  • Data: 2014-02-03 22:38:20
    Temat: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-03 20:10, ALEX Alpha MR pisze:

    > Jeżeli dobierasz wszystko od sasa do lasa, zapomniałeś dodać. 5-6 lat temu
    > miałem samochodową do Nokii 1,3 Ah.
    Nie rozumiem związku? Skąd mam wiedzieć i po co mam wiedzieć co miałeś?

    Być może to literówka, sprostuję mimo to, że ładowarki mają "A" a
    akumulatory "Ah".

    > No patrz pan jakie cuda. Jeszcze parę postów wcześniej 850 mA byłą szybką,
    > a teraz nagle stała się dziadowską. Cycat poniżej.

    > Z Twojego posta.

    Oj, nie czytasz ze zrozumieniem albo trollujesz. Już sam nie wiem.
    Urywasz fragment z cytatu. Czy nie wyjaśniałem ze 2x, że 850mA NIE JEST
    ZWIĄZANE z ograniczeniami ładowarki lub jakością ładowarki (jak kto
    woli) lecz z prąd ogranicza elektronika telefonu? Rozpisałem dość
    szczegółowo jak to działa.

    > CYTUJĘ Ciebie. "Po drugie - producent daje szybką ładowarkę więc wie co
    > robi. HTC Desire
    > HD używam ponad 2 lata na szybkiej ładowarce (ok 850mA w szczycie) i nie
    > obserwuję ubytków na baterii."

    Bo TELEFON tyle chce brać a NIE ŁADOWARKA tyle może dać. 850mA to
    szybkie ładowanie trwające ok 3h. 400mA przynajmniej 8-9h a czasem nawet
    nigdy się telefon nie naładuje gdy jakaś aplikacja w tle chodzi. Teraz
    pojmujesz czemu te 400-500mA robi różnicę i czemu 850mA to szybkie
    ładowanie?

    Nadal twierdzę, że chcę szybkiej ładowarki samochodowej, która da mi
    prąd ładowania przynajmniej 850mA (850mA na podłączonym telefonie a nie
    2A na podłączonym mierniku). Pisałem też, że napis na ładowarce 2.1A nie
    robi na mnie wrażenia ani fakt, że tyle jest w stanie z siebie
    potencjalnie dać bo bez zwarcia pinów danych nie będzie nawet pół
    ampera. Mówiąc obrazowo - szybka ładowarka to taka, która ma zwarte piny
    środkowe i nie ważne, czy ma wydajność 1A, 2A czy 4A bo to na nic nie
    wpływa. Ale widzę, że to już załapałeś poniżej...

    > Kumam. Szybka ładowarka może dać maximum 1A i 2A nie ma sensu.

    No wreszcie.

    > Ale
    > równocześnie ładowarka 2A ma sens bo czasami może dać więcej. Urocze.

    ...i o czym wspomniałem również opisując jakie to okoliczności mogą
    nastąpić. Nie dotyczą one "jakiś tam smartfonów" jak się wyraziłeś, a ja
    takowy właśnie posiadam: zwykły, topowy hardware. Nic szczególnego.

    > Przecież mam dedykowany.

    No więc właśnie. Wyjaśnię Ci, że taki kabel w przypadku "jakiś tam
    smartfonów" - a o nich jest ten wątek - jest psu na budę potrzebny bo
    urządzenie i tak tego nie wykorzysta. A mi chodzi tylko w w miarę
    zgrabną, przynajmniej 1-amperową ładowarkę samochodową, która łaskawie
    powie telefonowi "bierz ze mnie ile chcesz". Co Ty masz a czego nie, nie
    ma tu zastosowania.

    Ten dedykowany przewód nie daje gwarancji, że sprawdzi się w "jakiś tam
    smartfonach" bo nie ma pewności, że producent zwarł w nim piny 2 z 3.

    Marek