  • Data: 2016-12-22 16:15:05
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    Thu, 22 Dec 2016 13:51:32 +0100, J.F.

    >T3 ma dawać w podstawie 300km. Znacznie więcej niż potrzeba autom
    >miejskim
    >o których była główna dyskusja.

    No i do miasta starczy. Ale za miasto juz nie. Wiec trzeba dwa.

    W sytuacji, gdy na jedno auto nie ma w miescie parkingu ... kiepsko to
    widze.
    Chyba, ze urzednicy swoje zrobia - na dalsze wypady pojade spalinowym,
    a na blizsze elektrycznym ... tramwajem :-)

    >Celowa, żeby tylko nie rezygnować ze spalinówek, ale nadal ślepa.

    Ale mnie na spalinowce wcale nie zalezy.
    Mnie zalezy na 400km zasiegu z czasem tankowania 5 minut.

    >Daleko
    >jestem od teorii spiskowych, jednak dziwi mnie niechęć producentów
    >samochodów spalinowych do elektryczności.

    Moze po prostu realnie patrza na zagadnienie i mowia "przy obecnej
    technice to sie nie sprzeda".
    Zreszta jak widac nie jest to jakas wielka niechec, bo modeli
    elektrycznych i hybrydowych przybywa.

    >Ta droga jest już znacznie sensowniejsza niż hybryda jeśli chodzi o
    >szybkość tankowania, ale czy lepsza niż akumulatory, to już tak do
    >końca
    >przekonany nie jestem.

    Akumulatorow zawsze zabraknie. Chyba, ze zrobia takie na 2 tys km.

    Ogniwo paliwowe nie ma niskiej sprawnosci silnika cieplnego
    wynikajacej z termodynamiki - i to jest bardzo obiecujace.
    Ale jak widac materia jest oporna.
    Choc gdyby tak wiatraki i solary produkowaly wodor, a dzieki wysokiej
    sprawnosci niewielki zbiornik moglby napedzac auto dlugo ... i moze
    nie trzeba benzyny.

    J.