  • Data: 2012-07-31 18:57:10
    Temat: Re: Czy kicz jest mitem?
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > artysta to ktoś kto coś tworzy coś przekazuje ma jakąś wizję... jak zacznę
    > śpiewać i tańczyć to nie stanę sie artystą.
    >
    > Twoje pojmowanie artysty jest zbliżone do gazetowego popejęcia gwiazda, 95%
    > tego co nazywają gwiazdami nie jest gwiazdą i nie będzie to celebryci,
    > ludzie znani z tego że są znani.

    W otwierajacym dyskusje poscie, jako akompaniamentu do pokazu fotografii
    uzytomelodii pt. 'Modlitwa dziewicy' autorstwa Tekli Badarzewskiej.
    Jest to najbardziej znana na swiecie melodia polskiej kompozytorki,
    mimo, ze krytyka nie zostawila na utworze suchej nitki.
    Ruch Muzyczny nr 33 z 1860 roku podaje, ze utwor ten zostal wydany
    w ponad milionie egzemplarzy, jednoczesnie nazywajac odbiorcow tej muzyki
    dyplomatycznie 'poza swiatem istotnie muzykalnym'.

    Pamietam, ze kiedy pojawila sie moda na big beat,
    krytykowana poczatkowo przez nauczycieli,
    to moja ciotka (ur. w 1900r) zagrala mi na pianinie 'Modlitwe dziewicy'.
    Podobno ona i jej kolezanki byly karane za granie tej melodii.
    Musialy jedna od drugiej przepisywac nuty i grac melodie ukradkiem.

    WM