  • 21. Data: 2024-06-04 22:35:53
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 4 Jun 2024 22:15:56 +0200, w <v3nslt$nb4$2$Robert_W@news.chmurka.net>,
    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Niby co? Jadę i mam sprawdzać w księgach wieczystych? Czy to droga wew?

    Na stronie gminnego zarządcy dróg powinien być wykaz dróg publicznych i
    wewnętrznych.

  • 22. Data: 2024-06-05 07:19:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale w kontekście ruchu drogowego to nic nie rozwiązuje.

    Taki kraj.
    Przepisy nie są tu dla ludzi.

  • 23. Data: 2024-06-05 09:52:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.06.2024 o 18:23, r...@k...pl pisze:

    > Napisz też (albo lepiej do Straży Miejskiej), aby oznakowali boczne drogi jako
    > drogę wewn.

    To powinno być załatwione w prawie o ruchu drogowym.
    Tak jak istnieją znaki informujące o skrzyżowaniach, powinien zostać
    dołożony znak informujący o "nieskrzyżowaniu".
    To, co jest teraz, to jest wyjątkowy idiotyzm. Żeby nie mieć problemów z
    pokonaniem skrzyżowania, które nie jest skrzyżowaniem, musisz dowiedzieć
    się kto jest zarządcą drogi i u niego zasięgnąć informacji o statusie
    tej drogi.

    --
    -
    Akarm

  • 24. Data: 2024-06-05 10:13:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-06-2024 o 09:52, Akarm pisze:

    > To powinno być załatwione w prawie o ruchu drogowym.

    Ale nie tak jak piszesz.
    Raczej jakoś ogólnie, żeby nadznakozę wyeliminować.

  • 25. Data: 2024-06-05 12:00:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 5 Jun 2024 09:52:38 +0200, w <v3p5g7$hr4$1$Akarm@news.chmurka.net>, Akarm
    <a...@w...pl> napisał(-a):

    > To powinno być załatwione w prawie o ruchu drogowym.
    > Tak jak istnieją znaki informujące o skrzyżowaniach, powinien zostać
    > dołożony znak informujący o "nieskrzyżowaniu".

    To wtedy miałbyś znak co 100m.

> [...]
    > pokonaniem skrzyżowania, które nie jest skrzyżowaniem, musisz dowiedzieć
    > się kto jest zarządcą drogi i u niego zasięgnąć informacji o statusie

    Wystarczy zmusić zarządcę drogi do ustawienia odpowiedniego znaku.
    Ewentualnie można także pomyśleć o oznakowaniu poziomym co by szyi nie
    nadwerężać wypatrując znaku na bocznej drodze.

  • 26. Data: 2024-06-05 13:55:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.06.2024 o 12:00, r...@k...pl pisze:

    > To wtedy miałbyś znak co 100m.

    Po co dodatkowe oznakowanie jak chodzi o to czy coś jest skrzyżowaniem i
    już taki znak jest.

  • 27. Data: 2024-06-05 18:00:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.06.2024 o 13:55, io pisze:

    > Po co dodatkowe oznakowanie jak chodzi o to czy coś jest skrzyżowaniem i
    > już taki znak jest.

    Taki anty T-6? Nie ma takiego.

    Robert

  • 28. Data: 2024-06-05 19:50:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > pokonaniem skrzyżowania, które nie jest skrzyżowaniem, musisz dowiedzieć
    > się kto jest zarządcą drogi i u niego zasięgnąć informacji o statusie

    Zasadniczo jest. W załączniku do rozporządzenia o sygnałach stoi
    napisane, że jeśli skrzyżowanie jest niewystarczająco postrzegane przez
    kierowców jako skrzyżowanie to należy ustawić znaki "skrzyżowanie
    równorzędne". I to na wszystkich wlotach.

    Problem w tym, że dostałem mandat (nie przyjąłem) bo strażniczka nawet
    nie zapytała czy to ja zaparkowałem na "skrzyżowaniu", dostałem najpierw
    nakazowy, odwołałem się - zacytowałem czemu skrzyżowanie było źle
    oznakowane i że strażnicy mijali się z prawdą zeznając o oznakowaniu
    poziomym.

    Dostałem więcej niż się domagała straż, argumentacja była taka że
    powtórzono 8 razy że parkowałem w obrębie skrzyżowania, że jest faktem
    "powszechnie znanym" że skrzyżowanie ulic X/Y jest skrzyżowaniem (choć w
    trakcie nigdzie takie stwierdzenie nie padło - ciekawe co by było gdyby
    ankietę zrobili;)), że skoro mieszkam 300 metrów od to powinienem znać
    organizację ruchu, że fakt że coś wygląda jak parking nie znaczy że to
    nie jest wyjazd z parkingu oraz że szkodliwość spoleczna jest średnia
    (bo przy niskiej nie bardzo da się ukarać) bo jest dużo zgłoszeń z tego
    miejsca (znów takie stwierdzenie nigdzie w czasie przewodu nie padło).
    Do tego że brakuje znaków i jest źle oznakowane nie odniesiono się,
    napisano tylko że linie zatrzymania stawowią wystarczającą wskazówkę
    (pomijając co wymaga roporządzenie - znak jest na jednym wlocie - więc
    projektant albo zarządca uznał, że rzeczywiście jest niewystarczająco
    postrzegane przez kierowców jako skrzyżowanie, ale akurat na żadnym z
    których jechałem). Jedyna okoliczność lagodząca to zero mandatów do tej
    pory, więc dostałem o dwie stówy więcej niż się domagał oskarżyciel;)

