  • 1. Data: 2002-03-04 02:32:20
    Temat: Czy ktos o tym slyszal?
    Od: "mentoro" <m...@n...pl>

    Czesc wszystkim!

    Sluchajcie niedawno w Gdynii [w Centrum] znalazlem ogloszenie o firmie
    dostarczajacej inet.
    Jest podobno w fazie powstawania [gdzies niby dziala]. Nazywa sie to tak
    Stowarzyszenie Milosnikow Sieci Lokalnych "DTNet"
    Nie wiem co jest grane, ale firma jakos dziwnie "pachnie", poniewaz:

    - nie jest nigdzie zarejstrowana [bynajmniej na terenie Gdynii]
    - reklamuje sie, ze daje staly dostep do internetu, a raz ze tylko do sieci
    lokalnej
    - poza tym ma dzialac jako organizacja NON PROFIT [dlatego ze stowarzszenie]
    - no a jedynym kontaktem sa dwa numery telefonow komorkoych aktywowanych na
    karty pre paid

    No to chyba najwazniejsze fakty o nich. Powiedzcie mi gdzie tu logika
    marketingu? Albo nawet chec dzialalnosci spoleczej [organizacja NON PROFIT],
    nie wiem moze i jest, ale ja jej nie moge znalezc :o), wiec dlatgo prosze
    was o jakies info jak byscie przypadkiem posiadali...

    pozdrawiam
    mentoro

    -----------
    Zycie czlowieka, ma kolor jego wyobrazni... [Marek Aurelisz]
    -----------

  • 2. Data: 2002-03-04 13:59:26
    Temat: Re: Czy ktos o tym slyszal?
    Od: "Nissak" <d...@i...lublin.pl>

    Czlowieku niewidziales i nieslyszales nigdy sieci amatorskiej ??
    ceny z dolnej polki jakosc lacza napewno wieksza niz u firmy nawet
    za 2x taka cena, bo tu poprostu nikt nie zarabia, niemusi utrzymywac
    dlugonogiej sekretarki i calego biura.

    Pozdrawiam
    d...@i...lublin.pl

  • 3. Data: 2002-03-04 14:00:01
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    mentoro wrote:

    > - nie jest nigdzie zarejstrowana [bynajmniej na terenie Gdynii]

    Być może jest to tzw. "stowarzyszenie zwykłe" i nie ma go tam, gdzie
    patrzyłeś (jest w innych wykazach). Zerknij tu:
    http://cogito.org.pl/poradnik/ustawa.html.

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 4. Data: 2002-03-04 14:00:26
    Od: "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl>

> [...]
    > Stowarzyszenie Milosnikow Sieci Lokalnych "DTNet"
    > Nie wiem co jest grane, ale firma jakos dziwnie "pachnie", poniewaz:

    To nie firma i nigdy tak tego nie traktuj.
    Po prostu "siec osiedlowa".

    > - nie jest nigdzie zarejstrowana [bynajmniej na terenie Gdynii]
    I nie powinna byc. Po co wchodzic w breje taka jaka jest rejestracja firmy
    udostepniajacej internet.

    > - reklamuje sie, ze daje staly dostep do internetu, a raz ze tylko do
    sieci
    > lokalnej
    No i dobrze.

> [...]
    > nie wiem moze i jest, ale ja jej nie moge znalezc :o), wiec dlatgo prosze
    > was o jakies info jak byscie przypadkiem posiadali...

    Ehhh....
    Wyobraz sobie ludzi, ktorzy chcieli miec nielimitowany internet.
    Nie stac ich zeby kupowac samodzielnie lacze wiec biora SDI na spolke.
    Maja tanio i nolimit, ale troche powoli.
    Podlaczaja kolejnych ludzi w bloku, w koncu SDI juz ledwo zipie.
    Biora sobie lepsze lacze, do sieci dolaczaja sie kolejne osoby, bloki, a
    moze nawet osiedla.

    I tak rozrasta sie osiedlowa siec lokalna. Z czasem mozna przeksztalcic ja w
    stowarzyszenie.
    Nie bede tu opisywal co to daje, w skrocie mamy bardziej formalna
    organizacje ;).

