eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy dobrze rozumiem?Re: Czy dobrze rozumiem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!pwr.wroc.pl!news.wcss.wroc.pl!newsfeed.
    pionier.net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Jan 2013 18:06:06 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy dobrze rozumiem?
    In-Reply-To: <kck29r$a8g$1@mx1.internetia.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1301101756460.420@quad>
    References: <50ed4896$0$1216$65785112@news.neostrada.pl> <gfa902md0tpd$.dlg@myjk.org>
    <kck29r$a8g$1@mx1.internetia.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 41
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1357837572 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26681 83.15.167.123:63363
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478942
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 9 Jan 2013, BartekK wrote:

    > Wystarczyłoby zmienić w przepisach, że tablica z "ograniczeniem prędkości"
    > podaje jedynie nie "dozwoloną prędkość", a prędkość "maksymalną zalecaną dla
    > bezpiecznej jazdy" ale jej przekroczenie nie jest karalne.
    > Karalne (i to drastycznie mocniej niż w innym przypadku) jest spowodowanie
    > zdarzenia z powodu przekroczenia tej prędkości:
    [...]
    > Jeśli w jakimś miejscu jest faktyczna konieczność zwolnienia (np obecnie jest
    > 30km/h bo ostry zakręt) to i tak jest to sygnalizowane odpowiednim znakiem
    > informacyjnym (ostry zakręt, skrzyżowanie, niebezpieczny punkt,
    > podporządkowana za 300m itp). Wystarczyłoby czytać te znaki a nie ignorować.

    Ale powstaje dodatkowy problem z ustalaniem winy.
    Gość ma pierwszeństwo, i teraz on jest winnym z tytułu "spowodowania
    niemożliwości" (niemożliwości dostatecznie wczesnego spostrzeżenia)
    poprzez złamanie zakazu: to nie przypadek kiedy widzi że ten
    z pierwszeństwem jedzie za szybko.
    Taka propozycja IMVHO wskazywałaby na konieczność wprowadzenia
    obowiązku jazdy z "prędkością zasięgu wzroku" (kraksa za zakrętem
    ->winny).

    No i dochodzi intencja umożliwienia włączenia się do ruchu
    tym z boku (pod warunkiem przestrzegania prawa przez tych
    z pierwszeństwa oczywiście).

    Na mój gust, proponujesz wprowadzenie DWU kategorii znaków :)
    (a co konwencja na to?)

    > Jeśli w jakimś miejscu jest konieczność, by auta zwalniały, bo np inaczej
    > piesi nie mogliby przejść przez jezdnię bezpiecznie - to wystarczy zrobić
    > szykanę czy inny próg zwalniający...

    Nie wszędzie można, wystarczy że tą drogą jeżdżą ciężąrówki lub
    autobusy.

    > No ale to nie przejdzie z kilku powodów. Choćby fiskalno-budżetowych...

    Ale nie tylko :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: