  • 31. Data: 2010-07-04 17:38:56
    Temat: Re: Czujniki polozenia
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i0q84t$rfj$1@news.onet.pl...

    > Suwmiarki 200 mm raczej nie leżą w marketach budowlanych.

    To był skrót myślowy :) Proszę
    http://narzedzia.sklepnarzedziowy.pl/cgi-bin/koala/k
    oalaSQL.cgi?guest=12569081&ver=high&type=page&spec=i
    ndex.html-DB.490
    do 1000mm :)
    Wojtek

    --
    Powódź ma też plusy dodatnie,
    każdy dostał darmowe oczko

  • 32. Data: 2010-07-04 17:44:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    grg12 pisze:
> [...]
    > do jakichś odpowiedzialnych zastosowań - zdarza się że im odbija i
    > pomiar w dość losowych okolicznościach skacze o 10mm a czasem o tysiąc.
    > Właśnie mi się taka "przydarzyła" - może zresztą sam ją załatwiłem
    > podczas odcinania szczęk (przerabiałem na liniał pomiarowy do tokarki).
    > Elektronika jest sprawna - po przełożeniu na inny liniał działa
    > poprawnie, na liniale też niema jakichś oczywistych uszkodzeń - tyle że
    > najmniej odpowiednim momencie suwmiarka skacze sobie na losową wartość.
    > Pół biedy jeśli wskaże oczywiste bzdury - gorzej jeśli "dyskretnie"

    Otóż właśnie. Zaufanie do gotowców jakoś nie jest u mnie zbyt wysokie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2010-07-04 17:56:46
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    wowa pisze:

    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To był skrót myślowy :)

    Który Ci się wydłużył :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2010-07-05 01:44:07
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    nie chciałbym się przypierniczać, ale - jak długo trzeba myśleć, żeby
    zaproponować do komercyjnego produktu, w dodatku medycznego,
    podłączanie do pomiaru wysunięcia siłownika łóżka - suwmiarkę ?

    Bardzo mnie to ciekawi, jak się dochodzi do takich pomysłów...

    No wiem - jestem złośliwy, ale takie "pomysły" to nie wiem czemu mają
    służyć - do rozbawienia grupowiczów ?

  • 35. Data: 2010-07-05 05:06:31
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    sundayman pisze:
    > nie chciałbym się przypierniczać, ale - jak długo trzeba myśleć, żeby
    > zaproponować do komercyjnego produktu, w dodatku medycznego,
    > podłączanie do pomiaru wysunięcia siłownika łóżka - suwmiarkę ?

    No a co w tym zdrożnego ? Jeśli suwmiarka będzie miała jakieś
    międzymordzie - dlaczego nie użyć taniego gotowca ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 36. Data: 2010-07-05 14:08:00
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > No a co w tym zdrożnego ? Jeśli suwmiarka będzie miała jakieś
    > międzymordzie - dlaczego nie użyć taniego gotowca ?

    kpisz czy o drogę pytasz ?

    I co, wyborażasz sobie, że producent będzie zamiast zastosować prosty
    enkoder - bawić się w komputer, łączący się
    z suwmiarką via usb ? W dodatku nie z jedną tylko kilkoma ?
    A gdzie dopasowanie do wymogów mechanicznych, będzie te suwmiarki na gumki
    receptruki mocował, czy na klej ?
    A żeby nie było widać , że to suwmiarka to owinie ją gazetą ? A może tak
    zostawi - łóżko z suwmiarkami :)

    "zdrożnego" to nic w tym nie ma. Tylko, że to idiotyzm kompletny.

  • 37. Data: 2010-07-05 14:28:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > No a co w tym zdrożnego ? Jeśli suwmiarka będzie miała jakieś
    > międzymordzie - dlaczego nie użyć taniego gotowca ?

    Co zdrożnego? Dwie rzeczy. Po pierwsze partyzantka - jak ta rozdłubana i
    sznurkiem powiązana suwmiarka zgłupieje to może pacjenta na pół tym
    łóżkiem złożyć albo salowej rączki skrócić... Po drugie - a na cholerę
    pomiar wysokości łóżka z dokładnością 0.01 mm?

    Tu czujnik ma być wiarygodny i niezawodny - jakiś specjalnie dokładny
    być nie musi. I najlepiej żeby nie wymagał programowego zerowania
    (suwmiarki najczęściej wymagają).

    --
    Darek

  • 38. Data: 2010-07-05 16:06:38
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Który Ci się wydłużył :>

    mam rozumieć, że nie znalazłeś na w/w stronie suwmiarki el. do 1000mm? :)
    Wojtek

  • 39. Data: 2010-07-05 16:14:59
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4c31ec27$0$17088$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik PeJot napisał:

> [...]

    Tu czujnik ma być wiarygodny i niezawodny - jakiś specjalnie dokładny
    być nie musi. I najlepiej żeby nie wymagał programowego zerowania

    Panowie, czepiacie się tej suwmiarki :) W pierwszym poście dałem linka do
    właściwych elementów. Ponieważ wątkodawca chciał szybko i tanio, no to
    wyszła suwmaszyna :) A żeby było na moje, to widziałem działające na tej
    zasadzie czujniki położenia do 6m :)
    Wojtek

  • 40. Data: 2010-07-08 10:41:58
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Nie chciało czytać mi się wszystkich postów...
    W podobnej branży (fotele dentystyczne) spotkałem się z siłownikami z
    wbudowanym potencjometrem.

    --
    Desoft