  • 11. Data: 2014-03-07 02:16:14
    Temat: Re: Czy nie tęsknicie do "złotego weku" programowania?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 6 Mar 2014 07:03:13 -0800 (PST), Piotrek

    >Chodzi mi o czasy, kiedy było możliwe, żeby kilku
    >pasjonatów z wizją miało szansę samodzielnie
    >stworzyć aplikację,

    Yak. Tesknie do GWBASIC czy BASICA i 48 KB pamieci

    A.L.

  • 12. Data: 2014-03-07 08:37:11
    Od: firr <p...@g...com>

    pare rzeczy (od czasów tej zlotej ery (dla mnie zlota era to nie jest czas dooma
    tylko bardziej c64 i amigi)
    sie pozmieniało, odbiór i srodowisko jest inne bo wszystko jest zasmiecone (mozna
    powiedziec jak kiedys bylo wszystkiego 100 razy mniej to wszystko mialo 100 razy
    wieksze znaczenie - teraz mozna utonoąć w smietniku dobrych produktów i chyba ludziom
    włacza sie mechanizm przesytu (ja np jestem troche chory od za duzej ilosci kanałow w
    tv (i calkiem dobrych filmów), zaduzej ilosci dobrej muzy, za duzej ilosci dobrych
    gier (pozatym ze wogole kiepsko sie czuje na zdrowiu )

  • 13. Data: 2014-03-07 09:55:26
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 17:16:50 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Ciekawiło mnie chociażby to, czy jest to w ogóle możliwe
    > jeśli weźmie się pod uwagę złożoność dzisiejszych
    > aplikacji. Odwołajmy się znów do mojego przykładu
    > z grami. 20 lat temu Doom i Doom 2 zostały napisane
    > praktycznie w całości przez Carmacka i Romero
    > i był to chyba ostatni moment, kiedy można było
    > w kilkuosobowym gronie dokonać przełomu w tej
    > dziedzinie.

    Właśnie - w *TEJ* dziedzinie.

    > Obecnie poprzeczka jest zawieszona
    > tak wysoko, że żaden człowiek nie jest w stanie
    > samodzielnie napisać gry

    Właśnie - *GRY*.

    Z tego wniosek, że jednoosobowe przełomy należy robić w *NOWYCH* dziedzinach a nie w
    starych, które są już nasycone. Ford zrobił przełom produkując samochód a nie lepszą
    dorożkę.

    > lub programu przystającego
    > do dzisiejszych standardów.

    Więc trzeba tworzyć nowe standardy a nie przystawać do istniejących.

    "You will never become a leader if you follow everybody else."

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 14. Data: 2014-03-07 11:01:30
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2014-03-07 02:16, A.L. pisze:
    > On Thu, 6 Mar 2014 07:03:13 -0800 (PST), Piotrek

    > Yak. Tesknie do GWBASIC czy BASICA i 48 KB pamieci

    ... tylko jak sobie przypomnę, że teraz 80386 (nie mówiąc
    o 8080 czy Z80) emulują sobie w przeglądarkowym silniku JavaScript,
    to zaczynam doceniać czasy współczesne. I zaczynam czuć, że warto
    zrobić teraz coś takiego, co wykorzysta ten potencjał.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 15. Data: 2014-03-07 11:20:06
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 7 marca 2014 11:01:30 UTC+1 użytkownik Paweł Kierski napisał:

> [...]
    >
    > to zaczynam doceniać czasy współczesne. I zaczynam czuć, że warto
    >
    > zrobić teraz coś takiego, co wykorzysta ten potencjał.

    chyba jakos slabo to widze, zeby js w przegladarce emulował 386 (a ile mhz to 386?)

