  • Data: 2013-07-14 13:38:46
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Tu chodziło o DOS-a i dostęp TERMINALOWY przez modem. Iksowy, to on się
    > nazywa x3270 -- i jego chwaliłem, a nawet dziś raz użyłem. Tak, on ma
    > ekranową klawiaturę (pod DOS-em trudną do sobie wyobrażenia).

    Możliwe że tak się nazywa - tak jak pisałem, nie zajmowałem się IBMami
    (poza sporadycznymi eksperymentami, mało interesującymi). TN3270 to było
    dla mnie określenie typu emulowanego terminala.

    Nie pamiętam żadnego TN3270 działającego pod DOSem. Typowe emulatory
    terminali miały tryby "ANSI", VT52, VT100, VT102. Był jakiś w pakiecie
    z NCSA i w późniejszych, ale to działało na TCP/IP. To oczywiście nie
    znaczy, że nic takiego nie istniało.

    Mam delikatne wrażenie, że w ogóle miałem dostęp do jakiegoś VM/CMS
    przez modem (to była jakaś publiczna usługa chyba), ale tam używało się
    normalnego terminala, był chyba jakiś frontend robiący z tego TN3270.
    Nie pamiętam jak to było w NASK, ale tam chyba można było połączyć się
    z kilkoma maszynkami, a tylko PLEARN używał TN3270, więc może było tak
    samo.
    --
    Krzysztof Hałasa