-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net
!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!nx02.iad01.newshosting.com!newsho
sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ljr58a$doq$1@news.task.gda.pl> <ljr6h5$jp2$1@node2.news.atman.pl>
<ljr82h$heu$1@news.task.gda.pl>
<6...@4...net>
<ljra8s$k0u$1@news.task.gda.pl> <ljrpuu$mk9$1@usenet.news.interia.pl>
<pdvcmubr002r$.f91vn5otwo17$.dlg@40tude.net>
<lju4vp$ofd$1@usenet.news.interia.pl>
<j4j58u5pjzm4.1cuvrj8zj49w1$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<1m3u4jpchb7xh.kq4gnx1umjlp$.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
In-Reply-To: <8...@g...com>
Subject: Re: Czy należy się mandat?
Date: Wed, 7 May 2014 11:55:57 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 76
Message-ID: <536a0331$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.10.108.135
X-Trace: 1399456561 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2160 83.10.108.135:50300
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532266
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik napisał w wiadomości
W dniu środa, 7 maja 2014 00:00:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> > Je�li powodem by�a wada produkcyjna niemo�liwa do
> > stwierdzenia bez specjalistycznych narz�dzi, to je�li bieg�y
> > stwierdzi �e �ruby by�y ameliniowe ale wytrzyma�y to
> > mechanik nie
> > odpowie.
>
> A to tez nie do konca, bo mimo ze wytrzymaly, to byly nieprzepisowe
> i
> mogly sie urwac, a wiec mechanik stworzyl zagrozenie ..
>
>Stworzył zagrożenie ale nie doszło z tego powodu do wypadku. Mechanik
>nie będzie odpowiedzialny za wypadek. Nie można go w żaden sposób
>ukarać za coś co może zrobił źle ale >nie było powodem wypadku.
Za wypadek nie. Ale taki np
Art. 174.
§ 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
lądowym,
wodnym lub powietrznym, podlega karze pozbawienia wolności od 6
miesięcy do lat 8.
§ 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia
wolności do lat 3.
Kluczowe moze byc tu "bezposrednie", ale reperujac autobusy radzilbym
uwazac.
Albo taki
Art. 179.
Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd
mechaniczny
albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w
ruchu lądowym,
wodnym lub powietrznym
Tylko mechanik akurat zadnego szczegolnego obowiazku nie ma ... a moze
i ma, jak zatrudniony MPK czy innej firmie obslugujacej autobusy.
>Niewątpliwie masz rację ze jeśli usterka była by wykryta w czasie
>przeglądu a przez zaniedbanie właściciel samochodu na przegląd nie
>pojechał to nie będzie to okoliczność >łagodząca. Jest na pewno sporo
>poprzerabianych samochodów. Zmienione silniki, obniżone zawieszenie.
>Super szerokie felgi, zaadoptowane z innych modeli zaciski hamulcowe
> >itp. Wiele z tak poprzerabianych samochodów ma przeglądy. Kto w
>razie wypadku spowodowanego przez kierowcę zmodyfikowanego samochodu
>będzie odpowiadał za >potencjalny wypadek?
Ale jeszcze trzeba stwierdzic ze to przerobka byla powodem !
O ile pamietem jedna czy wiecej takich spraw bylo - "hydrauliczny
reczny" w srodowisku rajdowym.
>Facet od przeglądu się wyprze i ciężko mu będzie cokolwiek udowodnić.
>Poza tym przeróbki mogły mieć miejsce po przeglądzie.
>Czy może winny będzie mechanik? Wiedział że montuje inne niż by
>wynikało ze specyfikacji producenta części. Właściciel może się nie
>znać. Jemu się podoba przerobiony >samochód, ma lepsze osiągi. Sam
>nie robił przeróbek.
Ale zlecil robote ? Ale nawet wtedy mechanik powinien sie znac.
Przy instalacji gazowej jednakowoz ryzyko dla instalatora/mechanika
wydaje sie wieksze - powinien np miec homologacje sposobu montazu
instalacji i atestowane czesci.
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=