  • 141. Data: 2024-06-14 19:09:14
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2024 o 19:03, r...@k...pl pisze:

    > Aha, poszedłeś w "znaki". Kiepska linia :P

    Jak widać... Widać wymaganie żeby skrzyżownie było oznakowane zgodnie z
    rozporządzeniem jest nadwymaganiem (pomijając że to nie powinno być
    skrzyżowanie, bo każde jedne podobne "skrzyżowanie" w okolicy (ślepy
    dojazd do pojedynczych bloków i parking z trylinki nie jest skrzyżowanem.

    Dobra - ja ciebie nie przekonam, ty mnie. Już sobie odbiłem, sprawa
    nieaktualna:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 142. Data: 2024-06-14 19:18:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2024 o 19:02, r...@k...pl pisze:

    > Jak podjedziesz to zobaczysz znak.

    A wcale bo nie:P Znak był w 2009.

    > Co jest niejasne? :D

    fszytko:P

    > Trzeba ustalić czy celowo nie wykorzystałeś błędu.

    Nie ma obowiązku znania każdego skrzyżowania w okolicy. Człowieku
    obowiązują znaki a "znajomość okolicy". Jak ktoś zjebał znaki to jego
    wina że są zjebana a nie że ja mieszkam w okolicy!

    > To, że jest niewystarczająco postrzegane nie znaczy, że jest źle oznakowane,
    > tylko że kierowca gapa.

    Kurde - jeszcze raz - znaki na takim skrzyżowaiu stawia się
    _tylko_wtedy_ (i mówi o tym wprost rozporządzenie) jeśli skrzyżowanie
    nie jest wystarczająco postrzegane przez kierowców - nie nie żartuje -
    tak jest napisane. Skoro znak stoi, to znaczy wprost że z takim
    przyadkiem mamy doczynienia (bo ktoś wymyślił że skrzyżowaniem będzie
    coś co w każdym pozostałym przypadku w okolicy skrzyżowaniem nie jest).
    I należy się znak - właśnie z tego powodu, "że kierowcy nie
    postrzegają", skoro go nie ma to skutkiem jest właśnie
    "niepostrzeganie". Wniosek - należy poprawić oznakowanie a nie
    przypierdalać się do kierowców.

    > A po co się takie linie stosuje?

    A po co były zanim zdjęto znak "droga wewnętrzna"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 143. Data: 2024-06-14 20:14:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.06.2024 o 19:18, Shrek pisze:
> [...]
    > postrzegają", skoro go nie ma to skutkiem jest właśnie
    > "niepostrzeganie". Wniosek - należy poprawić oznakowanie a nie

    No to jest pomysł na kanał na YT.
    Tylko jak donieść na siebie?

    Robert

  • 144. Data: 2024-06-15 10:31:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 14 Jun 2024 19:18:40 +0200, w <v4hu1g$98e$6@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > A wcale bo nie:P Znak był w 2009.

    A teraz nie ma?

    > fszytko:P

    Jechały 2 auta. Jedno jechało asfaltem, a drugie z kostkowej na kostkową (czyli
    w poprzek). Było bum. Czyja wina?

    > Nie ma obowiązku znania każdego skrzyżowania w okolicy. Człowieku
    > obowiązują znaki a "znajomość okolicy".Jak ktoś zjebał znaki to jego
    > wina że są zjebana a nie że ja mieszkam w okolicy!

    I jaki znak zasugerował ci drogę wewnętrzną/parking? Przypominam, że parkując
    masz więcej czasu na przemyślenia.

> [...]
    > postrzegają", skoro go nie ma to skutkiem jest właśnie
    > "niepostrzeganie". Wniosek - należy poprawić oznakowanie a nie

    Niewystarczająco postrzegane tzn. nie jest postrzegane przez jadących kierowców
    tak na oko może 10 na 100 albo 1 na 100. Tych niewidomych, bo śniegu nie było i
    znaki poziome akurat o tej porze roku są widoczne.

    Tego to już zaiste nie wiem.

  • 145. Data: 2024-06-15 10:32:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 14 Jun 2024 19:09:14 +0200, w <v4htfq$98e$5@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > skrzyżowanie, bo każde jedne podobne "skrzyżowanie" w okolicy (ślepy
    > dojazd do pojedynczych bloków i parking z trylinki nie jest skrzyżowanem.

    Jak to jest droga publiczna to jak chcesz zrobić z tego nie-skrzyżowanie?

  • 146. Data: 2024-06-15 10:44:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2024 o 10:32, r...@k...pl pisze:

    > Jak to jest droga publiczna to jak chcesz zrobić z tego nie-skrzyżowanie?

    droga wewnętrzna, strefa ruchu, teren osiedlowy czy jakoś tak (choć to
    ostatnie to lepiej nie bo się okaże że nigdzie nie można parkować, bo
    zapomną znaków postawić).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 147. Data: 2024-06-15 12:02:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 15 Jun 2024 10:44:39 +0200, w <v4jk9o$98e$11@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > droga wewnętrzna,

    Z publicznej nie da się zrobić wewnętrznej. Chyba, że uchwałą.

    >strefa ruchu,

    jw.

    > teren osiedlowy

    "Nie mamy takiego znaku"

  • 148. Data: 2024-06-15 13:02:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2024 o 12:02, r...@k...pl pisze:

    > Z publicznej nie da się zrobić wewnętrznej. Chyba, że uchwałą.

    Była wewnętrzna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 149. Data: 2024-06-15 15:01:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2024 o 10:31, r...@k...pl pisze:

    > A teraz nie ma?

    Według street view nie ma.

    > Jechały 2 auta. Jedno jechało asfaltem, a drugie z kostkowej na kostkową (czyli
    > w poprzek). Było bum. Czyja wina?

    NIe wiem. Ale obstawiam że... zarządcy.

    > I jaki znak zasugerował ci drogę wewnętrzną/parking?

    Żaden - po prostu to wygląda jak wyjazd z parkingu i rozporządzenie
    wymaga w takiej sytuacji znaku skrzyżowania.

    > Przypominam, że parkując
    > masz więcej czasu na przemyślenia.

    Oznakowanie to nie zagadka logiczna żeby kierowcy się nie nudzili
    parkując, tylko ma być w takiej sytuacji znak. Precyzuje to
    rozporządzenie, wszelkie wątpliwości rozwiwewa to że jest na jednym
    wlocie, więc powinien być na każdym. Nie ulega żadnej wątpliwości że
    skrzyżowanie było (i jest) nieprawodłowo oznakowane.

    > Niewystarczająco postrzegane tzn. nie jest postrzegane przez jadących kierowców
    > tak na oko może 10 na 100 albo 1 na 100.

    Wszystko jedno - w takim przypadku _jest_wymagany_ znak. Skoro jest z
    jednej strony powinien być ze wszystkich - naprawdę nie wiem jak ci to
    wytłumaczyć.

    > Tego to już zaiste nie wiem.

    No właśnie - więc faktem jest że chuj wie co te linie oznaczają - raz
    nie skrzyżowanie, raz skrzyżowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!