  • Data: 2013-07-31 00:43:56
    Temat: Re: Czy procesor gryzie?
    Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Majka wrote:

    > Wiadomo z innego wątku, że mój netbook nie pozwala nawet na przeglądanie internetu
    (ASUS eee PC 901, procesor Atom 1.6/512, ram 1 GiB, dwa dyski ssd 4+8 GiB).
> [...]
    > - przeglądam internet (IE, a częściej Chrome)
    > - nie używam komunikatorów (bo mam czat na gmailu)
    > - z pakietu MS Office używam tylko Worda i Exela
    > - czasem drukuję na canon lbp 3000 łaczonej via usb
    > - słucham radia lub muzyki z płyt (nagrywarka na dwa usb dvd plextor, zestaw
    głośnikowy creative 5.1))
    > - do płyt (programy, wypalanie, instalacje systemu) mam zewnętrzny napęd dvd
    plextora
    > - skoro mam plextora dvd to komputer bez napędu może być
    > - może być mały ekran 10-13, zupełnie mi to nie przeszkadza, obecny ASUS ma tylko
    8,9 cala, oraz mam zewnętrzny monitor lcd 20 cali EIZO starego formatu 4:3
    > - mam mieć wg doradców 4 GiB ramu - to teraz podstawa?
    > - dotąd używałam win XP prof sp3 okrojony pod mój kompuret w programie nLite

    Nie rozumiem dlaczego komputer z procesorem 1,6 GHz, 1 GB RAM i WinXP
    miałby nie pozwalać na przeglądanie internetu oraz pracę z pakietem
    biurowym. Spokojnie pozwala. Jeżeli ktoś Ci wpiera, że do przeglądania
    internetu potrzeba 4 GB RAM, to jednak przesadza.
    Przygotowałem ostatnio parę laptopów na procesorach typu Celeron M 1,5
    GHz z 1 GB ram i WinXP dla rodziny i działa to bardzo ładnie. Tego typu
    laptopy można w dzisiejszych czasach otrzymać nieraz za darmo od kogoś,
    kto się przesiadł na nowy sprzęt. Warunkiem, żeby to działało (ale to
    dotyczy każdego komputera, niezależnie od mocy procesora) jest to, żeby
    nie mulić niepotrzebnie komputera zbędbym, zmulającym oprogramowaniem.
    Przede wszystkim zmulają różnego rodzaju pakiety bezpieczeństwa,
    antywirusy, dodatkowe zapory działające w tle itp. Szczególnie, że
    bardzo często są przy tym kompletnie nieaktualne. Trzeba to wszystko
    wywalić i zabezpieczyć komputer w inny sposób i/lub zainstalować coś
    lekkiego. Nie używać zamulających kobył od Microsoftu typu MS Office, IE
    i co tam jeszcze. W to miejsce zainstalować lekkie programy, które robią
    dokładnie to samo zużywając kilka razy mniej zasobów. Wtedy okaże się,
    że komputer z procesorem 1,5 GHz bez zacięć odtwarza wideo w HD, a
    internet działa bardzo sprawnie.