  • Data: 2013-07-14 17:52:34
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3ppuls88g.fsf@intrepid.localdomain...
    > Widocznie nie napisałem jasno. Używało się np. programu telix (DOSowego
    > emulatora terminala VT52 itp.), łącząc się przez modem z komputerem,
    > który był podłączony do Internetu. Sama końcówka DOSowska nie miała

    Jak ja w '94 na nocnych dyżurach (i w domu też, jak już było można) :)

    > Sciągnięte pliki (i pliki do wysłania) przesyłało się protokołami
    > [XYZ]-modem lub kermitem (nie pamiętam, czy był kermit dla DOSa, ale

    Był Kermit w Telixie, inaczej bym nie żłopał plików przez telnet :) Tylko
    cholera, połowa przepływności szła na narzuty...

    > Nie twierdzę, że to było wygodne, np. ściągnięcie 700 KB pliku to było
    > lekkie wyzwanie.

    Bardzo eufemistycznie mówisz :) Do dziś pamiętam zdziwko, jak ze stanów
    ciągnąłem (tym razem nie telnetem) plik coś koło 600 kB, co trwało ok. 40
    minut, a okazało się, że plik jest dla Windows (czego BBS nie oznajmiał) i
    40 minut poszło na próżno.
    Kermitem pewnie było by jeszcze fajniej :)) A modem był 2400 i każdy większy
    obiekt był wyzwaniem :)

    > No i?
    > Czasem było nawet wolniej niż 100 B/s. (Lepszy) modem 2400 bps
    > "wyciągał" maksymalnie ok. 226 B/s, a wersja z wbudowaną korekcją

    Mnie Telix (1) pokazywał do 240-kilka

    > i kompresją ok. 300 B/s.

    Ale kompresja w modemach była czterokrotna chyba... w każdym razie na
    później posiadanym modemie w domu, 28800, wyciągałem w zrywach, do 11 kB/s.
    Czytałem w tamtych czasach, że pojawiły się modele z 8-krotną nawet
    kompresją... Oczywiście, jak mocno upakować, to zależało od tego co
    upakować.

    > Rachunki to była inna sprawa, nikt się tym specjalnie nie chwalił, i nie
    > było czym.

    Oj, potrafiłem mieć wysokie.

    (...)
    > Ja miałem wcześniej telefon w domu. Podpięty do Pentaconty, najpierw
    > tylko z dekadowym wybieraniem (zresztą aparat też bez DTMF). Zresztą
    > czy to od początku była PC to nie pamiętam / nie wiem.

    Chyba od początku, nie kojarzę, aby któraś PC zastąpiła inną
    elektromechaniczną, chyba, że jakaś satelitowa gdzieś-tam-daleko.