    386 to nie byla juz chyba taka slaba maszyna, ciekawe w sumie ile wolniejsza od
    mojego obecnego kompa (pewnie z 20-50)

  • 16. Data: 2014-03-07 11:32:23
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 7 March 2014 11:20:06 UTC+1, firr wrote:

    > chyba jakos slabo to widze, zeby js w przegladarce emulował 386 (a ile mhz to 386?)
    >
    > 386 to nie byla juz chyba taka slaba maszyna, ciekawe w sumie ile wolniejsza od
    mojego obecnego kompa (pewnie z 20-50)

    Mówisz masz: http://bellard.org/jslinux/index.html

    AdamK

  • 17. Data: 2014-03-07 12:13:14
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 7 marca 2014 11:32:23 UTC+1 użytkownik Adam Klobukowski napisał:

    mojego obecnego kompa (pewnie z 20-50)

    > Mówisz masz: http://bellard.org/jslinux/index.html

    nie umiem obslugiwac lunuxa :U działa, ale co w tym mozna zrobic? czy to jest emulcja
    pc z 386? taka prawdziwa ze jest tam gdzies zapisany stan ram i program w js emuluje
    procesor?

    emulacja i wirtualizacja to ciekawe zagadnienia ale
    obszerne - chcialbym sie dowiedziec jak to działa itd ale tez czuje ze absolutnie nie
    mam na to czasu..

  • 18. Data: 2014-03-07 13:49:08
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-03-07 09:55, Maciej Sobczak pisze:

> [...]
    > dziedzinach a nie w starych, które są już nasycone. Ford zrobił
    > przełom produkując samochód a nie lepszą dorożkę.

    Ale to jest nieprawda. Właśnie gry są jednym z rodzaju oprogramowania,
    w który najaktywniej działają mali twórcy. Tylko nie spodziewajmy się
    tam samych gierek po 60 dolców z idealnie zrobionym dubbingiem;-)
    Za to jest to obszar, gdzie bardziej liczy się pomysł. Portal (inny
    hit sprzed kilku lat) był najpierw niezależną gierką, Valve ściągnęło
    tamtych ludzi i kazało zrobić większą. Ale w większości przypadków
    duże studia nie ryzykują i robią 50 wersję COD. Naprawdę nowe pomysły,
    które nie muszą się przyjąć lub spodobają się wąskiej niszy, są w takich
    produkcjach.

    Zresztą, sytuacja jest niezła. Pracujesz nad gierką, możesz pokazać
    pomysł w GOG i nawet dorzucą na skończenie (normalnie dzielą się 7/3,
    jeśli wziąłeś pożyczkę podział jest 50/50 do momentu spłaty),
    jest green light na steamie (ale oni nie chwalą się podziałem zysków).
    Nie musisz więc ani budować sklepu, ani kazać znajomym spamować
    o Twoim projekcie.

    pzdr
    bartekltg

  • 19. Data: 2014-03-07 15:17:38
    Temat: Re: Czy nie t?sknicie do "z?otego weku" programowania?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 07 Mar 2014 13:49:08 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Ale to jest nieprawda. Właśnie gry są jednym z rodzaju oprogramowania,
    >w który najaktywniej działają mali twórcy.

    Nie. Nalwieksze pole popisu dla malych tworcow to applikacje mobilne
    na telefony. Znam 18 latka ktory ze spzredazy gadgetu po 2 dolary za
    sztuke robi 200 tysiecy dolcow rocznie. Napisal sam w chwilach wolnych
    od innych zajec.

    Nei on jeden

    A.L.

  • 20. Data: 2014-03-07 15:19:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 07 Mar 2014 11:01:30 +0100, Paweł Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    >to zaczynam doceniać czasy współczesne. I zaczynam czuć, że warto
    >zrobić teraz coś takiego, co wykorzysta ten potencjał.

    tesknie do 48KB bo owe 48 KB wymuszalo podejscie "najpierw mysl, potem
    koduj". Dzisiaj obowiazuje "najpierw koduj, potem mysl". Dieki czemu
    aplikacje wymagajace gigabajta pamieci robia mniej niz te spzred lat
    mieszczace sie w 48 KB

    A.L.