  • Data: 2014-02-03 18:43:00
    Temat: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-03 16:41, ALEX Alpha MR pisze:

    > Nie wiem i nie interesuje mnie to. To ładowarka do Gocleverów, a nie
    > jakichśtam Nexusów. A wracając do meritum 850 mA to daje średnia ładowarka,
    > szybka musi dawać ponad 1A, praktycznie do 1,5A. A znając życie niedługo
    > będą i po 2A.

    No to wyjaśnię gdyż widzę, że błądzisz. Ładowarki po 2A istnieją już od
    dawna i sam taką mam w samochodzie (2 sloty: 1A oraz 2.1A). Ładuje ona
    telefon jakikolwiek z wymienionych prądem ok 400mA a nie 2A. Nawet gdyby
    miała 100A wydajności to i tak będzie telefon z niej ciągnął 400mA.

    A dlaczego się tak dzieje? Proste: jeśli ładowarka nie daje telefonowi
    znać, że jest urządzeniem, które potrafi dać większy prąd niż standard
    USB przewiduje, to telefon nie ma prawa pobierać więcej niż 0.5A
    bodajże. W/g niepisanej normy sygnał podaje się poprzez zwarcie
    przewodów danych (środkowe piny). I teraz jeśli mamy jakiś tam GoClever,
    który ma najwyraźniej gdzieś taką sygnalizację i zawsze ciągnie na maksa
    po trupach, to będzie się on szybko się ładował na byle czym i palił
    wszystkie porty USB, które nie mają zabezpieczeń przeciwprądowych lub
    nie są wysokoprądowymi (jakie bywają w niektórych płytach głównych PCtów).

    Wracając do meritum: 850mA to daje dziadowska ładowarka a nie średnia.
    Szczerze mówiąc nawet nie widziałem takiej jeszcze. Wydajność popularnej
    ładowarki nawet za 2zł to 1A. A skąd to wspomniane 850mA? Z pewnością
    nie z parametrów ładowarki jak błędnie zakładasz. Telefon posiada w
    sobie dość złożony układ ładowania, który przez cały okres ładowania
    reguluje prąd zgodnie z zalecaną charakterystyką ładowania akumulatora
    Li-Jon. Na początku ładowanie odbywa się małym prądem, potem rośnie do
    wartości średniej i za jakiś czas - maksymalnej. Pod koniec procesu znów
    opada. Proces zależy też od temperatury akumulatora. Prąd 850mA był
    maksymalnym dla HTC Desire HD, dla jakiegoś tam Nexusa 5 wynosi ok 1A.

    Jeśli kupisz ładowarkę 2A, zewrzesz środkowe piny, to elektronika
    telefonu i tak nie pozwoli na detonację baterii i ograniczy prąd do
    maksymalnej wartości - typowo ok 800mA - 1A. Ładowarki o większym
    amperażu mają zastosowanie jedynie przy urządzeniach z prądożernym
    ekranem aby jeszcze starczyło na ładowanie baterii. Samo ładowanie
    baterii w taki urządzeniach jest identyczne. Są grubsze od standardowych
    baterie Li-Jon - dla nich prąd ładowania może być większy.

    Czy sądzisz ponadto, że wyciągniesz te 2A na zwykłym kablu USB? Spadek
    napięcia będzie na nim tak duży, że ograniczy prąd. Dlatego ładowarki
    tego typu mają nierzadko przewód dedykowany, czasem wmontowany na stałe
    w ładowarkę.

    Marek