  • Data: 2014-02-03 20:10:29
    Temat: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 03 Feb 2014 18:43:00 +0100, Marek napisał(a):

    > No to wyjaśnię gdyż widzę, że błądzisz. Ładowarki po 2A istnieją już od
    > dawna i sam taką mam w samochodzie (2 sloty: 1A oraz 2.1A). Ładuje ona
    > telefon jakikolwiek z wymienionych prądem ok 400mA a nie 2A. Nawet gdyby
    > miała 100A wydajności to i tak będzie telefon z niej ciągnął 400mA.

    Jeżeli dobierasz wszystko od sasa do lasa, zapomniałeś dodać. 5-6 lat temu
    miałem samochodową do Nokii 1,3 Ah.

> [...]
    > znać, że jest urządzeniem, które potrafi dać większy prąd niż standard
    > USB przewiduje, to telefon nie ma prawa pobierać więcej niż 0.5A
    > bodajże. W/g niepisanej normy sygnał podaje się poprzez zwarcie
    > przewodów danych (środkowe piny). I teraz jeśli mamy jakiś tam GoClever,
    > który ma najwyraźniej gdzieś taką sygnalizację i zawsze ciągnie na maksa
    > po trupach, to będzie się on szybko się ładował na byle czym i palił
    > wszystkie porty USB, które nie mają zabezpieczeń przeciwprądowych lub
    > nie są wysokoprądowymi (jakie bywają w niektórych płytach głównych PCtów).

    Mi Goclever niczego nie spalił. Jeżeli Tobie spalił, to współczuje.

    > Wracając do meritum: 850mA to daje dziadowska ładowarka a nie średnia.

    No patrz pan jakie cuda. Jeszcze parę postów wcześniej 850 mA byłą szybką,
    a teraz nagle stała się dziadowską. Cycat poniżej.

    > Szczerze mówiąc nawet nie widziałem takiej jeszcze. Wydajność popularnej
    > ładowarki nawet za 2zł to 1A. A skąd to wspomniane 850mA?

    Z Twojego posta.

    > Z pewnością
    > nie z parametrów ładowarki jak błędnie zakładasz.

    CYTUJĘ Ciebie. "Po drugie - producent daje szybką ładowarkę więc wie co
    robi. HTC Desire
    HD używam ponad 2 lata na szybkiej ładowarce (ok 850mA w szczycie) i nie
    obserwuję ubytków na baterii."

    > Telefon posiada w
    > sobie dość złożony układ ładowania, który przez cały okres ładowania
    > reguluje prąd zgodnie z zalecaną charakterystyką ładowania akumulatora
    > Li-Jon. Na początku ładowanie odbywa się małym prądem, potem rośnie do
    > wartości średniej i za jakiś czas - maksymalnej. Pod koniec procesu znów
    > opada. Proces zależy też od temperatury akumulatora. Prąd 850mA był
    > maksymalnym dla HTC Desire HD,

    Już wiesz skąd wspomniane 850mA?

    > dla jakiegoś tam Nexusa 5 wynosi ok 1A.
    >
    > Jeśli kupisz ładowarkę 2A, zewrzesz środkowe piny, to elektronika
    > telefonu i tak nie pozwoli na detonację baterii i ograniczy prąd do
    > maksymalnej wartości - typowo ok 800mA - 1A. Ładowarki o większym
    > amperażu mają zastosowanie jedynie przy urządzeniach z prądożernym
    > ekranem aby jeszcze starczyło na ładowanie baterii. Samo ładowanie
    > baterii w taki urządzeniach jest identyczne. Są grubsze od standardowych
    > baterie Li-Jon - dla nich prąd ładowania może być większy.

    Kumam. Szybka ładowarka może dać maximum 1A i 2A nie ma sensu. Ale
    równocześnie ładowarka 2A ma sens bo czasami może dać więcej. Urocze.

    > Czy sądzisz ponadto, że wyciągniesz te 2A na zwykłym kablu USB? Spadek
    > napięcia będzie na nim tak duży, że ograniczy prąd. Dlatego ładowarki
    > tego typu mają nierzadko przewód dedykowany, czasem wmontowany na stałe
    > w ładowarkę.

    Przecież mam dedykowany.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy