  • Data: 2018-05-07 06:20:39
    Temat: Re: Czy aby samochody winne?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 6 maja 2018 08:10:38 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 6 May 2018 05:15:02 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Może i nie kopci, ale ludzi truje, bo przy wysokoprężnym spalaniu powstaje
    > NOx, a wraz z tym także PM (choć niewidczne, to tym właśnie groźniejsze)
    > który do PMów się przyklejają i wlatają do płuc.

    No truje, nawet szynka z tesco truje azotynami, nawet swieze mieso z ekologicznej
    zwierzyny powoduje wieksza szanse na raka.

    Wiesz, lepiej byc pieknym, zdrowym, mlodym i bogatym ale praktyka jest taka ze mamy
    to na co nas stac.

    Jestesmy na takim poziomie rozwoju i mozemy zrobic tyle ile mozemy. Czasem udaje sie
    ominac pewne kiepskie rozwiazania a czasem nie.
    W tym przypadku sie nie daje. A przynajmniej nie bez poswiecenia sie naprawde
    solidnie.

    Mozna by tu zrobic podwatek o tym jak aktualne pokolenie utrzymuje siebie, dzieci,
    starszych i jeszcze na emeryture maja odkladac. W skrocie: nas na to nie stac mimo ze
    to pozadane i sluszne. I to nie jest zadanie dla kowalskiego aby sie udalo. Elity
    powinny zaaranzowac warunki tak aby sie oplacilo. Odpuscic vat na solary,
    fotowoltaike, ulatwic podpinanie mocy indywidualnej do sieci, zorganizowac tani gaz.
    Kowalski sie rzuci i zrobi zeby bylo czysto. Odwrotnie nie wyjdzie. Nie wychodzi...

    > Nie rób sobie jaj... :P Przecież da się wyliczyć ile powinno powstać
    > popiołu a ile powstaje. Takie wałki to mogą sobie pod strzechami robić a
    > nie w zakładach.

    No to co szkodzi sprawdzic? :) Jak wyjdzie ze nie ma korelacji to temat zamykamy :)

    > W PL z 1kWp około 800kWh/rok.

    no czyli nieco mniej niz zalozylem. 400pln. I to takie 400 kreatywne, odrzucajac
    akcyze, vat itp. wyjdzie gorzej.

    > Zwrotu do czego?

    Zwrotu inwestycji.
    Masz dzis 4500pln. Wydajesz i kasa wraca powoli spowrotem w mniejszych kosztach en.
    el. zejdzie 9-12 lat abys mial spowrotem te 4500 plus instalacje ktora ci bedzie
    robic prad.

    > Daj przykład wymiany CAŁYCH aku, bo ja się nie spotkałem.

    Napisalem ze takie jest pojmowanie.
    Praktyka jest bardziej kolorowa. Jak bateria ma juz te 300-500-1000 ladowan to
    pracowite sprawdzenie kazdego ogniwa i wymiana pojedynczych zaczyna wygladac jak
    hobby bo te ogniwa padna pi*oko rownoczesnie. W perspektywie kolejnych 3-5lat.
    Czyli najpierw mamy 100% dobrych ogniw. Jezdzimy autem te 500 ladowan. Niektore
    zaczynaja padac. Widac mniejszy zasieg.
    Jezdzimy dalej kolejne 500 ladowan. I zasieg mamy 70% pierwotnego.
    No to zabieramy sie za dlubanine. Rozbieramy aku, szukamy kiepskich ogniw.
    Wymieniamy, zalozmy ze bylo to 5%.
    Fajnie. Ale po kolejnych 200 ladowaniach mamy kolejne ogniwa ktore juz sie koncza. I
    powtarzamy zabawe?

    To juz nie wyglada na bezobslugowa jazde. Moze jest nieco milsze w ogarnieciu niz
    wymiana walka rozrzadu czy lozysk walu korbowego ale nie jest takie jak Jay Leno
    opisywal.

    > W przypadku samochodów się zgadzam, do niedawna w przypadku paneli również.

    I konkludujac.
    Ja rozumiem ze fajnie miec piec na gaz, grzac sie tanio i czysto i wygodnie.
    Tyle ze rzeczywistosc na to nie pozwala. I nawet zakladajac ze nowe domy budujemy
    "porzadnie bo dla siebie" to zejdzie nam 100lat zanim stare brudzace domy wymienimy.
    Albo przynajmniej 40-50 zanim instalacje zostana zmodernizowane.
    I to w przypadku kiedy gaz sie oplaci.
    I to nie wina kowalskiego ze nie chce sie poswiecac dla ogolu jak ogol ma go w
    powazaniu...