eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzy filtry ND pogarszają jakość obrazu?Re: Czy filtry ND pogarszają jakość obrazu?
  • X-Received: by 10.140.109.199 with SMTP id l65mr6885qgf.32.1401430792325; Thu, 29 May
    2014 23:19:52 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.109.199 with SMTP id l65mr6885qgf.32.1401430792325; Thu, 29 May
    2014 23:19:52 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!hl10no763425
    3igb.0!news-out.google.com!qf4ni17772igc.0!nntp.google.com!c1no20548680igq.0!po
    stnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 29 May 2014 23:19:52 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <lm8dkm$j25$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=80.120.188.1;
    posting-account=JOtkwgoAAAA9ocXNwD7vxptlRFKa5e2C
    NNTP-Posting-Host: 80.120.188.1
    References: <llngcd$ipd$1@node1.news.atman.pl>
    <1ck1dbmm6iomd$.pobiegmbi4d7$.dlg@40tude.net>
    <lm1c6a$r1d$1@dont-email.me> <lm1hei$qiq$1@node2.news.atman.pl>
    <lm1j41$79m$1@dont-email.me> <lm1kh6$teb$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <lm1s2l$5av$1@node2.news.atman.pl> <lm1svd$99g$1@dont-email.me>
    <lm1ugk$7j4$2@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lm22ri$c4g$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lm2uae$iot$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lm8dkm$j25$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: Czy filtry ND pogarszają jakość obrazu?
    From: XX YY <f...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 30 May 2014 06:19:52 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:903631
    [ ukryj nagłówki ]

    Am Freitag, 30. Mai 2014 00:50:55 UTC+2 schrieb Marek:
    > W dniu 2014-05-29 22:10, Krzysztof Halasa pisze:
    >
    >
    >
    > >> Mówimy o praktyce a nie teorii. A w praktyce daje się tyle bitów
    >
    > >> przetwornika A/C aby pokryć nim maksymalną dynamikę matrycy (czyli
    >
    > >> przy ISO 100). Tak więc poziom szumów oraz maksymalna wartość sygnału
    >
    > >> określają przedział dolny i górny kwantyzacji. Tak?
    >
    > >
    >
    > > Czasem, pewnie tak. Czy zawsze, to bardzo wątpię.
    >
    >
    >
    > Z pewnością gdzieś marketing bruździ. Jednakże w lustrzankach byłaby to
    >
    > niezła wtopa gdyby kilka bitów zawsze szum wyłacznie zawierało.
    >
    >
    >
    > > Czas wpływa dość liniowo na zebrany ładunek, sygnał jest proporcjonalny
    >
    > > do ładunku. To chyba jest dość proste.
    >
    >
    >
    > Wytłumacz to XX YY. Mi się nie udało. W/g niego sygnał to wyłącznie
    >
    > jasność światła... chociaż raz przez chwilę zmienił zdanie i nazwał
    >
    > sygnałem zgromadzony ładunek. Jednakże stan taki utrzymywał się przez ok
    >
    > 5 następnych zdań aż zatoczył koło i stał się znów jasnością światła.
    >
    > Katastrofa...
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek


    ciagl nie rozumiesz. dopoki nie zrozumiesz , bedziesz topasowyal jakies tam wymyslone
    na poczekaniu teorie i dochodzil do absurdalnych wnioskow.

    nie czytalem wszystki postow , ale jakis tam rechot zab zauwazylem , zapewnie wiecej
    osob nie qma.

    jesze raz - najpierw przyklad myslowy:

    wyobrazmy sobie ze w kinie mamy dwa projektory. Operator moze regulowac moc zarowki ,
    tym samy jasnosc padajacego na ekran filmu.

    w pierwszym projektorze wyswitla na ekran film na poziomie mocy 1.
    odpowiada temu jakis poziom jasnosci obrazu na ekranie 1 . niech to bedzie 1 lumen (
    tez moc).

    nastepnie z drugiego projektora rzutuje na ekran inny film

    jesli mac bedzie porownywalne np 1 - obydwa obrazy beda widoczne , beda zachodzic na
    siebie. obraz 1 bedzie zaklocal obraz 2.

    zwiekszajac moc projektora 2 obraz bedzie coraz jasniejszy. coraz lepiej zbaczymy na
    ekranie film 2 , film jeden bedzie coraz mniej widoczny. ten film 1 to szum ( ciagle
    o stalej mocy).
    powiedzmy ustali moc filmu 2 na poziomie 10.

    bedziemy mieli na ekranie film 2 o poziomie sygnalu 10 i film 1 o poziomie sygnalu
    1.


