    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik magnetyczny + komparator
    Date: Wed, 11 Jan 2017 21:19:02 +0000 (UTC)
    <vTd67l9uIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58760eaa$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cTd67p7aIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58761f1c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Podkladka nie drgnie. W wirniku jest np uklad
    > S S
    >
    > podkladka jest rownomiernie przez wszystkie bieguny przyciagana, ich
    > przesuniecie "wzdluz obwodu" niewiele zmienia, wiec sily nie przenosi.

    Ale ja jej nie kładłem centrycznie. To była mała podkładka 4mm, a miejsce,
    gdzie wiruje magnes, jest większe.

    > Kulka sie "przyklei" do jednego z biegunow lub pomiedzy, i bedzie sie
    > tego miejsca trzymala - krazac wraz z wirnikiem.

    W sumie ma sens :) ale już to poskładałem i ciężko będzie rozebrać, bo
    podkleiłem miejsce, gdzie przewód od hallotronu wychodzi z obudowy.

    http://www.chmurka.net/r/wodomierz.jpg
    http://youtube.com/watch?v=MvT-7SvLkNQ

    Okres (czyli pełny obrót) co 208 ms, przełożenie dla 1l policzyłem ze
    stosunku zębów trybów 128/3 (128 obrotów na 3 litry), czyli wychodzi
    litr na 8.874s (6.76 l/min). Pomiary stoperem się zgadzają (mniej więcej,
    bo ciężko kliknąć stoperem dokładnie jak wskazówka przejdzie przez 0).

    > Hallotron powinien to wykryc, o ile dobrze przylozony, ale moze za
    > malo czuly ?
    >
    > Moze pomoc domkniecie obwodu magnetycznego ... np polozyc na nim te
    > podkladke :-)

    Tego nigdy nie rozumiałem :) Jak to domknięcie obwodu działa? Linie pola
    ściągane są wtedy do podkładki (czyli przechodzą przez czujnik), zamiast
    rozchodzić się w swoją stronę?

    > W sensie pompy obiegowej. Takie np 100W pompy zapewnia wymagany
    > przeplyw, ale tego nie wiadomo.
    > A z miernikiem w obiegu wskazuje ze troche za malo ... ale miernik
    > troche oporu tez wprowadza :-)

    A w tym sensie :) No tak, miernik musi trochę zabierać, w końcu jakieś
    (małe bo małe ale niezerowe) opory ma. Pytanie czy na tyle istotne...

    > Majac studnie to na lato mozesz skorzystac z chlodzenia przez
    > parowanie.

    Nawilżać sobie wodą ze studni gąbkę (nawet dużą) i odparowywać ją
    wiatrakiem? Problem w tym że wtedy zrobi się bardzo wilgotno... poza tym
    chyba nie ufam tej wodzie i żyjątkom w niej, żeby parować ją sobie do
    pokoju :) To nieużywana studnia, stoi tu odkąd się wprowadziłem, diabli
    wiedzą w jakim stanie jest ta woda.

    --
    http://www.chmurka.net/