  • 21. Data: 2009-09-08 09:25:47
    Temat: Re: Czy Canon szykuje pogrzeb działu kamer video
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Pokazać im alternatywę, zrobić ogólną kampanię na rzecz nierobienia
    > wiochy... no wiem, że się nie da tak łatwo, ale liderów jest niewielu.

    Za wcześnie, znam ludzi co "nie wiedzą ile kasy mają" a w zameczkach jeszcze
    stare GoldStary, lud musi wejść w cyfrowy odbiornik. Lud nie liderzy - jak to
    ująłeś.

    Ja próbuje (z LX3) pokazać różnicę, jeszcze nie dociera, że lepsze iso 800 na
    odbitce 10x15 i tak nie będzie tego widać, nie, nie podoba się i już. W
    bezpośrednim zestawieniu lud wybiera zdjęcie na iso 100 z obgrzyganym fleszem.
    Trochę ich rozumiem, przynajmniej mają wszystko biało na czarnym ;)
    Za wcześnie, choć już za rogiem.

    Co do video: Canon ostro przygrywa by być gotowym na ataki ze strony RED, już
    zapowiedzieli konkurencyjne do Scarlett urządzenie wspierające szkła ef.

    Śmiem twierdzić (całkiem w ciemno), że 7D w video to pikuś co szykują w tym
    nowym urządzeniu.
    Podczas premiery odświeżonych kamer $4k HDV Canon Video Guru beknął o pracach
    nad własnym kodekiem - pewnie o to chodzi, 4:4:4, itp, itd.
    Do tego wszystkiego dochodzi fakt, że gostek co kręcił "ten filmik" z 5DII
    twierdzi, że wszyscy chcą video obok zdjęć i Canon będzie sypał video ficzerami
    według półki (time code, itd.)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 22. Data: 2009-09-08 09:50:36
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    to podobnie jak zdjęcia...

  • 23. Data: 2009-09-08 09:54:41
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > W Niemczech dla przykładu ciężko doszukiwać się wiochy czy diskopolo.

    byłbym zachwycony gdyby Niemcy bawili się przy discoPOLO (nie wiem czy Włosi
    są zachwyceni kiedy Polacy bawią się przy ITALOdisco)

    > Ot, nasiadówa przy piwie i paluszkach ;)
    a u nas nasiadówa przy wódce i golonce jest przerywana potańcówkami (nie
    walcem nie polonezem ale przy tym co nie sprawia nikomu kłopotu.)

    nie bądźmy dla siebie tacy okrutni....

  • 24. Data: 2009-09-08 10:12:22
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "bakulik at work" <i...@n...polska> napisał w wiadomości
    > Trochę "przerost formy nad treścią" - technicznie super, ale brak
    > pomysłu...
    > Np. porównaj z tym http://vimeo.com/1531870 :)

    Jest roznica :) Chyba nikt nie zapytal jakim sprzetem krecone ;-)

    Niestety na brak pomyslow zaden wypasiony sprzet nie pomoze.
    O czym mozna sie najlepiej przekonac ogladajac wlasne zdjecia ;)

  • 25. Data: 2009-09-08 10:41:29
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    bakulik at work pisze:

    > Trochę "przerost formy nad treścią" - technicznie super, ale brak
    > pomysłu...
    >
    > Np. porównaj z tym http://vimeo.com/1531870 :)

    i to jest super pamiątka :) do tych sztampowych filmików to chyba z
    perspektywy czasu wracają tylko młodzi a raczej byłe panny młode ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 26. Data: 2009-09-08 12:01:22
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Wrz, 11:21, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

    > Trochę "przerost formy nad treścią" - technicznie super, ale brak
    > pomysłu...
    >
    > Np. porównaj z tymhttp://vimeo.com/1531870:)

    Ale kaszana ... totalny brak kontroli nad GO ....

  • 27. Data: 2009-09-08 15:06:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    bakulik at work pisze:
    > Np. porównaj z tym http://vimeo.com/1531870 :)

    Super. Najlepszy materiał ze ślubu jaki widziałem. Ale żeby to zamówić
    jak i zrobić trzeba mieć jaja.
    Mam nadzieję, że kiedyś pęknie jakaś niewidzialna bariera wiochy i
    zacznie się u nas takie alternatywne materiały robić.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2009-09-08 15:28:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Sep 2009, centur wrote:

    > http://www.vimeo.com/6453063
    >
    > swoją drogą, nie znam kamery do 25 tys która potrafiłaby nadać filmowi
    > taką głebie

    Nieznaszsię.
    Powinien ktoś Ci wyłożyć, że przecież AF do kitu ;)

    > i plastyke obrazu ...

    A czym owa "plastyka" się wyraża? Znaczy że krzywi w rogach czy jak?
    ;)

    Dla jasności: to pierwsze to dowcipkowanie ze szpeców od "jak coś
    jest do wszystkiego...", bo niezrozumienie faktu iż przy płytkiej
    GO i ruchomym kadrze nie da się zrobić *dobrze* i *automatycznie*
    chyba już tu było, a to drugie to protest przeciwko wrzucaniu
    niezbyt określonych pojęć w roli "podnoszenia wagi" argumentu.
    GO - owszem. Widać, doceniamy (możliwości).
    A owa "plastyka", *bez* GO, to niby co jest?
    Może inaczej: poproszę o jakiś przykład, najlepiej dla lamera
    (czyli dla mnie), znaczy dwa różne ujęcia, o tej samej GO, tym samym
    kadrze, tym samym punkcie ostrzenia - i różniące się *tylko* ową magiczną
    "plastyką".
    Bo jeśli owa "plastyka" jest jedynie pochodną GO oraz sposobu ruchu
    kamery (np. "dookoła obiektu", przez co pojawia się pozorny "trzeci
    wymiar"), to nie ma sensu ekscytacja "i plastyką" (z naciskiem na
    spójnik "i"!)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-09-08 16:30:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

> [...]
    > Mam nadzieję, że kiedyś pęknie jakaś niewidzialna bariera wiochy i zacznie
    > się u nas takie alternatywne materiały robić.

    A czy to nie jest aby fake ? W sensie, czy to nie jest materiał reklamowy
    kogoś kto filmuje i w ten sposób podsuwa pomysł lub pokazuje co jest w
    stanie zaaranżować ?

    Ci "młodzi" są jak na moje oko nieco za dobrzy.
    Reszta już jakby bardziej ale to o niczym nie świadczy..

    Przecież pomijając bzdety w stylu polskie-niepolskie, nie każdy nadaje się
    do zagrania nawet miniroli przed kamerą - i to chyba dotyczy jakiejkolwiek
    nacji.

    adam

  • 30. Data: 2009-09-08 16:58:17
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 7 Wrz, 14:58, "centur" <b...@w...pl> wrote:
    > http://www.vimeo.com/6453063
    >
    > swoją drogą, nie znam kamery do 25 tys która potrafiłaby nadać filmowi taką
    > głebie i plastyke obrazu ...

    Odnośnie tematu Canon już dawno pogrzebał dział amatorskich kamer
    wideo.