    Stosunek S/n wynosi 10/1 = 10 , w kazdej chwii czasowej.


    a teraz integrujmy sygnal w dowolnym przedziale czasowym.
    po integracji w czasie otrzymamy energie.

    poziom sygnalu i szumu mozna narysowac na krzywj moc=f( czas)

    http://spherapan.vot.pl/aa.jpg

    jesli zintegrujemy w czasie t sek to dla filmu 2 pole pod prosta 2 bedzie
    zintegrowana energue ES w czasie t sek ( dowolnym) , Dla szumu pole pod krzywa N w
    czasie t da nam energie EN

    stosunek wielkosci tych pol ES/EN jest dla kazdego czasu integracji dokladnie taki
    sam jak S/N.
    i tak dla np 10 sek dostaniemy odpowiednio ES = 100 , EN=10

    ES/EN =10 - tyle samo

    po 50 sek:
    ES=500 , EN=50

    ES/EN =10 - tyle samo.

    niezaleznie od czasu integracji stusunek ES/EN jest ten sam i rowny E/S.

    od tego E/S zalezy widzialnosc szumu , jest ono rowne ES/EN , ktore nie zalezy od
    czasu , a wiec widzialnosc szumu NIE ZALEZY OD CZASU INTEGRACJI.


    Jesli sygnal i szum beda jakos tam zmiene w czasie , to to niczego nie zmienia.
    Wwczas liczy sie wartosc srednie S i N w czasei integracji , ktore sa rowne Calce z
    funkcji podzielonej przez zakres integracji. MOzna zawsze doprowadzic do usrednionej
    wartosci w czasie integracaji.


    I teraz pytanie , ktore wyjasnis dlaczego wielu sadzi ze od czazu zaleza szumy.

    w wielu aparatach jest funkcja pozwalajaca na dodatkowe odszumianie na bardzo dlugich
    czasach naswietlen. mozna sadzic wiec, ze te dlugie czasy naswietlen powoduja
    wskutek integracji szumu jego nieproporcjonalnie silny wzrost.
    NIE - to jest BLEDEM.

    Te dlugie czasy oznaczaja , ze poziom sygnalu jest bardzo niski , dlatego wymaga sie
    dlugiej integracji aby osiagnac wymagane ES.

    ten slaby poziom sygnalu na wejsciu oznacza niskie E/N stad widzialnosc szumu ,
    ktory rzeczywiscie warto dodatkowo oslabic jakims specjalnym zabiegiem rachunkowym


    a teraz mozesz sam to potwierdzic w rzeczywistzosci:

    zrob zdjecie szarej tablicy , na rozostrzonenej nastwie ostrosci wytnij jakis akwalek
    ( to nie powinna byc cala plaszczyzna ) i pomierz szumy.


    raz z filtrem ND raz bez.

    na zdjeciu z filtrem szum bedzie wiekszy ( mniejsze S/N). ja przy wzroscie czasu o
    3,5 eV wywolanym spadkein sygnalu o 3,5 eV pomierzylem wzrost szumu o 20 %



    zaczynasz powtarzac juz jak mantra jakies niejasne historioe , przeczace i teorii i
    praktyce.

    POniewaz filtr ND powoduje spadek S , musi spowodowac jakis tam wzrost szumu.
    czy przeszkdza , na ile to widoczne , to zalezy od aparatu , konkretnej sceny.
    Nie mozna powiedziec , ze szum nie rosnie. W tych noramlynch zakresach czasow
    naswioetlenia rzedu ulamkow sekund znajdujemy sie w zakresie , ze szum ma najczesciej
    i tak niski poziom , tzn jego wzrost nie rzuca sie szczegolnie w oczy. jelsi jestes
    w zakresie , ze szum zaczyna juz byc dobrze widoczny , to kazdy przyrost jest czyms
    niekorzystnym.

    ten watek zaczyna juz byc nudny , bede wiec powoli sie wylaczal .















Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: