  • Data: 2010-01-15 08:47:10
    Temat: Re: Czy cos wiadomo o ekranach dotykowych?
    Od: ToMasz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    raviz pisze:
    > Poki co wyglada to jeszcze na bajer, ael mysle, ze szybko moga ten
    > ficzer zaadaptowac do obslugi na przyklad aplikacje 3d
    >

    > http://www.cdaction.pl/news-7225/multitouch-w-window
    s-7-wideo.html
    bajer i to straszny
    Ekrany dotykowe zostały wprowadzone do urządzeń jako mniejsze zło, a nie
    remedium na wszystkie problemy. Tam gdzie niema miejsca na klawiaturę a
    jest ona rzadko używana, tam ekran dotykowy ma swoje miejsce - PDA i
    inne maleństwa. W domu? po co?
    1. zasłaniasz palcem/rysikiem to co widzisz lub zmiejszasz ekran
    wyświetloną na nim klawiaturą.
    2. Ekran tak naprawde niewie czy Twój dotyk jest dotykiem czy
    przesunieciem, gdyś zazwyczaj (99%) jest on przesunięciem
    _niezamierzonym_, lecz w 50% przypadków stanie sie po sekundzie
    przesunieciem zamirzonym. zagmatwałem? Myszką klikniesz w punkt - i jest
    OK palcem nie. zawsze dotkniesz grupy punktów, ato jest interpretowane
    jako mikroprzesuniecie. wiec już na przedstawionym filmie widać lagi
    tego dotyku....
    3. Brak precyzji. kaman jaką mozesz mieć precyzje palcem? z drugiej
    strony mozna rysikiem, ale co z multidotykiem? Problem znany z iPhona.
    niema rysika, bo jest multidotyk. Byłby ryskik, niebyło by iPhona.
    4. technologia. na normalnych ekranach dotykowych znanych z 99% PDA drag
    &drop ma wdzięk i lotność taką jak przesuwanie lodówki i pralki.
    poprostu nacisk jest zbyt duży zeby coś wmiarę sensownie sunąć. W
    iPhonie i touchpadach laptopów to wyeliminowano, ale na filmie coś tam
    chyba słychać o braku precyzji? Jeśli ten problem zostanie rozwiazany, a
    zapewne jest to kwestia czasu i pieniedzy, to zobaczymy ekrany dotykowe
    w wielu urządzeniach, ale domowych - najpóźniej

    ToMasz