  • 11. Data: 2012-04-26 11:49:33
    Temat: Re: Czy ciśnienie może uszkodzić aparat ?
    Od: mariusz <m...@o...pl>

    W dniu 2012-04-25 08:36, Jacek Czerwinski pisze:

    > Dodam, parcie na obiektyw może utrudnić AF, zoom lub nawet trwale go
    > uszkodzić. Przyjmując 10cm2 powierzchni 'przodu' ma 5m głebokości to
    > jest 5kg.

    Ale ty mówisz o sytuacji gdy ciśnienie działa tylko z "jednej strony".
    Body ani obiektyw nie są na tyle szczelne żeby taka sytuacja miała
    miejsce. Ciśnienie przecież się wyrówna i będzie z taką samą siłą
    naciskało zarówno z "wierzchu" jak i "od spodu". Czyli można powiedzieć
    że siły się zniwelują a aparat+obiektyw będzie pracował w środowisku o
    takim samym ciśnieniu tyle że wyższym. Mylę się ?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 12. Data: 2012-04-26 11:55:16
    Od: mariusz <m...@o...pl>

    W dniu 2012-04-24 12:08, Andrzej Lawa pisze:

    > [ciach]

    > Czego nie rozumiesz w powyższym?

    "We recommend you to use..." nie znaczy "nie wolno" i że nie można zejść
    na większe głębokości. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem ale o to
    ryzyko właśnie się pytam ...

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 13. Data: 2012-04-26 12:56:15
    Od: Qbab <b...@a...onet.pl>

    W dniu 4/26/12 11:49 AM, mariusz pisze:

> [...]
    > że siły się zniwelują a aparat+obiektyw będzie pracował w środowisku o
    > takim samym ciśnieniu tyle że wyższym. Mylę się ?

    Mylisz się, tzn. nie mylisz się do co wyrównania ale to wyrównanie
    spowoduje zmniejszenie objętości zamkniętej obudowy (osłony) i z tego
    cały problem. No chyba że ją przed nurkowaniem tak napompujesz że po
    zgnieceniu aparat nadal będzie miał luźno.

    Qbab

  • 14. Data: 2012-04-26 13:11:21
    Od: mariusz <m...@o...pl>

    W dniu 2012-04-26 12:56, Qbab pisze:
    No chyba że ją przed nurkowaniem tak napompujesz że po
    > zgnieceniu aparat nadal będzie miał luźno.

    I to jest sedno sprawy

    Dzięki
    Mariusz

  • 15. Data: 2012-04-26 14:33:16
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    drobny szczegół, z zewnątrz jest woda, w środku powietrze i sztywny
    (przynajmniej do czasu swego ostatniego zgniecenia) aparat.

    jak sobie to wyrównywanie wyobrażasz?
    ja to z czasów pochodzę, jak matura z matmy była obowiązkowa, i żaden
    profil w liceum nie był zupełnie zwolniony z fizyki, i chyba
    niedzisiejszy jestem, bo to było stressujące szkolnictwo.

> [...]
    > cały problem. No chyba że ją przed nurkowaniem tak napompujesz że po
    > zgnieceniu aparat nadal będzie miał luźno.

    Napompujesz nad wodą do 0,5 atm (schodząc na 5 metrów) jakąś
    prezerwatywkę? na pewno się da - nie wiadomo tylko czy drugi raz też :P

    Ponton pompuje się do 0.1 , zobacz jaką ma grubą skórę.

  • 16. Data: 2012-04-26 14:54:47
    Od: mariusz <m...@o...pl>

    W dniu 2012-04-26 14:33, Jacek Czerwinski pisze:

    > Napompujesz nad wodą do 0,5 atm (schodząc na 5 metrów) jakąś
    > prezerwatywkę? na pewno się da - nie wiadomo tylko czy drugi raz też :P

    IPX8
    http://www.dicapac.com/products/whatis.asp?menuCode=
    MN020100
    Na samym dole strony

    > Ponton pompuje się do 0.1 , zobacz jaką ma grubą skórę.
    Ale to nie łódź podwodna ... :D

    Mariusz

  • 17. Data: 2012-04-26 15:10:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> wrote:

    > drobny szczegół, z zewnątrz jest woda, w środku powietrze i sztywny
    > (przynajmniej do czasu swego ostatniego zgniecenia) aparat.
    >
    > jak sobie to wyrównywanie wyobrażasz?

    No wystarczy nawiercić otwór wyrównawczy w osłonie i obudowie
    aparatu ;-) - po napełnieniu wodą aparat nie będzie wyraźnie zgniatany
    nawet poniżej szelfu... :))

    [mr.]

  • 18. Data: 2012-04-26 18:16:54
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-04-26 14:54, mariusz pisze:

    > IPX8
    > http://www.dicapac.com/products/whatis.asp?menuCode=
    MN020100
    > Na samym dole strony

    Dzięki za linka. Z mało szczegółowych zdjęć wnioskuję, że otoczenie
    obiektywu chyba jest sztywne, tj parcie jest odnoszone na korpus a nie
    na silnik/slimak autofocusa czy zooma.

  • 19. Data: 2012-04-27 08:33:54
    Od: mariusz <m...@o...pl>

    W dniu 2012-04-26 15:10, Mariusz [mr.] pisze:

    > No wystarczy nawiercić otwór wyrównawczy w osłonie i obudowie
    > aparatu ;-) - po napełnieniu wodą aparat nie będzie wyraźnie zgniatany
    > nawet poniżej szelfu... :))
    >

    > [mr.]
    Ha ha ha ...
    Mariusz