eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy należy się mandat?Re: Czy należy się mandat?
  • Data: 2014-05-07 11:55:57
    Temat: Re: Czy należy się mandat?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik napisał w wiadomości
    W dniu środa, 7 maja 2014 00:00:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > > Je�li powodem by�a wada produkcyjna niemo�liwa do
    > > stwierdzenia bez specjalistycznych narz�dzi, to je�li bieg�y
    > > stwierdzi �e �ruby by�y ameliniowe ale wytrzyma�y to
    > > mechanik nie
    > > odpowie.
    >
    > A to tez nie do konca, bo mimo ze wytrzymaly, to byly nieprzepisowe
    > i
    > mogly sie urwac, a wiec mechanik stworzyl zagrozenie ..
    >
    >Stworzył zagrożenie ale nie doszło z tego powodu do wypadku. Mechanik
    >nie będzie odpowiedzialny za wypadek. Nie można go w żaden sposób
    >ukarać za coś co może zrobił źle ale >nie było powodem wypadku.

    Za wypadek nie. Ale taki np
    Art. 174.

    § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
    lądowym,

    wodnym lub powietrznym, podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.

    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia
    wolności do lat 3.


    Kluczowe moze byc tu "bezposrednie", ale reperujac autobusy radzilbym
    uwazac.


    Albo taki
    Art. 179.

    Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd
    mechaniczny

    albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w
    ruchu lądowym,

    wodnym lub powietrznym


    Tylko mechanik akurat zadnego szczegolnego obowiazku nie ma ... a moze
    i ma, jak zatrudniony MPK czy innej firmie obslugujacej autobusy.

    >Niewątpliwie masz rację ze jeśli usterka była by wykryta w czasie
    >przeglądu a przez zaniedbanie właściciel samochodu na przegląd nie
    >pojechał to nie będzie to okoliczność >łagodząca. Jest na pewno sporo
    >poprzerabianych samochodów. Zmienione silniki, obniżone zawieszenie.
    >Super szerokie felgi, zaadoptowane z innych modeli zaciski hamulcowe
    > >itp. Wiele z tak poprzerabianych samochodów ma przeglądy. Kto w
    >razie wypadku spowodowanego przez kierowcę zmodyfikowanego samochodu
    >będzie odpowiadał za >potencjalny wypadek?

    Ale jeszcze trzeba stwierdzic ze to przerobka byla powodem !
    O ile pamietem jedna czy wiecej takich spraw bylo - "hydrauliczny
    reczny" w srodowisku rajdowym.

    >Facet od przeglądu się wyprze i ciężko mu będzie cokolwiek udowodnić.
    >Poza tym przeróbki mogły mieć miejsce po przeglądzie.
    >Czy może winny będzie mechanik? Wiedział że montuje inne niż by
    >wynikało ze specyfikacji producenta części. Właściciel może się nie
    >znać. Jemu się podoba przerobiony >samochód, ma lepsze osiągi. Sam
    >nie robił przeróbek.

    Ale zlecil robote ? Ale nawet wtedy mechanik powinien sie znac.

    Przy instalacji gazowej jednakowoz ryzyko dla instalatora/mechanika
    wydaje sie wieksze - powinien np miec homologacje sposobu montazu
    instalacji i atestowane czesci.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: