  • 32. Data: 2014-05-01 11:30:08
    Temat: Re: Czy należy się mandat?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neoniusz n...@j...org ...

    > Wyprzedza mnie jedno auto, jakies 140km/h, za nim naprawde KONKRETNA
    > chmura wody, ale nie przeszkadza to idiocie jadacemu centralnie na
    > zderzaku.

    Ja wczoraj jade rano A2. Patrze co ludzie robia na autostradzie i
    stwierdzilem, że F1 w Tv jest totalnie niepotrzebna.
    1 km do zjazdu a ludzie zamiast grzecznie ustawić się na prawym pasie do
    zjazduy, wyprzedzają się, jada na zderzaku, wpychaja sie przed tiry,
    wyskakuja nagle na lewy pas.
    Normalnie zgłupienie przed długim weekendem?

    Na efekt nie trzeba było długo czekac - po południu 4 autka, kilkugodzinyn
    korek długosci kilkunastu km i ogólnie masakra.

    naprawde autostrada to nie jest miejsce na wyscigi, spełnianie swoich
    wyscigowych ciągot i ogólnie odreagowywanie przed 4 dniami ktore trzeba
    spedzic z rodziną. Do tego jest tor...

  • 31. Data: 2014-05-01 11:30:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik anacron a...@a...pl ...

    > Ja się na nic nie upieram, przyjąłem mandat i formalnie to sprawa jest
    > zakończona. Tak z ciekawości zadałem to pytanie.

    No postawmy pytanie teoretycznie - czy gdyby udowodnic, że ktos zemdlał,
    stracił przytomnośc etc ale w żaden sposób się do tego nie przyczynił (np.
    nie jechał 500km jednym ciągiem) - czy należy się mandat za spowodowanie
    wypadku?

  • 33. Data: 2014-05-01 12:36:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 May 2014 09:30:08 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > nie jechał 500km jednym ciągiem) - czy należy się mandat za spowodowanie

    A niby dlaczego nie? Mandatu nie uzależnia się przecież od tego czy
    wykroczenie było zamierzone czy nie. Inaczej każdy by powiedział "ależ ja
    niechcący, przepraszam" :)
    --
    Jacek

  • 34. Data: 2014-05-01 13:48:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > A niby dlaczego nie? Mandatu nie uzależnia się przecież od tego czy
    > wykroczenie było zamierzone czy nie. Inaczej każdy by powiedział "ależ
    > ja niechcący, przepraszam" :)

    Przychodza mi 2 powody do głowy:
    - brak winy
    - brak wartości "przestrzegania na przyszłośc"

  • 35. Data: 2014-05-01 13:54:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 May 2014 11:48:51 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > - brak winy

    Chyba mylisz pojęcie "wina" z pojęciem "zamiar"
    --
    Jacek

  • 36. Data: 2014-05-01 15:14:31
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-30 17:35, anacron pisze:
    > Czy jeśli sprawca kolizji zasłabł za kierownicą, to również należy się
    > mu mandat?
    IMO wsiadając za kierownicę bierzemy na siebie odpowiedzialność za to,
    co się wydarzy. Można zasnąć, zasłabnąć, zagapić się, ale i tak trzeba
    odpowiadać.
    Jacek

  • 37. Data: 2014-05-01 15:57:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Chyba mylisz pojęcie "wina" z pojęciem "zamiar"

    Nie. Wina może byc przecież nieumyślna. Przykładowo niewychamowanie i
    wjechanie komuś w tyłek.

  • 38. Data: 2014-05-01 16:37:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 May 2014 13:57:02 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Nie. Wina może byc przecież nieumyślna.

    A jednak mylisz. Zasłabnięcie jest winą nieumyślną, ale przecież winą.
    Podobnie zaśnięcie na kółkiem czy wjechanie komuś w tyłek przez nieuwagę.
    Za wszystkie winy nieumyślne mandat się należy.
    Co się tyczy "- brak wartości "przestrzegania na przyszłośc"" to przecież
    mandat zobliguje, jak sądzę, gościa któremu się przytrafiło zasłabnięcie do
    porządnego badania lekarskiego i być może do decyzji o oddaniu prawka.
    Inaczej by sądził podobnie do ciebie że nic się nie stało i może sobie
    dalej prowadzić.
    --
    Jacek

  • 39. Data: 2014-05-01 17:12:12
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Przykładowo niewychamowanie ...
    Budzik - weź się chłopie ogarnij. O tej porze już powinieneś być obudzony.
    :)
    WOJO

  • 40. Data: 2014-05-01 17:33:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 23:04:05 +0200, anacron napisał(a):
    > Przesadzasz. Jeśli to było omdlenie to pierwszy raz w życiu, ale nie
    > wiem, bo _nie_ _pamiętam_

    Nie chodzi czy pierwsze, tylko czy ostatnie :-P

    > I aby Cię uspokoić już jestem zapisany na badania, bo też chciałbym
    > wiedzieć czy nic mi nie jest.

    Ale pojedziesz samochodem na badania ? :-)

    J.