-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Date: Sun, 14 Feb 2010 23:13:54 +0100
Organization: -
Lines: 39
Message-ID: <k...@4...com>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266185634 31728 82.143.187.50 (14 Feb 2010 22:13:54 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 22:13:54 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582083
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 14 Feb 2010 16:47:01 +0100, Robbo wrote:
>Chciałem to jakoś policzyć. Przyjąłem następujące
>założenia (nie wiem do końca, czy poprawne):
>Sprawność silnika spalinowego = 35%
Pracujacego w optymalnych warunkach.
W samochodzie daleko mu do tego.
>Sprawność turbiny (model z 2005 roku, 97MW) = 90%
90% sprawnosci idealnego silnika Carnota pracujacego w temperaturach
uzywanych w kotle i skraplaczu tej turbiny.
Czyli w praktyce ponizej 40% dla weglowo-parowej, jeszcze mniej dla
nuklearnej, troche lepiej dla "gazowej".
Do ~60% przy kombinowanej gazowo-parowej duzej mocy.
Nie bez powodu ciagle na statkach instaluje sie Diesle, ktore osiagaja
ok 50%.
>Z tych moich wyliczeń wychodzi, że samochód
>(a raczej cały układ począwszy od pozyskania
>energii z węgla) z napędem elektrycznym będzie
>miał sprawność ponad 2 razy większą niż
>samochód z silnikiem spalinowym.
Jak uwzglednisz powyzsze, i zaczniesz odejmowac wentylator wyciagowy w
elektrowni, mlyny weglowe, zuzycie pradu kopalni - to ciekaw jestem
czy wyjdzie w ogole lepiej.
>Czy uzyskany wynik ma się choć trochę do rzeczywistości?
W tych elektrycznych pojazdach czesto dbaja o dodatkowe szczegoly i
minimalizacje strat.
Koniec koncow - hybrydowe pojazdy pala mniej niz czysto benzynowe.
Ale diesle potrafia byc lepsze.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.10 22:16 Konop
- 14.02.10 22:25 Jarosław Sokołowski
- 14.02.10 22:34 RoMan Mandziejewicz
- 14.02.10 22:34 Jerry1111
- 14.02.10 22:39 RoMan Mandziejewicz
- 14.02.10 22:43 Jarosław Sokołowski
- 14.02.10 22:19 Jaroslaw Berezowski
- 14.02.10 23:09 Jerry1111
- 14.02.10 23:10 Jerry1111
- 14.02.10 23:24 J.F.
- 14.02.10 23:37 Jerry1111
- 14.02.10 23:56 Jarosław Sokołowski
- 14.02.10 23:58 Jarosław Sokołowski
- 15.02.10 08:53 Waldemar Krzok
- 15.02.10 09:28 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo