    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy samemu wymienic płyn chłodniczy?
    Date: Thu, 22 Apr 2010 05:00:53 -0700 (PDT)

    On 22 Kwi, 13:49, Olek <a...@d...pl> wrote:

    > no właśnie mnie to ciekawi... nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś wymieniał
    > płyn co 2 lata regularnie...

    harmonogram serwisowy Astry F wymian plynu sie nie przewiduje (oleju w
    skrzyni tez nie...)

    wg kasiazki Etzolda ktora polecalem sciagnac ...

    "Nie przewiduje się okresowej wymiany cieczy
    chłodzącej. Ciecz chłodzącą wymienia się tylko
    po jej spuszczeniu podczas napraw wymagających
    opróżnienia układu chłodzenia na przykład
    zdjęcie głowicy, wymontowanie chłodnicy
    lub nagrzewnicy, wyjęcie silnika z samochodu.
    Jest to konieczne, ponieważ antykorozyjne
    składniki cieczy osadzają się w fazie docierania
    na aluminiowych powierzchniach nowych elementów,
    tworząc długotrwałą warstwę ochronną.
    W zlanej cieczy ilość tych składników jest
    już na ogół niewystarczająca dla stworzenia
    odpowiedniej warstwy antykorozyjnej na nowych
    częściach."

    WS