  • 11. Data: 2024-06-04 12:53:18
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Techniczne możliwości parkowania w danym miejscu nie zawsze oznaczają,
    > że jest to zgodne z oczekiwaniami społecznymi.

    Co ma się nijak do tego co można.

    > Jeżeli nie intencje ustawodawcy, to z kolei tego co projektował te ulice
    > powinny być dla nas jednoznaczne. Nie są?

    Dowiedz się czy to skrzyżowanie, to będziesz wiedział.
    Albo na wszelki wypadek nie parkuj i po sprawie.

  • 12. Data: 2024-06-04 13:22:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    pieciu-rogow-w-warszawie-straz-miejska-rozklada-rece
    -aa-HomC-5ZPz-gpL1.html

    > To pytanie zadałem pisemnie w komendzie głównej Policji mojego powiatu.
    > Zobaczymy co odpiszą.
    >
    > Techniczne możliwości parkowania w danym miejscu nie zawsze oznaczają,
    > że jest to zgodne z oczekiwaniami społecznymi. Interpretacja przepisów
    > przez ustawodawcę może się także różnić od ich dosłownego brzmienia.
    > Spójrz na to miejsce jeszcze raz. Ono jest dosłownie otoczone
    > wyznaczonymi miejscami do zaparkowania - na tej samej ulicy po obu
    > stronach jak i na jezdniach krzyżujących się z nią na skrzyżowaniu 2m od
    > zaparkowanego pojazdu.

    No właśnie nie ma tam 'wyznaczonych miejsc do parkowania' tylko
    'zatoczki o niekonkretnym przeznaczeniu'. Pewnie za mało ich było i jak
    się skończyły to zaparkował obok. Nic w tym złego nie ma.

    > Jeżeli nie intencje ustawodawcy, to z kolei tego co projektował te ulice
    > powinny być dla nas jednoznaczne. Nie są? Gdyby tam stanął np. motocykl
    > a nawet dwa, to przypuszczam że tego pytania by nie było.
    >
    > Pomogę zwizualizować problem :-)
    >
    > - https://i.ibb.co/7rmzVsq/front.jpg
    > - https://i.ibb.co/dD5xqHm/tyl.jpg

    No i czemu motocykle mogą (jak rozumiem taka jest twoja sugestia) a
    samochód nie?

    > Gdy widzimy szklankę z gorącą herbatą postawioną na skraju stołu (mimo
    > że technicznie i prawnie nie ma do tego przeciwwskazań) oraz biegające
    > wkoło dziecko, to pojawia się (a przynajmniej powinno) wewnątrz nas
    > uczucie "że coś tu jest nie tak". Nie dostrzegasz żadnego zagrożenia
    > które może powodować tak zaparkowany pojazd?

    Z tyłu piękna przerwa. Jakby nie miał kolejnego wjazdu to by w ogóle nie
    było o czym mówić. Samochody mogą generalnie parkować przy jezdni, więc
    argument o dziecku nietrafiony jest. Zresztą pod opieką powinno być.
    Gdyby chodziło o zasłanianie kierowcom to oczywiście tak. No ale jakoś
    się tego nie czepiasz. Ja tu mam pod sobą skrzyżowanie na którym ludzie
    parkują na jezdni i to jest moim zdaniem konkret, ale nikt oczywiście
    nie robi im trudności. Mam też przejście obok którego z jednej strony
    zaczyna się parking a z drugiej śmietnik stoi. Kiedyś autobus kogoś
    przejechał. Nic się nie zmieniło. Ogólnie chodniki powinny być
    separowane od jezdni a nie przylegać.

  • 13. Data: 2024-06-04 18:21:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 4 Jun 2024 00:16:52 +0200, w <v3lfcm$i9u$10$Robert_W@news.chmurka.net>,
    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > A co jak nie znaki określają status drogi?

    Uchwała gminy.

  • 14. Data: 2024-06-04 18:23:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 4 Jun 2024 12:38:47 +0200, w <v3mqrn$cmui$1@dont-email.me>, Mateusz Bogusz
    <m...@o...pl> napisał(-a):

    > To pytanie zadałem pisemnie w komendzie głównej Policji mojego powiatu.
    > Zobaczymy co odpiszą.

    Napisz też (albo lepiej do Straży Miejskiej), aby oznakowali boczne drogi jako
    drogę wewn.

  • 15. Data: 2024-06-04 19:54:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-06-2024 o 18:23, r...@k...pl pisze:

    > Napisz też (albo lepiej do Straży Miejskiej), aby oznakowali boczne drogi jako
    > drogę wewn.

    To nie zadanie dla właściciela terenu?
    Poza tym - jest obowiązek?

  • 16. Data: 2024-06-04 21:08:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 4 Jun 2024 19:54:39 +0200, w <v3nkd0$5nn$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > To nie zadanie dla właściciela terenu?

    Właściciel ciebie oleje, Straż nierozsądnie olać.

    > Poza tym - jest obowiązek?

    Taki dosyć płynny, uznaniowy. Zależy kto nakazuje :)

  • 17. Data: 2024-06-04 21:37:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.06.2024 o 07:18, Cavallino pisze:

    > W Polsce?
    > Księga wieczysta często....
    >
    > Kiedyś był też rodzaj nawierzchni na drodze.

    Ale w kontekście ruchu drogowego to nic nie rozwiązuje.

    Robert

  • 18. Data: 2024-06-04 21:45:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 4 Jun 2024 21:37:51 +0200, w <v3nqeg$nth$1$Robert_W@news.chmurka.net>,
    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale w kontekście ruchu drogowego to nic nie rozwiązuje.

    Bardzo dużo rozwiązuje.

  • 19. Data: 2024-06-04 22:15:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.06.2024 o 21:45, r...@k...pl pisze:

    > Bardzo dużo rozwiązuje.

    Niby co? Jadę i mam sprawdzać w księgach wieczystych? Czy to droga wew?

    Robert

  • 20. Data: 2024-06-04 22:26:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Jun 2024 22:15:56 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Niby co? Jadę i mam sprawdzać w księgach wieczystych? Czy to droga wew?

    Jak jedziesz, to niekoniecznie ;)

    Ale jeśli nastąpi kolizja w miejscu wyglądającym jak skrzyżowanie dróg
    równorzędnych, a Ty będziesz święcie przekonay, że miałeś pierwszeństwo (wg
    zasad ogólnych), to po czasie może się okazać, że jednak nie miałeś
    pierwszeństwa, tylko włączałeś się do ruchu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam