eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem? › Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
  • Data: 2013-03-20 15:00:09
    Temat: Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-20 14:35, Marek pisze:
    > Czyli sugerujesz zrobić tyle ile się da w tym tandemie grafika + xml a
    > resztę "klasycznie" - operując już na bitmapie w programie graficznym?

    Sugeruję wrzucić rawa do lr/acr czy co tam używasz, obrobić tak, żeby
    było najlepiej, a potem zapisać rawa w archiwum (jeśli jest tego warty),
    a bitmapą się cieszyć.
    XML wyrzucić po pracy, do niczego potrzebne nie są. Za pół roku będziesz
    lepiej obrabiał i pośmiejesz się z tych XML.

    > Razy N fotek :-)

    Po uwzględnieniu wszystkich okoliczności N winno wynosić 10 z jednego
    dnia zdjęć - czy to wycieczki, czy imprezki.
    Chyba, że robisz to zawodowo, to wtedy skalkuluj w cenie.

> [...]
    > poukładanymi butelkami na półkach. Butelki jasne - bar ciemny. Osoba na
    > pierwszym planie ostra jak brzytwa (nie mam na myśli temperamentu :-D ).
    > No i postanowiłem odszumić fotkę. Pojechałem standardowo suwakiem, szumy
    > ładnie zniknęły ale przy okazji rozmydliły się lekko "iskierki" w oku,
    > szmince itp. na których zachowaniu mi zależało. Więc wycofałem efekt (aż
    > boję się reakcji na słowo "wycofałem" :-D ), wziąłem pędzelek i dawaj
    > odszumianie między butelkami :-D W tym przypadku zależało mi na dużym
    > powiększeniu więc wyszłoby na wydruku. Oj napracowałem się wtedy...

    No i tak się to właśnie robi, tylko cała ''robota'' w takim przypadku to
    właśnie trzy minuty. Serio. A jeśli musisz się bawić z każdą butelką, to
    po prostu zrób zdjęcie jeszcze raz, już bez szumu, bo nie tędy droga.

    --
    pozdrawia Adam
    /łyżka na to: skoro nie widać różnicy, po co przepłacać; prawie czyni