  • Data: 2016-01-16 02:34:39
    Temat: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Faktycznie sprzęt Diory był taki dobry, że wyprzedzał w/w marki?

    Co do Diory sie nie wypowiem, bo nie mialem. Mam natomiast Radmora i
    smialo moge powiedziec, ze to kawal porzadnego sprzetu. Niezwykle
    starannie wykonany. Firma zreszta istnieje i ma sie doskonale. Pisza, ze
    nawet serwisuja swoj dawny sprzet audio. Mam tez mala wieze Technicsa i
    to koszmarna tandeta: laminat papierowy, klejem mocowane przewody, trafo
    parzy. Podlaczam Radmora do perkusji - gra, podlaczam do Technicsa -
    kazde uderzenie powoduje zadzialanie jakis ukladow zabezpieczajacych,
    wlacza sie wiatrak i tyle, niezaleznie od ustawienia glosnosci.
    Natomiast wspomniane przez Ciebie firmy to glownie Japonce. Teraz pewnie
    Chiny. Nie wiem jak Grundig. Nie sadze, zeby jakos celowo wykanczali
    polska elektronike, ale tez nie zdziwilbym sie, jakby Niemcy tak sobie
    zazyczyli.
    Kiedys wieza kosztowala iles srednich krajowych, a i tak spod lady sie
    zdobywalo takie rzeczy. Szlo to na zachod, gdzie jesli PRL zarobil na
    tym 30$, to mial na pensje pracownika.
    Teraz mozesz wejsc do sklepu, kupic bulki, mleko, wieze, telewizor i
    kasy Ci zostanie. No chyba, ze kupisz duzo mleka;-)
    Nie ma dzisiaj racji bytu fabryka, ktora zatrudnia tysiace ludzi. Nie
    zarobi na siebie.
    Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze takie kanalie jak Bielecki, Buzek,
    czy Miller co nie mogli ukrasc, to zniszczyli.
    Produkowalismy wiele fajnych rzeczy i moglismy miec jakas nasza
    specjalnosc. Chocby lampy produkowac dla audiofili. Najbardziej szkoda
    ludzi, ktorzy wiedzieli jak sie to robi. Zamiast mamy teraz najwiecej
    ekonomistow na 1000 mieszkancow, cala mase urzednikow, specjalistow od
    marketingu i hotelarstwa, dziennikarzy. No ale jak pokazuje przyklad
    Radmora - da sie jednak przetrwac i wyjsc na prosta. Cen swoich
    produktow nie podaja, jak przystalo na polska firme, no ale pewnie kase
    robia na wojsku. Mi natomiast przyslali serwisowke swojego amplitunera
    calkiem za darmo jak ladnie poprosilem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa