  • 1. Data: 2013-04-27 11:47:16
    Temat: Czy sa jakies smartfony...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    ...z takim ekranem, co widac wszystko wyraznie w sloncu?

    Bo znow napisze o mojej e52 :>

    Tam w sloncu bylo widac wszystko wyraznie, moze kolorki byly
    zafalszowane, ale w ostrym sloncu, na plazy, gdziekolwiek - dalo sie
    tego uzywac...

    Czy jakies smartfony z duzym ekranem mają taka szczegolna zalete, czy na
    wszystkich g... widac? :)

  • 2. Data: 2013-04-27 12:13:14
    Temat: Re: Czy sa jakies smartfony...
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-04-27 11:47, Mr. Misio wrote:
> [...]
    > tego uzywac...
    >
    > Czy jakies smartfony z duzym ekranem mają taka szczegolna zalete, czy na

    Te wspolczesne smartfony to niezle kalectwo pod wieloma wzgledami....
    Ekran w sloncu to jedna z bolaczek. Oczywiscie zaraz Pszemol napisze jak
    swietny jest iP4/5 w pelnym naslonecznieniu, ale nie oszukujmy sie -
    jest porownywalny w innymi telefonami czyli da sie cos zrobic ale
    komfort to zaden: http://mobilesyrup.com/2012/09/23/iphone-5-review/
    Druga sprawa to delikatnosc samego ekranu, chyba najczestsza usterka
    fizyczna smartofnow to pekniety ekran, to sie chyba niebawem zmieni
    i wejda wreszcze do masowej produkcji elastyczne ekrany:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=W0TpF3qchNI
    No i bateria do kompletu, podstawowy test - czy telefon przezyje jeden
    dzien intensywnego uzytkowania... to zart jakis jest. Producenci zas
    uwzieli sie na sile odchudzac smartfony a chyba wiekszosc uzytkoniow nie
    mialby nic przeciwko, zeby telefon byl grubszy powiedzmy o 1mm dzieki
    czemu zyskalby 1000mAh, choc to oczywiscie nadal jest kpina.
    No ale nic, trzeba korzystac z tego co jest obecnie dostepne.

    Wracajac jednak do tematu, Defy jest nienajgorsza choc jakos bardzo
    znaczaco nie rozni sie od wyzej podanych przykladow.
    Zdecydowana poprawe oferuje ten, poki co chyba nadal prototyp:
    http://www.bbc.co.uk/news/technology-20694019
    Tu cos innego producenta:
    http://t3n.de/news/wp-content/uploads/2012/10/Androi
    d-Smartphone_E-Ink_Akkulaufzeit.jpg

  • 3. Data: 2013-04-27 12:48:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 12:13:14 +0200, atm napisał(a):

    > Te wspolczesne smartfony to niezle kalectwo pod wieloma wzgledami....

    Nie kalectwo, tylko efekt wyboru takich a nie innych priorytetów. Ekran ma
    mieć kosmiczna rozdzielczość i niesamowite barwy, bo tego chce 99% gospodyń
    z Gdańska. Stąd wybór takiej a nie innej technologii i efekty w oświetleniu
    słonecznym.

    Ekrany które są idealnie czytelne w świetle słonecznym muszą pracować albo
    tylko i wyłącznie w świetle odbitym (jak dawne monochromatyczne LCD) albo w
    obydwu rodzajach światła. Ale te nie oddają idealnie barw, szczerze mówiąc
    oddają je bardzo słabo. Co można zobaczyć na outdoorowych odbiornikach GPS
    Garmina.

    Nieźle powinny się sprawować na zewnątrz ekrany AMOLED. Ale z pełną
    świadomością napisałem "na zewnątrz" a nie "w pełnym słońcu" bo jeszcze
    żadna dioda led ze słońcem nie wygrała.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2013-04-27 13:21:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 11:48:59 +0100, Waldek Godel napisał(a):
> [...]
    > z Gdańska. Stąd wybór takiej a nie innej technologii i efekty w oświetleniu

    Gospodyn z Gdanska nikt sie nie pytal, a na rozdzielczosc patrza i
    fachowcy - bo na zbyt malej nie odpala pulpitu swoich zabawek.

