eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy po zderzeniu z brzozą elektronika samolotu ma prawo przestać działać ?. › Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
  • Data: 2011-09-29 18:14:08
    Temat: Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.09.2011 23:15, Endriu pisze:

    > Po utracie ko?c?wki skrzyd?a samolot mo?e dalej lecie?, a po utracie po?owy
    > ju? nie. Jak widzisz sam newralgiczna dla lotu cz?? skrzyd?a przetrzyma?a
    > zdrerzenie wi?c opowie?ci o utracie po?owy skrzyd?a i beczce (oraz zaniku
    > zapisu czarnych skrzynek) spokojnie mi?dzy bajki mo?na w?o?y?.
    >
    > Udowadnia to r?wniez eksperyment obliczeniowy polskich naukowc?w
    > kompromituj?c tym samym nieudolno?? pseudokomisji Millera ...

    Człowieku, co Ty piszesz?? I w jakim języku - dalej nie widzę ogonków..
    ale nieważne. W czasie lądowania siła nośna równoważy siłę ciężkości,
    dlatego samolot powoli zniża lot. Prędkość jest bardzo mała (jak na
    samolot), czyli rzędu 250km/h. Obcięcie kilku metrów skrzydła powoduje 2
    rzeczy:
    - zmniejszenie sumarycznej siły nośnej samolotu, co powoduje szybsze
    opadanie samolotu
    - zmianę rozkładu tej siły (krótsze skrzydło opada, dłuższe się unosi)
    przez co samolot obraca się...

    Powierzchnia nośna samolotu TU-154 to ok 200m2, czyli ten kilku metrowy
    kawałek skrzydła, to zapewne nie jest 0,5% tej powierzchni, tylko kilka
    %, a to już dużo...

    Tak ciężko to pojąć??

    A tak apropo... Porównaj sobie masę własną i wymiary...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-154
    http://pl.wikipedia.org/wiki/PT-91

    Samolot jest wielokrotnie większy i tylko trochę cięższy... On nie może
    być PANCERNY!! On ma być lekki, a nie twardy, dlatego to głupie drzewo
    "pędzące z prędkością 250km/h" może doprowadzić do jego katastrofy...

    Konop