    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Date: Sun, 3 Jul 2016 17:19:16 +0200

    > Używasz czy teoretyzujesz?
    >
    > Chciałem wypozyczyć jakiś wiekszy (7+ osób) na wycieczkę na drugi koniec
    > Polski. Po obejrzeniu - oddałem kluczyki. Sprawdziłem w innej
    > wypożyczalni. Mniej więcej to samo. Nie wiem czy nie wolałbym
    > pełnoletniego Opla od wypożyczalni trupów [1]. Jesli chcesz lepszy to

    Jakoś dziwnie porównujesz. Szukasz dużego samochodu za 100 000 zł i
    porównujesz koszt jego wypożyczenia do kupna Opla-trupa.

    > zapłacisz absurdalne pieniądze w *porządnej* wypozyczalni. Na tyle że
    > zastanawiałbym się nad zakupem pełnoletniego za 2tyś bo się chyba
    > bardziej opłaca.

    No i gdzie kupisz ten pełnoletni na 7+ osób, aby sobie nim pojechać na
    drugi koniec Polski z rodziną?

    Poza tym co to za wyczyn drugi koniec Polski? PKP, albo Polskibus i
    jedziesz po taniości. Ja właśnie w tej chwili siedzę na przedłużonym
    weekendzie w Zakopanem, gdzie bilet z Warszawy w dwie strony kosztował
    mnie 8zł.

    > No i? Zrobilem prawko mając lat 27. Też byłem pewny że samochód jest
    > zbędny. Nie, nie jest. Byłem po prostu głupi.

    Nigdy nie twierdziłem, że samochód (a w szczególności prawo jazdy) jest
    zbędny/zbędne.

    > Bzdura. Po ulicach poruszają się *pewne* samochody mające 20+ lat. Po
    > prostu działają i nie chcą się zepsuć lub wlasciciele wiedzą co im
    > dolega i zapobiegają. Prawdę mówiąc wole nieznanego 20-letniego passata
    > niż nieznanego 5 letniego renault pod względem pewności i dostępu do
    > mechaników na wyjeździe.

    Taaa, nie chcą się zepsuć, uparte. Prawda jest taka, że można jeździć
    samochodem do zatarcia silnika, czy do zupełnego skorodowania, ale nie
    odbywa się do bezobsługowo.

    > Oczywiscie zakładamy zwiedzanie Polski tam gdzie dochodzi kolej. Troche
    > to ogranicza miejsca. Prawdę mówiąc *znacząco* ogranicza. Dojazd do
    > kilku nadmorkich miejscowości to jest mordęga w upale.

    Dlatego lepiej wybrać klimatyzowany autokar, niż ten pełnoletni Opel bez
    klimy ;) Poza tym co to za przykład nadmorskich miejscowości, gdzie
    kolej (i autobus!) nie dochodzi? I, nawet jeśli takie są, co one takiego
    mają, aby musieć dojechać właśnie do nich?

    > Mam około 10km z domu do pracy. W aglomeracji śląskiej. Każdy powie -
    > najlepiej autobusem. No... tylko że ja mam 2 przesiadki albo brak
    > przesiadek i 40 minut przed czasem.

    Każdy może takie przykłady podawać. Tylko to w ogólności o niczym nie
    świadczy. Być może samochód byłby dla ciebie dobrym rozwiązaniem.

    --
    Liwiusz