    No i sa tez produkty o mniejszej rozdzielczosci, a efekty te same.

    J.

  • 5. Data: 2013-04-27 13:27:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 12:13:14 +0200, atm napisał(a):
    > No i bateria do kompletu, podstawowy test - czy telefon przezyje jeden
    > dzien intensywnego uzytkowania... to zart jakis jest.

    Byc moze nie calkiem - bo coraz mocniejsze te telefony sa i
    intensywnego uzywania to nie przezyje zadna bateria ;-)

    tym niemniej nawet mniej intensywne uzywanie szybko ja rozladowuje ...
    za szybko. Dodatkowo Android obciaza ..

> [...]
    > mialby nic przeciwko, zeby telefon byl grubszy powiedzmy o 1mm dzieki
    > czemu zyskalby 1000mAh, choc to oczywiscie nadal jest kpina.

    Chyba nie te proporcje niestety. A moze ...

    J.

  • 6. Data: 2013-04-27 13:52:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 11:47:16 +0200, Mr. Misio napisał(a):
    > ...z takim ekranem, co widac wszystko wyraznie w sloncu?

    Tak z ciekawosci to bym obejrzal garminfone - moze akurat ...

    bo inaczej to przyjdzie trocha poczekac

  • 7. Data: 2013-04-27 13:54:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-04-27 12:48, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > z Gdańska. Stąd wybór takiej a nie innej technologii i efekty w oświetleniu

    Ja jednak pozoostalbym przy okresleniu tego kalectwem. Nasnie lat temu
    telefony komorkowe od biedy mozna bylo nazywac przenosnymi, podobnie
    jesli chodzi o moc obecnych latarek diodowych w stosunku do tych sprzed
    kilku lat itd. Za jakis czas zapewne okaze sie, ze w taki badz inny
    sposob da sie rozwiazac problem ożenku dobrych kolorow i rozdzielczosci
    z zadowoalajaca widocznoscia w pelnym oswietleniu slonecznym. Juz ten
    radziecki patent z dwoma wyswietlaczami jest krokiem w dobrym kierunku.

  • 8. Data: 2013-04-27 14:04:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 13:21:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > Gospodyn z Gdanska nikt sie nie pytal, a na rozdzielczosc patrza i
    > fachowcy - bo na zbyt malej nie odpala pulpitu swoich zabawek.

    Na rozdzielczość patrzą fachowcy - od marketingu. A gospodynie z Gdańska
    głosują pieniędzmi, kupując wypasione Szajsungi i gejfony z ekranami daleko
    poza możliwościami ludzkiego oka.

  • 9. Data: 2013-04-27 17:33:01
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 27.04.2013 atm <...@v...pl> napisał/a:
    > Wracajac jednak do tematu, Defy jest nienajgorsza choc jakos bardzo
    > znaczaco nie rozni sie od wyzej podanych przykladow.

    Z tego co miałem w ręce, wyraźnie na plus odstaje Atrix, ma matrycę RGBW
    i LG 4X, ten ma b.jasne podświetlenie. Jest sporo lepiej niż w Defy czy
    iP. Ale cudów niema, ale da się używać. Amoledy wszystkie które widziałem
    w słońcu nie dają rady.

    > Zdecydowana poprawe oferuje ten, poki co chyba nadal prototyp:
    > http://www.bbc.co.uk/news/technology-20694019

    Od e-inka, zdecydowanie wolałbym LCD BW, działające ze światłem odbitym.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2013-04-28 00:37:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Apr 2013 11:48:59 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > tylko i wyłącznie w świetle odbitym (jak dawne monochromatyczne
    LCD) albo w
    > obydwu rodzajach światła. Ale te nie oddają idealnie barw, szczerze
    mówiąc

    A zamiast świecić slabiutkim ledem (w porownaniu do słońca) w czym
    problem by odbijać ze źródła (słońce) tylko wymaganą długość fali
    (np. czerwona) ? Widocznosc barw 100% ;)

    --
    Marek