  • 91. Data: 2024-06-10 17:33:23
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 12:53, r...@k...pl pisze:

    > Czy brak znaku na pozostałych wylotach wprowadzał kogoś w błąd?

    Nie wiem, choć sądzę że niejednego. Ale tu trochę próbujesz stanąć na
    głowie - to nie obywatel ma udowadniać swoją niewinność a państwo ma
    udowodnić że jest winny. Wbrew pozorom sam fakt że tam zaparkowałem nie
    czyni mnie z autoamtu winnym, bo masz przypisać winę w momencie
    popełnienia czynu, a znaku tam gdzie powinien być (ze względu na to że
    kieowcy niewystarczająco postrzegają skrzyżowanie za skrzyżowanie) nie
    było więc wprost zachodzi wątpliwość czy skrzyżowanie jest wystarczająco
    postrzegane jako skrzyżowanie - wątpliwość należy rozwiązać na korzyść
    obwinionego.

    Nie mówiąc już o tym, że jak ja coś w pracy spierdolę, to jak się dowiem
    to staram się to naprawić i cieszę się że nic się nie stało zanim ktoś
    to dostrzegł, a nie staram się zrzucać winę na zgłaszającego. No ale ja
    munduru nie noszę to może mam normalniesze podejście do swojej roboty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2024-06-10 17:41:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 10:57, Akarm pisze:

    > Dla mnie nie musi być zapisanych takich prawideł, które są oczywiste dla
    > każdego myślącego człowieka. Nigdy nie wpadłbym na pomysł parkowania w
    > sposób utrudniający ruch drogowy komukolwiek - zarówno kierowcom, jak i
    > pieszym.

    Ta- dorzuć jeszcze niepelnosprawnych, dzieci i przechodzące kaczki. To
    jest taki sam wyjazd z parkingu jak dziesiątki innch w okolicy,
    wyglądający jak dziesiątki innych w okolicy i z jakiegoś dziwnego powodu
    (chyba tylko dlatego że działka jest własnością gminy) został kiedyś z
    drogi wewnętrznej przemianowany na skrzyżowanie, przy czym chujowo je
    oznaczono i tyle. I właśnie na tym polega problem, że skoro ktoś się
    uparł że jest w jakiś sposób wyjątkowy w stosunku do dziesiątek mu
    podobnych na tej ulicy i należy go wyjątkowo traktować, to powinien go
    wyjątkowo oznaczyć - co uczynił ale tylko z jednej strony.

    Jeszcze raz - to nigdy nie powinno być skrzyżowanie w tej postaci, po to
    właśnie żeby nie trzeba było nic oznaczać i żeby było identyczne jak
    wszystkie takie same obok.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2024-06-10 17:43:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 13:00, r...@k...pl pisze:

    > A przemawiało za tym co?

    Pewnie to że wygląda jak wyjazd z parkingu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2024-06-10 19:58:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 13:00, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 10 Jun 2024 07:59:32 +0200, w <v464o4$ufh$7@news.chmurka.net>, Robert

    > Jasno zapisano, że można.

    Oczywiście że można. Jeśli pas ruchu oddzielony linią ciągłą jest
    szerokości dwóch pasów. Jak wiadomo, u nas pasy ruchu zazwyczaj mają
    szerokość dwóch pasów. :D

    --
    -
    Akarm

  • 95. Data: 2024-06-10 20:00:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 13:00, r...@k...pl pisze:

    > Jasno zapisano, że można.

    Gdzie tak napisano? Bo tu stoi co innego:
    1.
    Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    [...]

    4)
    na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do
    najeżdżania na tę linię;

    Robert

  • 96. Data: 2024-06-11 10:18:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Jun 2024 13:17:22 +0200, w <v46nca$ttf$1@news.chmurka.net>, io
    <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > Znaki już są. Nowe niczego nie wniosą.

    Masz znaki przez każdym wyjazdem z pola?
    Czy te znaki są teraz z nami w pokoju?

  • 97. Data: 2024-06-11 10:19:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Jun 2024 17:24:20 +0200, w <v475r3$b2n$4@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ja powinienem zostać pouczony że mimo chujowego oznakowania to nie
    > należy tam w przysłości parkować

    Nice try ;)

  • 98. Data: 2024-06-11 10:23:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Jun 2024 17:33:23 +0200, w <v476c2$b2n$5@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie wiem, choć sądzę że niejednego.

    W jaki sposób?

    > Ale tu trochę próbujesz stanąć na
    > głowie - to nie obywatel ma udowadniać swoją niewinność a państwo ma
    > udowodnić że jest winny.

    Przecież ci udowodniono wielopoziomowo.
    1. Brak drogi wewn.
    2. Oznakowanie na jezdni (linie zatrzymania).
    3. Oznakowanie na jezdni (ciągła).
    4. Nawet jeden znak, ale pewnie jechałeś z drugiej strony ;)

    > Wbrew pozorom sam fakt że tam zaparkowałem nie
    > czyni mnie z autoamtu winnym, bo masz przypisać winę w momencie
    > popełnienia czynu

    ???

> [...]
    > kieowcy niewystarczająco postrzegają skrzyżowanie za skrzyżowanie) nie
    > było więc wprost zachodzi wątpliwość czy skrzyżowanie jest wystarczająco

    Jak widać z zrzutu z google to raczej 1 osoba ma z tym problem, bo tamte
    starają się prawidłowo parkować.

    > - wątpliwość należy rozwiązać na korzyść
    > obwinionego.

    A jeżeli nie ma żadnych?

  • 99. Data: 2024-06-11 10:23:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Jun 2024 14:28:43 +0200, w <v46rhs$209$1@news.chmurka.net>, Akarm
    <a...@w...pl> napisał(-a):

    > W zależności od refleksu:
    > 1) stoją i czekają na "jelenia", który pierwszy wyjedzie na środek
    > 2) jeden jest sprytny i szybszy od pozostałych
    >
    > Wczoraj tak miałem na skrzyżowaniu typu "T". Jechałem prosto, ten z
    > przeciwka czekał na mnie, bo chciał skręcić, a ten z prawej czekał Hanna
    > Gronkiewicz Waltz na co, bo chyba miał zamiar skręcić w prawo, czyli tam
    > gdzie ja jechałem. Oceniłem sytuacją, i po stwierdzeniu głąbowatości
    > tego z prawej, szybko przejechałem, a oni już sobie wtedy poradzili. :D

    Przecież od zawsze wiadomo, że pierwszy przejeżdża ten, który przyjechał na
    skrzyżowanie jako ostatni.

  • 100. Data: 2024-06-11 10:25:14

    Mon, 10 Jun 2024 17:43:25 +0200, w <v476ur$b2n$7@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Pewnie to że wygląda jak wyjazd z parkingu:P

    Aaa, bo to najwęższa droga, więc na pewno jest podporządkowana (w naszym
    przykładzie: nawet droga wewn.) :D