  • 21. Data: 2010-07-04 10:32:30
    Temat: Re: Czujniki polozenia
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kogutek pisze:
    > Mogę Ci zrobić projekt czujnika położenia. W promocyjnej cenie 15 tysięcy
    > złotych + VAT oczywiście. Za tą kasę dostaniesz dokumentację konstrukcyjną.
    > działający jeden egzemplarz i przeszkolenie ( również w formie pisanej ) jak go
    > składać. Narzędzia i przyrządy nie wchodzą w cenę.

    Kiedy właśnie zrobiłem sobie sam :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2010-07-04 10:47:42
    Temat: Re: Re: Czujniki polozenia
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sun, 04 Jul 2010 09:00:21 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Zastanowię się raz jeszcze, na razie robię wersję szeregową z 31
    >fototranzystorami bo czas nagli.

    Czujniki optyczne mają nieprzyjemną właściwość: zapaprywują się. I
    wtedy wyczyniają cuda. Może to być spory problem w szpitalu. Gdy
    miałem wątpliwą przyjemność spędzenia tam kilku tygodni widziałem
    łóżka w różnym stanie zapaprania, czasem dość znacznym.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 23. Data: 2010-07-04 11:22:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > miałem wątpliwą przyjemność spędzenia tam kilku tygodni widziałem
    > łóżka w różnym stanie zapaprania, czasem dość znacznym.

    To jest troszkę inny klient, że tak powiem ''bardziej czysty''. No i
    całość będzie względnie hermetyczna. Lecimy na optyce dziesięć lat, choć
    w innym charakterze (bariera).
    Chętnie olałbym optykę, ale półtora tysiąca to jest argument jednak.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam
    bąki/

  • 24. Data: 2010-07-04 11:26:57
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Potrzebowałbym czujniki położenia liniowego (potencjometry) o skoku 200mm,
    > ale nie takie za dwieście euro tylko dużo tańsze i mniej trwałe (spokojnie
    > wystarczy 50 tyś. przebiegów). Tolerancja i liniowość też

    Idziesz do marketu budowlanego i kupujesz gotowe :) Tylko trzeba jakoś się
    podpiąć do ustrojstwa. Suwmiarki z odczytem elektronicznym :) Bo tutaj
    http://www.meditronik.com.pl/el/d7000.htm oczywiście patrzyłeś?
    Wojtek

    --
    Powódź ma też plusy dodatnie,
    każdy dostał darmowe oczko

  • 25. Data: 2010-07-04 11:27:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > Gdy miałem wątpliwą przyjemność spędzenia tam kilku tygodni
    > widziałem łóżka w różnym stanie zapaprania, czasem dość znacznym.

    Przemysłowe czujniki optyczne bywają w czasie pracy nieraz mocno
    zapaprane olejem i jakims kurzem, a mimo tego jakoś sobie na ogół
    radzą. A w szpitalu, to ja bym wolał żeby poroblem zapaprywania
    rozwiązano jakoś bardziej kompleksowo. Ale i tak jakoś średnio
    sobie wyobrażam takie cyberpunkowe wyro z odsłoniętym paprzącym
    się wielkim fotoelektrycznym liniowym czujnikiem położenia.

    A skoro jesteśmy już przy czujnikach przemysłowych, to standardowe
    (dobre) czujniki indukcyjne bezbłędnie reagują nawet na kawałek
    metalizowanej folii samoprzylepnej przesuwający się w odlekłości
    centymetra. Na zasadzie indukcyjnej również można zrobić zgrabny
    enkoder binarny (też raczej jako odrębną małą i zwartą konstrukcję,
    a nie pięć typowych czujników w kształcie śruby).

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2010-07-04 11:30:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wowa napisał:

    > Idziesz do marketu budowlanego i kupujesz gotowe :) Tylko trzeba jakoś się
    > podpiąć do ustrojstwa. Suwmiarki z odczytem elektronicznym :)

    Są też z gotowym wyjściem danych (teraz USB zdaje się).

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2010-07-04 12:16:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    wowa pisze:
    > Idziesz do marketu budowlanego i kupujesz gotowe :) Tylko trzeba jakoś
    > się podpiąć do ustrojstwa. Suwmiarki z odczytem elektronicznym :)

    Ale one chyba potrzebują zerowania na starcie.

    > tutaj http://www.meditronik.com.pl/el/d7000.htm oczywiście patrzyłeś?

    Tak, drogo i długo się czeka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 28. Data: 2010-07-04 12:30:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 04 Jul 2010 14:16:26 +0200, Janko Muzykant wrote:

    >Ale one chyba potrzebują zerowania na starcie.

    Nie bardzo. Sa i takie z ktorych wyciagasz baterie, rozsuwasz,
    wkladasz baterie i pokazuja prawidlowo.

    J.

  • 29. Data: 2010-07-04 15:08:13
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    wowa pisze:

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Idziesz do marketu budowlanego i kupujesz gotowe :) Tylko trzeba jakoś
    > się podpiąć do ustrojstwa. Suwmiarki z odczytem elektronicznym :)

    Suwmiarki 200 mm raczej nie leżą w marketach budowlanych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2010-07-04 16:32:19
    Od: grg12 <g...@c...at>

    PeJot pisze:

    > Suwmiarki 200 mm raczej nie leżą w marketach budowlanych.
    Standardowo są 150mm, ale 200 też można spotkać. Tyle że nie poleciłbym
    do jakichś odpowiedzialnych zastosowań - zdarza się że im odbija i
    pomiar w dość losowych okolicznościach skacze o 10mm a czasem o tysiąc.
    Właśnie mi się taka "przydarzyła" - może zresztą sam ją załatwiłem
    podczas odcinania szczęk (przerabiałem na liniał pomiarowy do tokarki).
    Elektronika jest sprawna - po przełożeniu na inny liniał działa
    poprawnie, na liniale też niema jakichś oczywistych uszkodzeń - tyle że
    najmniej odpowiednim momencie suwmiarka skacze sobie na losową wartość.
    Pół biedy jeśli wskaże oczywiste bzdury - gorzej jeśli "dyskretnie"
    przesunie wskazania o parę mm...
    Pozdrawiam
    GRG