  • Data: 2017-01-12 13:16:12
    Temat: Re: Czujnik magnetyczny + komparator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tego nigdy nie rozumiałem :) Jak to domknięcie obwodu działa? Linie
    >pola
    >ściągane są wtedy do podkładki (czyli przechodzą przez czujnik),
    >zamiast
    >rozchodzić się w swoją stronę?

    To tez, ale bardziej chodzi o inne - tak w skrocie i pogladowo -
    magnes czy cewka sa jak bateryjka i wytwaja "napiecie magnetyczne".
    A otoczenie ma pewien "opor magnetyczny".
    Powietrze duzy, stal maly.

    A pola magnetyczne sa jak prad - im wiekszy opor tym mniejszy prad, i
    wybieramy latwiejsza droge.

    W efekcie jak mamy miedzy biegunami pare mm powietrza, to natezenie
    pola B bedzie male.
    Kawalek blaszki o znikomym "oporze" i przez powietrze mamy juz tylko
    np milimetr. i pole rosnie kilkukrotnie.

    A dodatkowo strumien magnetyczny sie koncentruje na zbudowanej drodze,
    a nie rozchodzi gdzies bokami.

    >A w tym sensie :) No tak, miernik musi trochę zabierać, w końcu
    >jakieś
    >(małe bo małe ale niezerowe) opory ma. Pytanie czy na tyle istotne...

    Te pompki obiegowe slabiutkie ... a dasz mocniejsza, to chiales dobrze
    wyregulowac instalacje aby oszczednie pracowala, a skonczylo sie na
    wiekszej pompce :-)

    >Nawilżać sobie wodą ze studni gąbkę (nawet dużą) i odparowywać ją
    >wiatrakiem? Problem w tym że wtedy zrobi się bardzo wilgotno...

    Niekoniecznie w mieszkaniu - wymiennik pompy na dworze polewaj :-)