    Apelacji nie składałem - zapłecae i już znalazłem sobie sposób jak sobie
    to odbić z 20% dodatkiem za fatygę;) Dodatkowo ustaliło to mój i tak już
    nadszarpnięty stosunek do państwa na stałę.

    https://www.google.pl/maps/@52.2915539,20.9351265,3a
    ,75y,173.06h,60.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5-lANA2qP4qp
    k5oDBOMjMQ!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    Jak renówka - linie są znacznie mniej widoczne niż wtedy - droga
    publiczna która nie przypomina parkingu;) z prawej.

    Obecnie przebudowano i jest asfalt, linie widoczne, znak dalej tylko z
    jednej strony. Generalnie to było jedyne skrzyżowanie tego typu (z
    tylinką) w okolicy i wynika chyba z jakiejś zaszłości że właścicielem
    jest gmina. Wszystkie inne wyjazdy tego typu są drogami wewnętrznymi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-06-05 20:08:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.06.2024 o 19:50, Shrek pisze:

> [...]
    > tylinką) w okolicy i wynika chyba z jakiejś zaszłości że właścicielem
    > jest gmina. Wszystkie inne wyjazdy tego typu są drogami wewnętrznymi.

    BTW - 2009 to była droga wewnętrzna;)

    https://www.google.pl/maps/@52.2917071,20.9351114,3a
    ,75y,219.57h,85.21t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTvIubKllAqjZ
    2CBUthGelw!2e0!5s20090901T000000!7i13312!8i6656?coh=
    205409&entry=ttu

    A w 2011 to było "skrzyżowanie z drogą wewnętrzną;)

    https://www.google.pl/maps/@52.2917233,20.9351047,3a
    ,27.3y,198.05h,85.86t/data=!3m7!1e1!3m5!1srkSD6ZxnP6
    e9LIgHxQaL8Q!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656?co
    h=205409&entry=ttu
    - aż z ciekawości sprawiłem - "droga publiczna" między znakiem a
    skrzyżowaniem ma 6,5 metra
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-06-05 22:57:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 5 Jun 2024 19:50:11 +0200, w <v3q8gg$7cq$6$Shrek@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Apelacji nie składałem - zapłecae i już znalazłem sobie sposób jak sobie
    > to odbić z 20% dodatkiem za fatygę;) Dodatkowo ustaliło to mój i tak już
    > nadszarpnięty stosunek do państwa na stałę.

    No, ale to chyba nie była droga wewn.
    To było grzecznie przyjąć, a buta została ukarana :)

    A mnie dziś Strasz Mjeiska anulowała 3 mandaty za parkowanie :D

    Ja: "To jest droga wewnętrzna"
    Straszna-niczka: "Ale droga wewn. zaczyna się za znakiem" (???)
    Ja: "No nie, droga wewn. zaczyna się tam gdzie się zaczyna, a nie tam gdzie
    stoi znak. Znaków nie stawia się przecież na samym początku drogi"
    S: "Niie, za znakiem"
    Ja: "Ale teren prywatny zaczyna się tam gdzie początek drogi, a nie tam gdzie
    znak"
    S: (już nie pamiętam, coś jak wcześniej typu "znak to znak")

    (Nie byłem na to przygotowany, gdybym był zapytałbym czy jeśli przekroczę znak
    "Koniec drogi wewn." to już jestem na "normalnej" drodze i nie muszę
    przepuszczać tych z lewej. Ale może jeszcze się spotkamy, wówczas poruszę to
    frapujące zagadnienie)

    Ja: "No to idziemy do sądu"
    S: "OK, jak pan chce.... (chwila milczenia, chyba zajarzyła że coś może nie
    pójść zgodnie z planem). Ale jeszcze zerknę na kataster"

    Odpaliła jakiś geoportal, poszukała ukicy (nie znalazła, ale z moją pomocą już
    tak), a tam... na zdjęciu sat. stoi mój samochód tak samo jak na ich
    słitfociach. I jeszcze mieści się w jakimś "prostokącie" (domyślam się, że
    terenu prywatnego/działki).

    Wydrukowała sobie, dołączyła do "akt", coś tam popykała, znalazła jeszcze jeden
    mandat, po czym rozeszliśmy się w pokoju z pełną wiarą w moc aparatu
    państwowego (albo raczej sutrykowego) :D