    Ogolnie to radze: podlaczaj sie i nie podejrzewaj ich o jakies niecne
    zamiary ;)

    Pozdrawiam,

    --
    =[ Jarek Granat `dze' - nic-hdl: JG3-6BONE ]=
    =[ j...@a...lublin.pl - GG: 1124881 ]=

  • 5. Data: 2002-03-04 16:27:53
    Od: "mentoro" <m...@n...pl>

    Slyszec slyszalem, tyle ze ich oferta cenowa przewyzsza niektoe
    wyspecjalizowane firmy podlaczajece net, i to ma sie rownie do tego i cena
    podlaczenia jak i abonmentu :o(
    A jak sie podaja za stowarzyszenie to musza byc zarejstrowani w Rejestrze
    stowarzyszen, w odpowiednim wydziale Sadu gospodarczego, inaczen nie maja
    zadnego prawa do posugiwania sie nazwa "stwarzyszenie".

    pozdrawiam

    mentoro

  • 6. Data: 2002-03-04 20:13:43
    Od: Małachowski Paweł <p...@u...3lo.lublin.pl>

    > Slyszec slyszalem, tyle ze ich oferta cenowa przewyzsza niektoe
    > wyspecjalizowane firmy podlaczajece net, i to ma sie rownie do tego i cena
    > podlaczenia jak i abonmentu :o(

    to idz do firmy i niech Ci zrobi, jakis problem?

    ja tez biore gazete i czytam ogloszenia firm o `internecie za 30zl',
    podczas gdy abonament u mnie w amatorskiej sieci osiedlowej wynosi 40zl.

    > A jak sie podaja za stowarzyszenie to musza byc zarejstrowani w Rejestrze
    > stowarzyszen, w odpowiednim wydziale Sadu gospodarczego, inaczen nie maja
    > zadnego prawa do posugiwania sie nazwa "stwarzyszenie".

    ciekawa teoria. *g*

    najlepiej to skorzystaj z numerow telefonow, ktore podano na ulotce,
    umow sie z tymi osobami i wyjasnij swoje watpliwosci, czy to nie wal,
    zamiast od razu wywlekac na newsy swoje rozterki.

    PM

  • 7. Data: 2002-03-04 20:13:52
    Od: m...@m...eu.org (Adam Gołębiowski)

    "mentoro" <m...@n...pl> napisal w
    <a5ug02$9ec$1@szmaragd.futuro.pl>:

    >- no a jedynym kontaktem sa dwa numery telefonow
    >komorkoych aktywowanych na karty pre paid

    No a tak z ciekawości - na jakiej podstawie stwierdziłeś, że ten konkretny
    numer jest prepaid ?

    --
    www.mysza.eu.org

  • 8. Data: 2002-03-04 20:13:56
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Nissak <d...@i...lublin.pl> wrote:
    > Czlowieku niewidziales i nieslyszales nigdy sieci amatorskiej ??
    Widzialem :) I nazwa "amatorska" jest jak najbardziej uzasadniona :)

    > ceny z dolnej polki
    Aha...?

    > jakosc lacza napewno wieksza niz u firmy nawet
    > za 2x taka cena,
    Tak, tak.. 80 zl/mies... 10 osob na sdi lub 50 na 1 mbicie
    do polpaku :)

    > bo tu poprostu nikt nie zarabia, niemusi utrzymywac
    > dlugonogiej sekretarki i calego biura.
    Bo sprzet to jest za darmo i lacza tez :)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 9. Data: 2002-03-05 03:07:05
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@w...hoth.jmg.com.wytnijto.pl> wrote:
    > Tak, tak.. 80 zl/mies... 10 osob na sdi lub 50 na 1 mbicie
    > do polpaku :)

    Tak? Przykłady: jeden z przedpiszców -- 45 zł miesięcznie, 30 osób na 10 Mbps
    z LubMANu; ja -- 45 zł miesięcznie, 80 osób na 2 Mbps z LubMANu + 2 Mbps
    z Futuro. DUŻE sieci amatorskie są najczęściej dość dobrze wyposażone,
    wystarczy tylko rozejrzeć się i popytać.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: p...@f...com ** PGP: D48684904685DF43EA93AFA13BE170BF *

  • 10. Data: 2002-03-05 08:42:00
    Od: "mentoro" <m...@n...pl>

    Po prostu wiem i ryle, bo to zaden problem otrzymac taki info u operatorow,
    jesli sie ladniepogada z pania po drugiej stronie kabla

    pozdrawiam

    mentoro