eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem? › Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
  • Data: 2013-03-20 14:35:24
    Temat: Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-20 13:48, Janko Muzykant pisze:

    > Taka filozofia pracy (zresztą wzięło się to z wątku wcześniejszego)
    > sprowadzi Cię na manowce. XML to stan umysłu, a nie plik. Trzymamy
    > źródła (raw) i obrazy wynikowe, a w razie potrzeby używamy własnej
    > głowy, a nie pliku xml tworzonego lata temu.

    Czyli sugerujesz zrobić tyle ile się da w tym tandemie grafika + xml a
    resztę "klasycznie" - operując już na bitmapie w programie graficznym?

    > Nie no, trzy minuty poza jakimiś dzikimi wyjątkami :)

    Razy N fotek :-)

    A'propos - pamiętam jak zrobiłem zdjęcie portretowe na tle baru z
    poukładanymi butelkami na półkach. Butelki jasne - bar ciemny. Osoba na
    pierwszym planie ostra jak brzytwa (nie mam na myśli temperamentu :-D ).
    No i postanowiłem odszumić fotkę. Pojechałem standardowo suwakiem, szumy
    ładnie zniknęły ale przy okazji rozmydliły się lekko "iskierki" w oku,
    szmince itp. na których zachowaniu mi zależało. Więc wycofałem efekt (aż
    boję się reakcji na słowo "wycofałem" :-D ), wziąłem pędzelek i dawaj
    odszumianie między butelkami :-D W tym przypadku zależało mi na dużym
    powiększeniu więc wyszłoby na wydruku. Oj napracowałem się wtedy...

    Marek