkach instaluje sie Diesle, ktore osiagaja
ok 50%.
>Z tych moich wyliczeń wychodzi, że samochód
>(a raczej cały układ począwszy od pozyskania
>energii z węgla) z napędem elektrycznym będzie
>miał sprawność ponad 2 razy większą niż
>samochód z silnikiem spalinowym.
Jak uwzglednisz powyzsze, i zaczniesz odejmowac wentylator wyciagowy w
elektrowni, mlyny weglowe, zuzycie pradu kopalni - to ciekaw jestem
czy wyjdzie w ogole lepiej.
>Czy uzyskany wynik ma się choć trochę do rzeczywistości?
W tych elektrycznych pojazdach czesto dbaja o dodatkowe szczegoly i
minimalizacje strat.
Koniec koncow - hybrydowe pojazdy pala mniej niz czysto benzynowe.
Ale diesle potrafia byc lepsze.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.10 22:16 Konop
- 14.02.10 22:25 Jarosław Sokołowski
- 14.02.10 22:34 RoMan Mandziejewicz
- 14.02.10 22:34 Jerry1111
- 14.02.10 22:39 RoMan Mandziejewicz
- 14.02.10 22:43 Jarosław Sokołowski
- 14.02.10 22:19 Jaroslaw Berezowski
- 14.02.10 23:09 Jerry1111
- 14.02.10 23:10 Jerry1111
- 14.02.10 23:24 J.F.
- 14.02.10 23:37 Jerry1111
- 14.02.10 23:56 Jarosław Sokołowski
- 14.02.10 23:58 Jarosław Sokołowski
- 15.02.10 08:53 Waldemar Krzok
- 15.02.10 09:28 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
- Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
- Elektryczna łapka i szerszeń
- moduł dtmf
- 0.5V
- Odbiór SDR na mikrokontrolerach
- Taki uziom....
- Nałożnica?
- ładowanie akku
Najnowsze wątki
- 2024-09-16 zapora Stronie Slaskie
- 2024-09-16 powodz
- 2024-09-16 Aple ma przycisk APARATU. SERIO? Tyle lat im to zajęło?
- 2024-09-15 Mulitisim
- 2024-09-15 Jaki telefon dla "SENIORA"? ;-)
- 2024-09-18 Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- 2024-09-17 Kultura zapie....ania
- 2024-09-17 Gdańsk się skończył dla mnie.
- 2024-09-16 Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- 2024-09-16 Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- 2024-09-17 Wybuchające pagery
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-18 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-18 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=