  • Data: 2024-06-05 19:50:11
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.06.2024 o 09:52, Akarm pisze:

    > To powinno być załatwione w prawie o ruchu drogowym.
    > Tak jak istnieją znaki informujące o skrzyżowaniach, powinien zostać
    > dołożony znak informujący o "nieskrzyżowaniu".
    > To, co jest teraz, to jest wyjątkowy idiotyzm. Żeby nie mieć problemów z
    > pokonaniem skrzyżowania, które nie jest skrzyżowaniem, musisz dowiedzieć
    > się kto jest zarządcą drogi i u niego zasięgnąć informacji o statusie
    > tej drogi.

    Zasadniczo jest. W załączniku do rozporządzenia o sygnałach stoi
    napisane, że jeśli skrzyżowanie jest niewystarczająco postrzegane przez
    kierowców jako skrzyżowanie to należy ustawić znaki "skrzyżowanie
    równorzędne". I to na wszystkich wlotach.

    Problem w tym, że dostałem mandat (nie przyjąłem) bo strażniczka nawet
    nie zapytała czy to ja zaparkowałem na "skrzyżowaniu", dostałem najpierw
    nakazowy, odwołałem się - zacytowałem czemu skrzyżowanie było źle
    oznakowane i że strażnicy mijali się z prawdą zeznając o oznakowaniu
    poziomym.

    Dostałem więcej niż się domagała straż, argumentacja była taka że
    powtórzono 8 razy że parkowałem w obrębie skrzyżowania, że jest faktem
    "powszechnie znanym" że skrzyżowanie ulic X/Y jest skrzyżowaniem (choć w
    trakcie nigdzie takie stwierdzenie nie padło - ciekawe co by było gdyby
    ankietę zrobili;)), że skoro mieszkam 300 metrów od to powinienem znać
    organizację ruchu, że fakt że coś wygląda jak parking nie znaczy że to
    nie jest wyjazd z parkingu oraz że szkodliwość spoleczna jest średnia
    (bo przy niskiej nie bardzo da się ukarać) bo jest dużo zgłoszeń z tego
    miejsca (znów takie stwierdzenie nigdzie w czasie przewodu nie padło).
    Do tego że brakuje znaków i jest źle oznakowane nie odniesiono się,
    napisano tylko że linie zatrzymania stawowią wystarczającą wskazówkę
    (pomijając co wymaga roporządzenie - znak jest na jednym wlocie - więc
    projektant albo zarządca uznał, że rzeczywiście jest niewystarczająco
    postrzegane przez kierowców jako skrzyżowanie, ale akurat na żadnym z
    których jechałem). Jedyna okoliczność lagodząca to zero mandatów do tej
    pory, więc dostałem o dwie stówy więcej niż się domagał oskarżyciel;)

    Apelacji nie składałem - zapłecae i już znalazłem sobie sposób jak sobie
    to odbić z 20% dodatkiem za fatygę;) Dodatkowo ustaliło to mój i tak już
    nadszarpnięty stosunek do państwa na stałę.

    https://www.google.pl/maps/@52.2915539,20.9351265,3a
    ,75y,173.06h,60.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5-lANA2qP4qp
    k5oDBOMjMQ!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    Jak renówka - linie są znacznie mniej widoczne niż wtedy - droga
    publiczna która nie przypomina parkingu;) z prawej.

    Obecnie przebudowano i jest asfalt, linie widoczne, znak dalej tylko z
    jednej strony. Generalnie to było jedyne skrzyżowanie tego typu (z
    tylinką) w okolicy i wynika chyba z jakiejś zaszłości że właścicielem
    jest gmina. Wszystkie inne wyjazdy tego typu są drogami wewnętrznymi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!