  • Data: 2013-01-10 18:06:06
    Temat: Re: Czy dobrze rozumiem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jan 2013, BartekK wrote:

    > Wystarczyłoby zmienić w przepisach, że tablica z "ograniczeniem prędkości"
    > podaje jedynie nie "dozwoloną prędkość", a prędkość "maksymalną zalecaną dla
    > bezpiecznej jazdy" ale jej przekroczenie nie jest karalne.
    > Karalne (i to drastycznie mocniej niż w innym przypadku) jest spowodowanie
    > zdarzenia z powodu przekroczenia tej prędkości:
    [...]
    > Jeśli w jakimś miejscu jest faktyczna konieczność zwolnienia (np obecnie jest
    > 30km/h bo ostry zakręt) to i tak jest to sygnalizowane odpowiednim znakiem
    > informacyjnym (ostry zakręt, skrzyżowanie, niebezpieczny punkt,
    > podporządkowana za 300m itp). Wystarczyłoby czytać te znaki a nie ignorować.

    Ale powstaje dodatkowy problem z ustalaniem winy.
    Gość ma pierwszeństwo, i teraz on jest winnym z tytułu "spowodowania
    niemożliwości" (niemożliwości dostatecznie wczesnego spostrzeżenia)
    poprzez złamanie zakazu: to nie przypadek kiedy widzi że ten
    z pierwszeństwem jedzie za szybko.
    Taka propozycja IMVHO wskazywałaby na konieczność wprowadzenia
    obowiązku jazdy z "prędkością zasięgu wzroku" (kraksa za zakrętem
    ->winny).

    No i dochodzi intencja umożliwienia włączenia się do ruchu
    tym z boku (pod warunkiem przestrzegania prawa przez tych
    z pierwszeństwa oczywiście).

    Na mój gust, proponujesz wprowadzenie DWU kategorii znaków :)
    (a co konwencja na to?)

    > Jeśli w jakimś miejscu jest konieczność, by auta zwalniały, bo np inaczej
    > piesi nie mogliby przejść przez jezdnię bezpiecznie - to wystarczy zrobić
    > szykanę czy inny próg zwalniający...

    Nie wszędzie można, wystarczy że tą drogą jeżdżą ciężąrówki lub
    autobusy.

    > No ale to nie przejdzie z kilku powodów. Choćby fiskalno-budżetowych...

    Ale nie tylko :)

    pzdr, Gotfryd