-
11. Data: 2010-04-22 13:49:25
Temat: Re: Czy samemu wymienic p?yn ch?odniczy?
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-22 13:27, Krzysiek Kielczewski wrote:
>> z doświadczenia wiem że to g.... daje - odpowietrzysz nagrzewnicę tylko
>> zaworkiem... sprawdzone.
>
> Mi się nie zapowietrzyła.
no to albo nie spuściłeś całego płynu, albo masz jakiś super układ
odpowietrzający :) Ugniatanie węży jest bez sensu.
>> można przepłukać układ jakimś odkamieniaczem jeśli mocno zawalony, a tak
>> to rzeczywiście nie trzeba.
>
> Jak mocno zawalony to lepiej odłożyć kasę na wymianę nagrzewnicy...
uhhh a wiesz ile to roboty? :) Jak ktoś leje płyn, a nie wode z kranu to
niewiele tego kamienia będzie chyba raczej...
>
>> Czy trzeba w ogóle co 2 lata wymieniać płyn?
>
> Albo zgodnie z zaleceniami producenta... albo nie. Jak kto woli.
no właśnie mnie to ciekawi... nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś wymieniał
płyn co 2 lata regularnie...
-
12. Data: 2010-04-22 14:00:53
Temat: Re: Czy samemu wymienic płyn chłodniczy?
Od: WS <L...@c...pl>
On 22 Kwi, 13:49, Olek <a...@d...pl> wrote:
> > Albo zgodnie z zaleceniami producenta... albo nie. Jak kto woli.
>
> no właśnie mnie to ciekawi... nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś wymieniał
> płyn co 2 lata regularnie...
harmonogram serwisowy Astry F wymian plynu sie nie przewiduje (oleju w
skrzyni tez nie...)
wg kasiazki Etzolda ktora polecalem sciagnac ...
"Nie przewiduje się okresowej wymiany cieczy
chłodzącej. Ciecz chłodzącą wymienia się tylko
po jej spuszczeniu podczas napraw wymagających
opróżnienia układu chłodzenia na przykład
zdjęcie głowicy, wymontowanie chłodnicy
lub nagrzewnicy, wyjęcie silnika z samochodu.
Jest to konieczne, ponieważ antykorozyjne
składniki cieczy osadzają się w fazie docierania
na aluminiowych powierzchniach nowych elementów,
tworząc długotrwałą warstwę ochronną.
W zlanej cieczy ilość tych składników jest
już na ogół niewystarczająca dla stworzenia
odpowiedniej warstwy antykorozyjnej na nowych
częściach."
WS
-
13. Data: 2010-04-22 14:29:57
Temat: Re: Czy samemu wymienic p?yn ch?odniczy?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-04-22, Olek <a...@d...pl> wrote:
>> Mi się nie zapowietrzyła.
>
> no to albo nie spuściłeś całego płynu, albo masz jakiś super układ
> odpowietrzający :)
"Super układ" w kontekście Astry F? Szalejesz kolego, szalejesz :)
> Ugniatanie węży jest bez sensu.
Skoro wypycha powietrze (via zbiornik wyrównawczy) to sens ma.
>>> można przepłukać układ jakimś odkamieniaczem jeśli mocno zawalony, a tak
>>> to rzeczywiście nie trzeba.
>>
>> Jak mocno zawalony to lepiej odłożyć kasę na wymianę nagrzewnicy...
>
> uhhh a wiesz ile to roboty? :) Jak ktoś leje płyn, a nie wode z kranu to
> niewiele tego kamienia będzie chyba raczej...
To wtedy odkamieniacza nie trzeba stosować.
>>> Czy trzeba w ogóle co 2 lata wymieniać płyn?
>>
>> Albo zgodnie z zaleceniami producenta... albo nie. Jak kto woli.
>
> no właśnie mnie to ciekawi... nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś wymieniał
> płyn co 2 lata regularnie...
Przeczytaj sobie na etykiecie :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
14. Data: 2010-04-22 14:49:06
Temat: Re: Czy samemu wymienic płyn chłodniczy?
Od: WS <L...@c...pl>
On 22 Kwi, 13:46, "macko" <k...@i...pl> wrote:
>Układ w Astrze odpowietrza się sam.
wg ww ksiazki to prawie... ;)
"* Silniki 1,4 i 1,6 dm3 ośmiozaworowe:
odłączyć przewód elektryczny od czujnika tem
peratury i wykręcić czujnik. Czujnik temperatu
ry mieści się przy kolektorze dolotowym {patrz
rys. D 0966). Wlewać ciecz do zbiornika wyró
wnawczego, aż zacznie wypływać przez otwór
po wykręconym czujniku. Wkręcić z powrotem
czujnik (10 N-m) i podłączyć przewód elekt
ryczny.
* Silniki szesnastozaworowe: wykręcić śru
bę z łbem walcowym w obudowie termostatu
(patrz rys. C 8416). Wlewać ciecz do zbiornika
wyrównawczego, aż zacznie wypływać przez
otwór po wykręconej śrubie. Wkręcić śrubę
z zastosowaniem masy uszczelniającej, na
przykład Opel 1503166.
* Wlać ciecz chłodzącą do zbiornika wyrów
nawczego, do znaku "KALT"."
"Uwaga. W silnikach ośmiozaworowych 1,7;
1,8 i 2,0 dm3 układ chłodzenia po wlaniu
cieczy odpowietrza się samoczynnie w trakcie
nagrzewania silnika.
* Zakręcić korek na zbiorniku wyrównawczym
do oporu.
* Uruchomić i nagrzać silnik, aż otworzy się
termostat. Dolny przewód chłodnicy jest wtedy
gorący.
* Sprawdzić szczelność układu chłodzenia.
* Wyłączyć silnik i pozostawić do ostudzenia.
* Jeszcze raz sprawdzić poziom cieczy chło
dzącej i ewentualnie uzupełnić.
* Zamontować z powrotem osłonę dolną chło
dnicy."
WS
-
15. Data: 2010-04-22 15:10:43
Temat: Re: Czy samemu wymienic p?yn ch?odniczy?
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-22 14:29, Krzysiek Kielczewski wrote:
> "Super układ" w kontekście Astry F? Szalejesz kolego, szalejesz :)
wybacz może się zapędziłem :)
> Skoro wypycha powietrze (via zbiornik wyrównawczy) to sens ma.
wypycha, ale niewiele, chodzi o to żeby zalać do pełna np. nagrzewnicę,
a tutaj ugniatanie węży, przynajmniej mi, nie pomogło (Audi A6 V6 2.6)
>
> To wtedy odkamieniacza nie trzeba stosować.
no to nie :)
> Przeczytaj sobie na etykiecie :)
post kolegi WS wyżej...
-
16. Data: 2010-04-22 15:22:00
Temat: Re: Czy samemu wymienic płyn chłodniczy?
Od: "misio" <a...@o...com>
Wchodzisz do kanału i podkładasz miskę pod chłodnicę. Odkręcasz opaskę z
> węża który jest na dole chłodnicy i czekasz aż płyn wycieknie. Wcześniej
> odkręcasz korek od zbiorniczka wyrównawczego i pokrętło ogrzewania dajesz
> na czerwone. Na temat płukania się nie wypowiadam bo nigdy tego nie
> robiłem. Jak już wszystko wyleci zakłasz wąż zaciskasz opaskę. Przy okazji
> możesz skontrolować w jakim stanie są wszystkie węże od ukł. chłodzenie
> oraz czy opaski nie są luźne. Popatrz również na chłodnicę czy gdzieś nie
> ma mokrych nacieków. Wychodzisz z kanału i nalewasz nowy płyn przez
> zbiorniczek wyrównawczy. Polecam koncentraty bo wychodzą taniej. Ja
> rozrabiam z wodą demineralizowaną żeby uniknąć kamienia kotłowego ale
> niektórzy leją normalną kranówkę i też jest dobrze. Układ w Astrze
> odpowietrza się sam. Mi wchodzi około 6,5-7litrów płynu. Operację
> przeprowadź jak stary płyn nie będzie gorący. Zaznacz sobie flamastrem na
> zbiorniku płynu chłodzącego datę i przebieg oraz co wlałeś. Powodzenia
>
Wyglada na to ze to cwiczyłes praktycznie. Czy nie zdjemowałeś tego czujnika
temperatury o ktorym pisze WS w nastepnym poscie ?
-
17. Data: 2010-04-22 15:22:21
Temat: Re: Czy samemu wymienic p?yn ch?odniczy?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-04-22, Olek <a...@d...pl> wrote:
>> Skoro wypycha powietrze (via zbiornik wyrównawczy) to sens ma.
>
> wypycha, ale niewiele, chodzi o to żeby zalać do pełna np. nagrzewnicę,
> a tutaj ugniatanie węży, przynajmniej mi, nie pomogło (Audi A6 V6 2.6)
"Odrobinę" inny silnik :-)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
18. Data: 2010-04-22 15:53:38
Temat: Re: Czy samemu wymienic p?yn ch?odniczy?
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-22 15:22, Krzysiek Kielczewski wrote:
> "Odrobinę" inny silnik :-)
tak myślałem ;)
-
19. Data: 2010-04-22 19:07:58
Temat: Re: Czy samemu wymienic płyn chłodniczy?
Od: "macko" <k...@i...pl>
Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w wiadomości
>>
> Wyglada na to ze to cwiczyłes praktycznie. Czy nie zdjemowałeś tego
> czujnika temperatury o ktorym pisze WS w nastepnym poscie ?
----
Nie odkręcałem tego czujnika. Jaki masz silnik? Pobierz sobie "Sam
naprawiam"
pzdr. macko
Opel Astra X17DTL 96r (i diesel i kombi)
-
20. Data: 2010-04-22 19:41:22
Temat: Re: Czy samemu wymienic p3yn ch3odniczy?
Od: "Piotrek" <...@...ru>
> z doświadczenia wiem że to g.... daje - odpowietrzysz nagrzewnicę tylko
> zaworkiem... sprawdzone.
co powiesz o samochodach ktore zaworka nie maja bo maja uklad ktory sie sam
odpowietrza?
--
pzdr
piotrek