    Date: Thu, 21 Mar 2013 15:47:33 +0100
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
    <kiejn4$vi$2@node2.news.atman.pl> <kiek42$1bi$1@node2.news.atman.pl>
    <kiekvh$2dv$1@node2.news.atman.pl>
    <514b0ca3$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <kif5ne$75k$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2013-03-21 15:33, Marek pisze:
    > Szczerze mówiąc sam to zaobserwowałem w praktyce a moje wątpliwości
    > wzbudziły takie wynalazki jak matryca np. Fuji o 2 wielkościach pikseli
    > (nie pamiętam nazwy). Ponoć miało to być lekiem wprowadzającym nową
    > jakość obrazu cyfrowego lecz zapadła cisza... Może sami odkryli, że
    > resampling z dużej matrycy jest tańszy i dający podobne efekty? :-)

    Tego się nie stosuje na etapie przetwarzania obrazu w puszcze tylko jest
    to produkt uboczny zmian rozdzielczości, która obecnie zwykle ma spory
    zapas.

    Patent Fuji jest dobry, ale... jest patentem, a poza tym korzyści z
    większej dynamiki trudno się sprzedaje - nijak tego nie da się napisać
    na etykietce w markecie. Na szczęście technologia oferuje już dużo ev z
    samego tylko rozwoju, matryce Nikonów czy w nowych Olkach mogą przenieść
    pełną dynamikę typowych scen (pełną tzn. zbliżoną do tego, co widzi
    oko). Rzecz jeszcze trzy lata temu nie do zrobienia cyfrą czy analogiem
    bez składania obrazów, np:
    http://as.elte-s.com/patrz/duze/1168.jpg

    --
    pozdrawia Adam
    /panowie, szybciutko z tą trumną bo tam spadek czeka.../